Ga naar inhoud

[DM7025+] Voeding defect van de DM7025PLUS?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op het forum al diverse berichten gelezen van mensen die een DM7025 hebben (dus geen PLUS), waarvan de voeding het na een tijdje heeft begeven.

Nu heb ik de volgende symptomen:

- DM7025PLUS liep de laatste tijd regelmatig vast. Ik gebruik LT-Fifth SP7 als image en als ik bijv. een newsbericht binnen kreeg liep de box vast.

- De CD kaart werd de laatste week nog wel gezien in beide sloten, maar niet meer gelezen (de update staat op 31 juli)

- Na een vastloper start de box niet meer volledig op. Eerst bleef de status balk halverwege hangen, nu blijft de OLED scherm volledig zwart. Eergisteren startte de box nog wel op, maar pas nadat deze een nacht had uitgestaan.

Ik heb de box al meerdere keren opnieuw geflashed, ook m.b.v. een seriele kabel, maar nog geen verbetering.

Weet iemand of dit een voedingsprobleem kan zijn?

B.v.d, Fabian

Geplaatst:

Staat al zowat 2 jaar op dezelfde plek:

in een TV kast die aan de voorzijde volledig open is en rondom de DB is zeker 10cm aan vrije ruimte.

Verder gebruik ik 1 sat-tuner en 1 kabel-tuner.

Ik kan gewoon mijn hand op de DB vast blijven houden.

Gast bobelen
Geplaatst:

lijkt me echt een voedings probleem

Geplaatst:

Zoals eerder gezegd blijft de OLED display zwart. Ik hoor wel de HD aangaan (tenminste ik denk dat het de HD is), echter verder gebeurt er niks. Zou het helpen om tijdelijk de HD los te gooien en daarna de boel opnieuw te rebooten en te kijken wat er dan gebeurd? Als hij dan wel opstart zal het waarschijnlijk een voedingsprobleem zijn, toch?

Geplaatst:

Ik heb hem net getest zonder dat de HD is aangesloten, maar dan gebeurd er helemaal niks. Heeft iemand anders nog suggesties van wat ik nog kan proberen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fabian
Is dit een nieuw type voeding of een oud type:

Het ziet er uit (klein plaatje trouwens) als een voeding van de 7025+/8000... Ik zou zeggen: Nieuw.
Dit omdat ik een voeding van m'n 7025+ in m'n 8000 heb staan schroeven. wink

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Ik denk voeding, ik heb het zelfde gehad.

Ook af en toe wilde hij niet meer opstarten en wel de hd.

Ook blijft de display zwart.

Heb een nieuwe voeding en hij werkt weer toppie.

Geplaatst:
Origineel bericht van: tipje
Ik denk voeding, ik heb het zelfde gehad.
Ook af en toe wilde hij niet meer opstarten en wel de hd.
Ook blijft de display zwart.
Heb een nieuwe voeding en hij werkt weer toppie.

Ik ben toch wel erg verbaasd eigenlijk....
Ik lees regelmatig problemen met de voedingen van DM's. In de 7025, in de 600 en nu kennelijk ook weer in de 8000 met meer dan twee S2 tuners er in.

Hoe dom is dat eigenlijk? Is het nou werkelijk zo'n probleem om de voeding ietsje ruimer te dimensioneren zodat de boel jarenlang betrouwbaar blijft, ook als het warm is en ook als er een onzuinige schijf wordt ingebouwd?

Die paar dubbeltjes die dat extra kost, betalen de klanten graag, lijkt me.
Wat een getob is dat toch. Zijn misschien de directieauto's van de heren in Duitsland iets te groot....?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Waar staat dat er voedingsproblemen zijn met de 8000?

Een ander draadje. Er was hier een topic over het inprikken van vier dvb-S2 tuners. Zoek daar maar even op...

Hoe erg het is, weet ik niet. Niemand kan het proberen omdat de DVB-S2 tuners nog niet los leverbaar zijn. Het zijn dus sowieso uitzonderingen tot nu toe.

Zie deze draad.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fabian
Ik heb hem net getest zonder dat de HD is aangesloten, maar dan gebeurd er helemaal niks. Heeft iemand anders nog suggesties van wat ik nog kan proberen?

Vaak zijn de condensators van de voeding verlopen en daardoor start de dreambox koud slecht op. Probeer de condensators van de voeding met een gewone fohn te verwarmen (niet te warm wink!) en zet dan met de schakelaar de voeding aan. Start de box op dan moet je de condensators vervangen.
Geplaatst:

@ Rambozo,

Een fohn helpt ook niet meer. Het display blijft zwart.

Ik denk dat ik hem toch maar morgen wegbreng, want hij zit nog binnen de 2 jaar garantie termijn. Ik hoop alleen niet dat hij al te lang wegblijft.

Geplaatst:

Ik heb toch nog wat anders geprobeerd en met enig resultaat:

Als ik een "standaard" image serieel flash van Dream Multimedia, release_20071025.nfi, dan doet hij het weer.

Pak een een backup image die met Barry Allen gemaakt is niet ???????????

Voorheen heb ik altijd backup images gewoon terug kunnen zetten, ook die het nu niet meer doen.

Wat mij verder opvalt is dat ik de laatste tijd, als ik een image via HTTP wilde flashed, de status balk er erg lang over deed om te voorschijn te komen, soms wel een paar minuten. Daarna ging het flashen wel goed. Nu met de standaard image erin komt de status balk vrijwel direct te voorschijn ?????????

Heeft iemand hier soms verklaringen voor?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen