Ga naar inhoud

geen internet meer na het instaleren van iomega netwerk hd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een iomega hd met netwerk lan kabel, dit heb ik op een philips CIA6720 adsl modem router gezet en en nu kan ik niet meer op het internet.

Ik werk met een lapton vista wifi en in het netwerk vind ik de router de latpot en de hdisk terug, maar om op internet tegeraken lukt nu niet meer! ik vermoed dat het de modemrouter is van philips die de verbinding verbreekt.

Router heeft ip 192.168.1.1

laptop " " " " " 3

Iomega " " " " " 2

Na het laten controleren in mijn netwerkcentrum en daar staat dan dat er een probleem is die niets automatisch kan worden verholpen. DNS kan niet worden gevonden of de router werkt niet

Terwijl die wel aanstaat.

Homer

situatie modem hd.doc

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Geplaatst:

dat je wel een netwerk hebt betekend dat je router een netwerk heeft en verspreid. Dit staat los van de modem.

Dat je echter niet op internet komt komt doordat je modem het internet niet doorgeeft aan je router.

Zeker weten dat je alles goed hebt aangesloten/ingesteld?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Kan het niet zijn dat de kabel tussen de Iomega en de philips CIA6720 adsl modem router gewoon niet goed is want hier lijkt het wel op als ik dit zo lees.

Vriendelijke groet,

Gekkenhuis

Gast Ronaldinho-
Geplaatst:

Wat wel eens gebeurd is dat de proxy wordt aangezet.. In dit geval even in expl.. naar extra internet opties > verbinding > lan instellingen.

Geplaatst:

Goeiemorgen,

De lan kabel is ok alles vindt ik terug in het netwek. Ik denk dat de router de modem hierna niet meer ziet, over die adsl modemrouter vind je heel weining van terug op het net en zelfs begacom wijst mij de deur als ik achter een handleiding vraag in het nederlands.

Vermoed dat ik ergens een instelling moet zetten of wijzigen in de router maar wat en waar?

ik zal eens kijken of ik geen print screen kan maken van de instellingen zelf van de modem, maar dit zal volgende maar pas kunnen.

Toch al bedankt

homer

Geplaatst:

is het zo dat je met de laptop per utp kabel aan de router kan?

is er een 5 of 6 poort switch beschikbaar

heb je wel verbinding op de nieuwe mybook

enkele van buiten geadministreerde modems geven enkel aan een PC (nic) het internet signaal door middels mac adres

indien een tweede pc erbij komt hangt die vaak aan een switch en wordt internet delen gebruikt

als nu de laptop enkel per wireless op het modem kan, maar een direkte utp verbinding met een andere netwerk achtige het mac adres niet heeft zal "utp VOOR wireless" je modem instelling zodanig beinvloeden dat het wireless gedeelte geen dsl signaal meer geeft.

dat moet wel aanpasbaar zijn maar misschien is het handiger eerst even de mybook aan een laptop te hangen opdat je modem weer via wireless het mac adres vindt dat ingesteld was voor internet verbinding

het lijkt op de kabelmodem problematiek van mac adres en clonen ervan.

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Hallo T,

Oei wat jij mij nu vraagt, ik heb gedaan wat in de handleiding stond van de iomega netwerk hd! Dat is allemaal geen probleem dit werkt maar dan ????????. heb al om een handleiding van die philips modemrouter gevraagd bij philips zelf zie wel wat er van komt.

Verder kom ik niet wat zo handig ben ik nu ook weer nie! Zou wel handig zijn zou iemand die modem kennen want deze verkochten ze bij belgacom als je een adsl abo had. verder gemakkelijk instelbaar maar nu dit.

T had even een kleine tekening in mijn eerst post hoe het is zonder hd en met hb

Homer

Geplaatst:

ik begrijp het iets beter (had natuurlijk als eerste je doc. moeten lezen)

maar dat is wellicht juist dat probleem wat ik tekstueel schetste

sluit die switch nu eens aan op de laptop

jij nu:

laptop = = = = router/modem====== internet

...........................||

...........................switch

...........................mybook

mijn voorstel:

||

||

switch

||

mybook

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Wel de laptop is draadloos wifi, de hd is mee een lan kabel aangesloten op de philips router. En daar word dan een of andere switsh gereërd door de modem zelf, en dan geraakt ik niet meer op internet met de modem enkele nog het netwerk dus de externe hb.

...........................switch <---- dit is een setting in de modem router en komt zo voor in mijn netwerk overzicht

...........................mybook

Geplaatst:

En als je die switch functie van je mybook nu eens uitschakeld ?

Geplaatst:

exact

daar heeft Ozzo wellicht je de gouden tip gegeven

in zoverre is het zeker een software bridging in plaats van meerdere utp poorten aanbieden.

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Klopt als ik die zou kunnen uitschakelen kan het probleem opgelost zijn, maar hoe doe ik dit en waar? ikzelf heb gewoon de lan aansluiting in de modemrouter gestoken en verder heb ik niet uitgevoerd.

homer

Geplaatst:

kun je in het webinterface van de router komen

dus per browser naar het IP-nummer van dat kreng?

indien je niet zeker weet welk adres dan effe trukendoosje openen

start

uitvoeren

cmd

(dosbox)

ipconfig /all

gateway = ?

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Hallo T

Ja via het Ip kan ik naar mijn iomega hd! heb zelfs al bestanden overgezet via de draadloze laptop. Het heeft iets te maken met die verdomde router modem van philips, ze reageren daar zelf niet op de vraag voor een degelijke handleiding. de modem creëert een switsh maar hoe en waar ik die moet aanpassen is voor mij een raadsel.

T toch dank voor de reeds bestede tijd om mij te helpen.

Homer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen