Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe gebeurt het updaten van een settinglijst?Ik weet wel dat er her en der op het net lijsten te vinden zijn maar hoe krijg je die in de praktijk naar je receiver?

Geplaatst:

Met een settingseditor.

Dit is een programma waarmee je de transpondersettings uit je ontvanger kan ophalen, vervolgens bewerken en terugzetten.

Ook kan je bij de betere settingseditorprogramma's settings importeren van andere merken en types ontvangers.

Bij bijna alle ontvangers gebeurt dit via de RS232 port op je ontvanger.

Bijna alle settingseditors werken onder MS-Windhoos '98, sommigen ook onder XP.

Omdat je er niet bij vermeld welke ontvanger je gebruikt kan ik je niet vertellen welke editor er voor jou ontvanger is.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Zou je me kunnen zeggen welke apparatuur ik daar voor nodig heb en misschien wat meer gedetailleerde informatie? Als je bepaalde sites weet waar daar de uitleg van te vinden is ben ik ook al blij?

alvast bedankt.

Geplaatst:

wat je doet is het volgende

je koppelt je pc via de COM 1 of 2 port met een RS232 nullmodemkabel aan je ontvanger. vervolgens start je de settingseditor, en ga je de settings uit je ontvanger ophalen. deze bewerk je vervolgens naar de voor jou gewenste instellingen, en je zet de settings vervolgens terug.

Dit klinkt misschien heeel ingewikkeld, maar het is heeel simpel

PC<-----rs232kabeltje----->ontvanger

KK. de W. D. (Kind Kan de Was Doen)

Kijk maar even op de pagina van crazy ivan. hier vind je alles wat je nodig hebt voor jou ontvanger. de editor voor de 5400 werkt ook met de 5100.

http://www.***geen-reclame***.nl/humax5400/settings.html

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen