Ga naar inhoud

[DM800HD] Na 2 maanden al overleden ? Tune failed melding.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag.

Ik vermoed dat mijn boxje/tunerkaart de hele warme zomer dag van eergisteren niet heeft overleeft. Hij stond de gehele dag standby ik zette hem 's avonds aan en ik krijg op alle zenders een "tune failed" melding (ook op de FTA kanalen zoals BVN). Er zit geen interne hardeschijf ingebouwd dus de enige warmte die hij produceert is die van de standaard componenten.

Ik heb een tuner rev. k en heb momenteel maar 1 sat (astra 19.2E) aangesloten. Dus het bekende diseq tune failed probleem is het niet. Config staat ook op simple ingesteld. Heb al geprobeerd op advanced en dan lnb 1 op astra1 (geen diseq mode aan enz.), maar dan gebeurt er ook niets meer dan tune failed. Als ik nieuwe channel search start vindt hij 0 services. Had Pli Jade 2 image draaien heb deze nu ge-upgrade naar Jade3 en channelist 19.2e geladen van henksat maar nog steeds Tune failed op BVN en andere FTA channels. Op mijn oude DM7000 wel beeld, dus het zit niet in de schotel/lnb of uitrichting hiervan.

Als ik hem op BVN zet en kijk naar channel gegevens krijgt hij wel SNR signaal binnen maar AGC blijft 0%

Heb vervolgens een dag gewacht, de dreambox zonder stroom helemaal af laten koelen en gisteren weer aangesloten en geprobeerd, maar nog steeds Tune failed.

Heeft iemand een oplossing ? Als het softwarematig niet op te lossen is, dan de vraag of iemand in de regio Breda/Roosendaal (NB) woont met een DM800. (of binnen een straal van 75km) en waarbij ik mag langskomen met mijn DM800 en dan bereid is mijn tuner te testen in zijn of haar box. Zodat nagegaan kan worden waar het eventuele defect zit. Als de tuner defect blijkt te zijn hoeft deze alleen retour en dat scheelt mij weer verzendkosten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

ben je er zeker van dat je coax-kabel er nog goed in zit en is dat ook het geval aan je LNB? Zou kunnen dat ie daardoor niet wil tunen...

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Geplaatst:

Je kunt ook effe de tuner in de box eruit halen en er weer opnieuw in drukken wil ook welleens helpen namelijk.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Stefaand
ben je er zeker van dat je coax-kabel er nog goed in zit en is dat ook het geval aan je LNB? Zou kunnen dat ie daardoor niet wil tunen...

Als hij zijn DM7000 aansluit dan heeft hij beeld.
Dan is het LNB goed aangesloten lijkt mij.
Ook heeft hij de coax uit zijn DM8000 gehad om de Dm7000 aan te sluiten.

Dus vanwaar dit antwoord?

Niet dat ik een antwoord heb hoor maar als ik dit zo lees dan denk ik wordt er wel gelezen wat de man geschreven heeft?

Hij schreef toch dat het daar niet aan ligt.

Stel ik heb een pc defect.
Ik schrijf dat ik de voeding op een ander moederbord heb geprobeert en die werkte.
Dan komt er iemand die als antwoord geeft "Ik denk dat je voeding defect is"
Pfffffff hoe kom je er op.

Gr Cb1
Geplaatst:
Origineel bericht van: ome to
Je kunt ook effe de tuner in de box eruit halen en er weer opnieuw in drukken wil ook welleens helpen namelijk.

Oke gaan we proberen. Maar je weet wel dat er dan veel (lees: bijna alle) schroefjes los moeten. Kom ik vanavond dus op terug.

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mk2K

Oke gaan we proberen. Maar je weet wel dat er dan veel (lees: bijna alle) schroefjes los moeten. Kom ik vanavond dus op terug.

Bovenstaande tip heeft geholpen. Heb paar keer even de kaart eruit en erin gestoken toen weer inelkaar geschroeft en er is weer beeld smile.

Denk toch dat misschien iets met de warmte was en de contactjes ofzo. Wie weet. Het is in ieder geval gelukkig opgelost. Mag slotje op.

Geplaatst:

Bovenstaande tip heeft geholpen. Heb paar keer even de kaart eruit en erin gestoken toen weer inelkaar geschroeft en er is weer beeld smile.

Denk toch dat misschien iets met de warmte was en de contactjes ofzo. Wie weet. Het is in ieder geval gelukkig opgelost. Mag slotje op.

Te vroeg gejuicht. Ik zet de box uit. sluit vervolgens mijn esata schijf weer aan. even een reboot (zodat ie goed herkend wordt) en hoppa. Weer tune failed frown na volledig koude start. Stekker eruit 1 minuut wachten en weer starten nog steeds tune failed. Wat kan dat toch zijn??

Geplaatst:

laat de esata drive er eens af dan wat doet hij dan ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Zonder esata drive een koude start weer niks.

Ik even weer ding terug uitmekaar tuner eruit en erin en inelkaar. en ja hoor weer beeld. ik snap er geen f*ck meer van.

Owja en esata schijf hangt er nu niet aan. Ff kijken wat er gebeurd met esata schijf eraan.

Geplaatst:

Nu reboot gedaan met esata schijf en nog steeds gewoon beeld. EN hardeshijf functioneerd. Kan timeshiften opnemen enz. (maar die hardeschijf werkt al een maand goed. dus zou vreemd zijn als het daar ineens aan ligt) De tune failed problemen zijn sinds de hele warme dagen gekomen. Is misschien toeval. Maar ik blijf toch vermoeden dat het iets is met de warmte. Misschien dat de tuner net geen goed contact maakt doordat het iets uitzet.

Geplaatst:

Die tuner is gewoon brak. Zonder de warme dagen had deze het nog wat langer volgehouden maar de warmte heeft zijn (of haar smile ) overlijden bespoedigd. Dat hij/zij het af en toe nog doet zijn de laatste stuiptrekkingen.

Terug naar Dream dus voor een reanimatie.

Geplaatst:

Ik heb er vanaf het begin al koelig ingebouwd.

Nu werk de aansluiting op de print ook via een plugin.

post-25651-1318260340,1549_thumb.jpg

post-25651-1318260340,1944_thumb.jpg

post-25651-1318260340,2339_thumb.jpg

post-25651-1318260340,2723_thumb.jpg

post-25651-1318260340,3105_thumb.jpg

Geplaatst:

Koelen is dus echt wel belangrijk bij de dreambox 8000.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen