Ga naar inhoud


[DM800HD] Na 2 maanden al overleden ? Tune failed melding.


Mk2K

Aanbevolen berichten


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Apple740
Die tuner is gewoon brak. Zonder de warme dagen had deze het nog wat langer volgehouden maar de warmte heeft zijn (of haar smile ) overlijden bespoedigd. Dat hij/zij het af en toe nog doet zijn de laatste stuiptrekkingen.

Terug naar Dream dus voor een reanimatie.


Makkelijk zeg, zo`n scherpe diagnose op afstand..... :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel een beetje het zelfde hier, nadat ik een Esata hd er aan had gehangen, heb ik ook tuner problemen ik heb hem ook even uit elkaar gehaald en tig keer eruit en erin en weer aangesloten maar zonder zonder resulaat.

Maar ik heb ook een raare waarde bij :Bit rate 9024 :Signaal strenght 0% en bij :signal quality 100%.

Veder kan ik wel opgenomen bestanden afspellen, helaas geen HD opnames er meer tussen staan.

Ik kan ook de stream informatie uitlezen.

Deze die gek doet is ook een Dm 800 S/n 861XXXXXXXXX

Mijn 2e Dm800 doet het wel perfect S/n 932XXXXXXXX

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment doet de Dm 800 het weer geen idee ik heb hem eeen nacht laten liggen net nog ff aangesloten voor een paar testjes en er was weer beeld ik weet wel de processor was wel erg heet (echt heet).

Het werkt weeer en ga weer verder met de hobby.

 

groeten

geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die processor erg heet is, dan is er dus toch nog iets aan de hand, want zeker als het ding niet veel te doen heeft, hoort de processor niet echt heet te worden immers anders gaat hij echt koken als er echt gewerkt moet worden.

Ik ben benieuwd of meer mensen met een 800 dit probleem hebben of nog niet ontdekt hebben.

Mvg,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb dream multimedia support gelijk een mailtje gestuurd. Ze denken dat de tuner niet goed is. Ze vroegen kopie van de rekening heb die per email toegestuurd en ze zouden een tuner opsturen. Tot op heden niks meer gehoord. Heb deze email wisseling rond 8 juli gehad. afgelopen vrijdag mailtje gestuurd wanneer er nu reactie komt. Nog niks gehoord. Ik hoop maar dat ze snel reageren. Nog steeds dezelfde ellende met tune failed na een reboot.

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 800 is het evengoed de moeite om een oud videokaart koelblokje op de proc. te plakken met een klein beetje koelpasta er tussen.

Op een één of andere manier heeft de warmte van de Proc. ook te maken met het 'tuned failed' verhaal, al begrijp ik niet exact waarom de box ook de problemen geeft wanneer deze is afgekoeld.

 

Tot deze conclusie ben ik gekomen toen ik bij een klant voor de zoveelste keer langsfietste met deze problemen, terwijl de box door dream gereviseerd was...er zat dus en nieuwe tuner in.

Nadat ik de proc. had voorzien van een koelblok, een oplossing die ik trouwens al vanaf het prille begin bedacht had toen de 800 op de markt kwam, was het probleem over.

 

...just my two cents...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook zo mijn twijfels of het aan de tuner ligt. Mij lijkt een rotte tuner dat hij niks meer doet. (lees: Het nooit meer doet.)

Maar bij een koude box hetzelfde probleem. Ding blijft dienst weigeren na een reboot. Ff tuner eruit en erin prikken en hij doet het weer.

 

 

Origineel bericht van: drz
Bij de 800 is het evengoed de moeite om een oud videokaart koelblokje op de proc. te plakken met een klein beetje koelpasta er tussen.

Op een één of andere manier heeft de warmte van de Proc. ook te maken met het 'tuned failed' verhaal, al begrijp ik niet exact waarom de box ook de problemen geeft wanneer deze is afgekoeld.

 

Tot deze conclusie ben ik gekomen toen ik bij een klant voor de zoveelste keer langsfietste met deze problemen, terwijl de box door dream gereviseerd was...er zat dus en nieuwe tuner in.

Nadat ik de proc. had voorzien van een koelblok, een oplossing die ik trouwens al vanaf het prille begin bedacht had toen de 800 op de markt kwam, was het probleem over.

 

...just my two cents...

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke revisie is de tuner? Ik had bij mijn DM800 een rev. J erin die problemen gaf. Ook ik heb een kopie van de factuur gemaild en kreeg 2 dagen later de nieuwe thuis. Deze tuner was een rev. K en het probleem is opgelost. Ik heb zekerheidshalve wel een fan(netje) erin gezet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuner is revisie k. had ik al gecheckt.

weet dat de j. problemen geeft.

 

 

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij alle problemen met "Tune Failed" wordt er meteen gedacht aan slechte tuners of oververhitte processors.

Ik denk met mijn ervaring op het gebied van kapotte voedingen in de DM600 serie dan ook heel snel aan de voedingsadapter dus.

En inderdaad ik heb ook een DM800 gehad die veel tuningsproblemen had, dan weer wel en dan weer niet...nieuwe voeding en probleem was opgelost.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...