Ga naar inhoud

[DM800HD] Na 2 maanden al overleden ? Tune failed melding.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: M_Z
Bij alle problemen met "Tune Failed" wordt er meteen gedacht aan slechte tuners of oververhitte processors.
Ik denk met mijn ervaring op het gebied van kapotte voedingen in de DM600 serie dan ook heel snel aan de voedingsadapter dus.
En inderdaad ik heb ook een DM800 gehad die veel tuningsproblemen had, dan weer wel en dan weer niet...nieuwe voeding en probleem was opgelost.

M_Z

Hmm, dat is inderdaad een hele goede!!!
Misschien is die adapter wel gaar...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

En dream in Duitsland vervangt al die tuners voor niets!

Goeie!

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rasta 87
En dream in Duitsland vervangt al die tuners voor niets!

Goeie!

Nou, in sommige gevallen kan het zijn dat de voedingen de oorzaak zullen zijn van de storingen.
Dat er sommige tuners rot zouden zijn, is een bewezen en erkend feit door de fabrikant, maar bij mensen waarbij de tuner is vervangen kan het zijn dat hun probleem evengoed niet is opgelost....en dat kan misschien zitten in een voeding die niet helemaal de juiste spanning geeft of misschien niet stabiel is.

Stel dat de voeding een onbedoeld signaal genereert die interfereert met het diseqc signaal???

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:
Origineel bericht van: YUGI
heb hier een moederbord revisie j en een tuner revisie k met het tunefailed probleem misschien toch eens contact opnemen met dream.

gr

Gisteren was ik ook bij iemand met hetzelfde probleem.
Tunerrevisie K en tunefaild problemen.
Ik heb een koelelement op de proc geplakt en morgen breng ik een verse voeding.
De bevindingen kan ik pas vrijdag of zaterdag hier plaatsen, maar ik denk dat het gewoon wederom een kwestie van een gare voeding is.

Geplaatst:

ben benieuwd. dream vertelde mij per mail ook voeding of tuner inderdaad. nog geen reactie op terug.

mijne komt uit duitsland en heb contact met dream duitsland. maar het feit dat ik uit nederland komt vinden ze misschien niet fijn. aangezien ze niet meer reageren.

of is marcus die mijn case op zijn naam heeft met vakantie ? smile

Origineel bericht van: Mk2K
Nu reboot gedaan met esata schijf en nog steeds gewoon beeld. EN hardeshijf functioneerd. Kan timeshiften opnemen enz. (maar die hardeschijf werkt al een maand goed. dus zou vreemd zijn als het daar ineens aan ligt) De tune failed problemen zijn sinds de hele warme dagen gekomen. Is misschien toeval. Maar ik blijf toch vermoeden dat het iets is met de warmte. Misschien dat de tuner net geen goed contact maakt doordat het iets uitzet.

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Geplaatst:
ben benieuwd. dream vertelde mij per mail ook voeding of tuner inderdaad. nog geen reactie op terug.

mijne komt uit duitsland en heb contact met dream duitsland. maar het feit dat ik uit nederland komt vinden ze misschien niet fijn. aangezien ze niet meer reageren.

Ik heb het voordeel dat mijn broer in Duitsland woont, dus ik kan altijd zijn adres gebruiken in dit soort situaties... Ik heb dit al vaker gedaan met spullen die ik in Duitsland heb gekocht.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

Ik heb sinds mei een db800 en ik heb totaal geen problemen met warmte.

Ik heb een 320 gb hhd intern.

En ik moet zeggen dat de hhd echt niet zo warm wordt.

Maar ik heb wel gezorgt dat ie genoeg koeling hebt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jopiesat
Vanavond wat testjes gedaan met M2k2 en mijn goed werkende DM800 van de eerste generatie (J tuner). Zijn K tuner bleek overleden, zijn voeding was ok.

inderdaad. bedankt jopiesat. nu met deze ontdekking even contact opnemen met dream multimedia en hopen dat ze bereid zijn een tuner te sturen of eventueel iets van een vervolg reactie te geven.

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Golfdiesel

Ik heb het voordeel dat mijn broer in Duitsland woont, dus ik kan altijd zijn adres gebruiken in dit soort situaties... Ik heb dit al vaker gedaan met spullen die ik in Duitsland heb gekocht.

Woont die broer toevallig vlak over de grens van noord-limburg of arnhem ? Wil ik wel gebruik maken van zijn diensten en het ophalen. Want dream berekent mij 20 euro aan verzendkosten en dan komen de kosten er nog bij om de defecte terug te sturen. Wordt het bijna net zo duur dan een nieuwe tuner kopen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

probleem opgelost. nieuwe tuner van dream multimedia vandaag in duitsland opgehaald (laten opsturen) deze erin gezet en whoppa gelijk beeld smile en geen tune failed!!!

nogmaals dank aan jopiesat dat ik bij hem heb kunnen testen dat het in de tuner zat ipv de voeding.

Geplaatst:

Hee fantastisch!

Overigens heb ik in mijn DM800 nu een koperen heatsink (Haiqoe VGA/RAM Memory Heatsink Copper ) geplakt met koelpasta. De originele plakker op de heatsink had ik van tevoren verwijderd met wasbenzine. Had geen problemen, maar vond de cpu wel erg heet worden....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen