Ga naar inhoud


[Satelliet] (Toch nog Ned 1 in hd of niet)


vlaamse

Aanbevolen berichten

Gast satbird2002

maar ze zullen NL1 HD toch niet onder het HD pakket zetten denk ik.

omdat het een publieke zender betreft, en een publieke zender is gratis. of sla ik de plank mis ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Pjotrb
Origineel bericht van: aart44
111856 V 27500 DVB-S2 QPSK 5/6 Pilot UIT. laughlaugh

En komt de zender er als zesde bij???!!! Dan wordt het wel erg vol en kan het geen HD genoemd meer worden....


Inderdaad is hij er als 6e bijgekomen. Vanmiddag als test3208 nog met NOS TT, maar die is nu weg. Ook geen Dolby 5.1 (bij UPC zitten ze er sinds vandaag alle 3 in met alle 3 een 5.1 spoor).

Maar goed, het is nog geen zaterdag. Wat niet is kan nog komen.

Overigens merk ik eigenlijk niet dat bij de andere 5 zenders het beeld minder is geworden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Overigens merk ik eigenlijk niet dat bij de andere 5 zenders het beeld minder is geworden.


Er is natuurlijk wel een grens aan het aantal zenders, zeker voor HD. Ik vind 5 al veel, laat staan 6.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb

Vul dat nog eens in maar dan goed, met een punt of komma er tussen. Volgens mij staat er een getal te veel en moet het 11,856 GHz zijn (of 11.856 MHz natuurlijk).



Oeps al gewijzigd. blushblush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand zien wat de bitrate is?

 

De NPO zegt dat het 12Mbps of meer moet zijn (ergens gelezen)

6 Zenders is i.d.d. echt teveel 3 á 4 is toch wel de max om een redelijke kwaliteit te waarborgen.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop eigenlijk dat ze NED2 HD er ook bijzetten ipv MelodyZen en de transponder weer op de oude waarde zetten 9/10 icm 8psk Kun je veel winst mee halen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Pjotrb

Vul dat nog eens in maar dan goed, met een punt of komma er tussen. Volgens mij staat er een getal te veel en moet het 11,856 GHz zijn (of 11.856 MHz natuurlijk).



Oeps al gewijzigd. blushblush

Je was iets te enthousiast. :D:D:D

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Ik hoop eigenlijk dat ze NED2 er ook bijzetten ipv MelodyZen en de transponder weer op de oude waarde zetten 9/10 icm 8psk Kun je veel winst mee halen.


Ik heb "ergens" gelezen dat een CanalDigitaal woordvoerder inmiddels heeft medegedeeld dat voorlopig alleen Nederland 1 HD gaat starten op de Astra 3.

Nu nog even afwachten of - net als vorig jaar zomer - alle kaarthouders hiervan mogen profiteren.






Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast woutervg
Origineel bericht van: Mister HaCk
Verlopig alleen Ned1HD. Hier komt namelijk meeste echte HD content op, rest is geupscaled matriaal.


Dat het upscale materiaal betreft is geen reden om het niet door te geven. Door de veel hogere bitrate en de professionele upscalers geeft ook het upscale materiaal een veel mooier beeld. Ik zie dit duidelijk op één.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast woutervg
Origineel bericht van: Simian-Raticus
Das idd zo.

Btw als er niet in HD wordt uitgezonden is het beeld dan 4:3?


Nee, het beeldformaat is hetzelfde als op de sd zender. Dat is dus bijna altijd in 16:9. Een paar (oudere) programma's worden nog in 4:3 uitgezonden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...