Ga naar inhoud


[Satelliet] (Toch nog Ned 1 in hd of niet)


vlaamse

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Alfons Verbiest

Overigens merk ik eigenlijk niet dat bij de andere 5 zenders het beeld minder is geworden.

Zat het vorig jaar NederlandHD ook niet op deze transponder?


Jawel, maar toen waren er 5 kanalen. NL1HD, Voom, NGC, Discovery en Brava. Voor Een HD werd toen uitgeweken naar een andere transponder die niet van CDS zelf was.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik verwacht dat CDS de komende dagen/weken gaat onderhandelen met SES-Astra om een deal te krijgen voor transponder(s) erbij. Helaas moet CDS deze ruimte later regelen, daar de start van de PO in HD onzeker was (eerst april, toen onbepaalde tijd uitgesteld ergens dit jaar, toen plotseling 2 weken geleden 4 Juli).

 

Ziggo had al eerder dit jaar in o.a. Zuid Limburg plaatsgemaakt door analoge zender uit te schakelen (zelfs bij de kabel is de ruimte krap).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dj33333

ik denk dat Littlesat wel is gelijke kan heben dat canalditaal binenkort wel komt met andere 2 hd kanelen vna publiek omroep misschien huren ze meteen ruimte voorde comerciele die in loop van jaar ook gaan beginen met . groeten dj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel vrij op:

 

Astra 1G (23.5E) - 11856.00 V - Txp: 72 - Beam: Astra 1G (23.5E) DVB-S2 (QPSK) - 27500 5/6 - NID:3 - TID:3208

 

Nederland 1 HD The Netherlands General Canal Digitaal Clear 7035 517 90 ned 2535 517 2009-07-04 +

 

Mvg, Ivy
-----------
Sony 65XD8599 UHD TV, Tadaam internet en TV, Selfsat H30D Solo vlakantennes 19.2 graden en 28.2 graden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment is de Tour de France begonnen maar ik zie nog geen HD.... Ook het bekende 1 HD logo ontbreekt

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zal wellicht aan mij liggen, maar afgaande op de bovenstaande plaatjes vind ik het verschil tussen SD en HD toch echt wel verwaarloosbaar.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn geen verschillen want het is geen HD. Geen enkele zender geeft blijkbaar op dit moment een HD signaal door.

 

Straks maar is even kijken of we aanvoer kunnen vinden op 7 oost. Benieuwd of die wel echt HD is. Overigens vind ik dit wel een blamage voor alle partijen.

 

Zelfs de reportages zijn niet in HD op dit moment.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dj33333

de belgen geven wel tour goed in hd door , denk dat we even hilversum dagje moeten geven dan draait bij hun ook siginaal hd goed. groeten dj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allebei 1080i maar de bron stuurt (nog) geen native HD uit en dus ook niet bij de belgen en ook niet op Eurosport HD.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwaliteit == WAARDELOOS!

 

Echt waar: 1920x1080 @ 13mbit, maar het ZIET er niet uit!

Blokken en ruis. Zal het de Bron van de Tour de france zijn?

 

(Ik kijk op 52")

 

Ik zal de stream even onderzoeken...

 

Edit:

Het is inderdaad nog steeds de oude waardeloze eerste encoder die ze altijd gebruiken.... ben blij dat het nu even FTA is om te testen, maar zou er nooit voor betalen!

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn aversie voor wielrennen kortstondig overwonnen en ook even een vergelijking gedaan tussen NED1, NED1 HD en Eurosport HD. Ook mijn conclusie is dat er nauwelijks verschil is waar te nemen, en dat wat ik aan verschil meen te zien misschien wel suggestie is.

 

Het maakt in elk geval geen overweldigende indruk, ook niet op Eurosport HD. Op die laatste zender was het WK Superbike afgelopen zondag heel wat scherper.......

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...