Ga naar inhoud


Topic voor bizar nieuws


leo1949

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Probeer het eens vanuit de gele Seat te bekijken!

Voor hem rijdt een vrachtwagen.
Doordat de motoragent plotseling de rijbaan afblokt, gaat de vrachtwagen plotseling en snel naar links.
De op de linkerbaan rijdende wagens gaan in de remmen, door de plotseling naar links komende vrachtwagen.
De gele Seat ziet, nadat de vrachtwagen voor hem naar links is plotseling op korte afstand de motorrijder staan. Bedenk, 120 km/uur is ongeveer 30 meter per seconde!
Wat nu, de linkerbaan is bezet door andere auto's achter de vrachtwagen. Na de schrikseconde probeert hij nog naar rechts uit te wijken, maar daarvoor is de afstand te kort.

Ik denk, dat dit filmpje lesstof wordt op de opleiding voor de gemotoriseerde politie.

Tragisch ongeval, maar dit had iedereen kunnen gebeuren.



Natuurlijk is de vrachtwagen chauffeur weer de schuldige, wat doen die gasten ook midden op een snelweg? Het is natuurlijk de grootste schande dat die chauffeur naar links gaat om niet zelf die agent uit zijn schoenen te rijden. Die vrachtwagen hindert trouwens niemand met zijn manoeuvre want de linker rijbaan was volkomen vrij. Waar jij die "in de remmen gaande" auto's ziet is mij een raadsel.
Dit had iedereen kunnen gebeuren die niet met z'n gedachten bij het verkeer voor hem is. In de wet staat namelijk dat je tot stilstand moet kunnen komen binnen het weggedeelte dat je kunt overzien. Als deze persoon voldoende afstand zou hebben gehouden had hij tot stilstand kunnen komen toen de auto's voor hem naar links gingen, tussen hem en de vrachtwagen reed trouwens nog een personenauto die wel kon reageren. Op de beelden is ook te zien dat deze bestuurder niet of nauwelijks heeft geremd en pas op het allerlaatste moment uitweek.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ceesv
Probeer het eens vanuit de gele Seat te bekijken!

Voor hem rijdt een vrachtwagen.
Doordat de motoragent plotseling de rijbaan afblokt, gaat de vrachtwagen plotseling en snel naar links.

De auto's die achter de vrachtwagen reden gingen ongeveer dezelfde snelheid als de vrachtwagen wat hooguit 90 km/u is.
De gele Seat kon 10 sec. voor impact zien dat de vrachtwagen richting aangaf en naar de linker rijbaan ging.
7 sec voor impact had de bestuurder op kunnen merken dat er blauwe flitslichten op de rijbaan waren en een gele agent.
6 sec voor impact had de bestuurder vrij zicht op de agent en tijd om in de spiegels te kijken en uit te wijken.
Degene die vindt dat je in 6 seconden geen beslissing kan nemen om passende maatregelen te nemen moeten ze ook het rijbewijs afnemen.
De auto achter de gele Seat is zowat aan het bumperkleven en dan kun je al helemaal nergens op reageren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen de 2 rijbanen in zie je strepen, in dit geval staan de strepen dichtbij elkaar.

De afstand van het begin van een streep naar het begin van de volgende streep is normaal 9 M. maar lijkt mij hier 2 m.

De afstand van de motor tot de vrachtwagen is 5 strepen zou dus 10 meter zijn.

De vrachtwagen zal ook een meter of 12 zijn dus maakt 22 meter.

De auto voor de gele auto bleef in het spoor van de vrachtwagen en ging dus ook naar links.

Ik denk dat die gele auto ongeveer vanaf 60 meter de politiemotor pas zag staan.

30 meter er af voor de schrik seconde dan blijft er 30 meter over om te remmen en dat was net iets te kort.

post-8198-1318260412,7428_thumb.jpg

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achter de vrachtwagen reed ook nog een andere auto, want de linker baan is eerst leeg en als de vrachwagen naar links komt zie je kort daarna nog een auto achter de vrachtwagen, die dus ook van de rechter baan afkomt, dus de gele auto zag de agent ongeveer 4 seconden van tevoren, en als ik sirenes hoor, en dan zie waar ze vandaan komen (dus van de rechterkant) zou ik dat ook in de gaten houden waar ze heen willen.

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Leo1949
De auto voor de gele auto bleef in het spoor van de vrachtwagen

Dat had ik dus ook gezien dat er achter de vrachtauto nog een andere auto reed.

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Ik denk dat die gele auto ongeveer vanaf 60 meter de politiemotor pas zag staan.

Je kunt onder je eigen plaatje zien dat de vrachtwagen op de linkerrijbaan is gekomen op seconde 23 van de 48 beschikbare seconden beeld.
Op seconde 30 raakt de auto de motoragent nog net niet.
Dat betekent dat de motoragent 7 seconden in zicht is.
Jouw 60 meter gedeeld door 7 seconden is ongeveer 8,57meter/seconde.
8,57m/s is gelijk aan 30,85km/uur.

Ik denk dat dat de auto's sneller reden en bij 90km/u moet dat minstens 180 meter zijn geweest.
Heeft die vent toch de eerst 120 meter iets anders zitten doen dan opletten.
Als ik de bewegingen van de gele Seat zie heb ik de indruk dat die vent pas de laatste meters voor impact iets in de gaten had.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik ervan kan zien is het een ongeluk wat hij zuiver aan zichzelf te danken heeft.

 

Een motorrijder is gewoon minder zichtbaar en dat leer je als motorrijder vroeg of laat uit ervaring.Ook al heb je flitsende lampjes en een fel vestje.

Van achter ben je als motorrijder maar max 1 meter breed.

Maar het is imo zo'n "waar zijn we mee bezig" agent die zichzelf behoorlijk overschat heeft.

Die agenten zie je meteen als motorrijder wanneer je ze tegenkomt.

Onder motorrijders groet je elkaar en er zijn agenten die dit ook doen. Maar zo'n "autoriteitsagentje" kijkt je dan aan in de trend van "jij hebt wat te verbergen".Wat nergens op slaat.

 

Hier was de auto echt niet de veroorzaker. Als de vrachtauto niet naar rechts kon gaan (bijv door een andere auto) dan was die agent nu erger gewond geraakt of erger. Want de vrachtwagen maakte best een flinke uitwijk aktie.echt soepel ging het uitwijken niet.

 

Maar desondanks wens ik hem veel beterschap. Gelukkig kan hij het nog na vertellen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Tussen de 2 rijbanen in zie je strepen, in dit geval staan de strepen dichtbij elkaar.
De afstand van het begin van een streep naar het begin van de volgende streep is normaal 9 M. maar lijkt mij hier 2 m.
De afstand van de motor tot de vrachtwagen is 5 strepen zou dus 10 meter zijn.
De vrachtwagen zal ook een meter of 12 zijn dus maakt 22 meter.
De auto voor de gele auto bleef in het spoor van de vrachtwagen en ging dus ook naar links.
Ik denk dat die gele auto ongeveer vanaf 60 meter de politiemotor pas zag staan.
30 meter er af voor de schrik seconde dan blijft er 30 meter over om te remmen en dat was net iets te kort.


Ik schat de ruimte tussen de strepen zo'n 2,5 meter ongeveer de lengte van de motorfiets zo te zien, de streep zelf is van ongeveer gelijke lengte, de totale lengte van motorfiets tot begin vrachtwagen is dus minimaal 20 meter, de vrachtwagen zelf is ong. 16,5 meter, tevens is de vrachtwagen al bijna geheel op de linker rijstrook dus het verkeer er achter heeft al eerder vrij zicht naar voren. Ik schat zo in dat de gele auto de agent al vanaf een kleine 100 meter afstand heeft kunnen waarnemen. Als je binnen die afstand niet kunt reageren zouden ze je zelfs als voetganger deelname aan het verkeer moeten ontzeggen. Tevens is goed te zien dat de bestuurder pas een paar meter voor het ongeval een reactie vertoont.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless
Van achter ben je als motorrijder maar max 1 meter breed.


Daarom stond hij ook dwars op de rijbaan.

Citaat:
Onder motorrijders groet je elkaar en er zijn agenten die dit ook doen. Maar zo'n "autoriteitsagentje" kijkt je dan aan in de trend van "jij hebt wat te verbergen".


Hoe weet je nou dat dit niet een van de terugzwaaiende agenten is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben het steeds over de bestuurder van de gele auto die niet tijdig reageerde c.q. niet zat op te letten. Datzelfde kun je zeggen van de bestuurder van de auto achter de gele auto, welke ook stug vooruit bleef rijden, totdat deze auto de motor van de agent raakte en toen pas naar links ging uitwijken.

Ook al rij je achter een auto, dien je toch ver vooruit te blijven kijken, maar sommigen hebben hun blik blijkbaar alleen op de auto voor hun.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Jullie hebben het steeds over de bestuurder van de gele auto die niet tijdig reageerde c.q. niet zat op te letten. Datzelfde kun je zeggen van de bestuurder van de auto achter de gele auto, welke ook stug vooruit bleef rijden, totdat deze auto de motor van de agent raakte en toen pas naar links ging uitwijken.
Ook al rij je achter een auto, dien je toch ver vooruit te blijven kijken, maar sommigen hebben hun blik blijkbaar alleen op de auto voor hun.


Het grote verschil is dat deze bestuurder niet de agent uit z'n sokken heeft gereden dus dat kun je hem dan ook niet verwijten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275

Het grote verschil is dat deze bestuurder niet de agent uit z'n sokken heeft gereden dus dat kun je hem dan ook niet verwijten.


Als de agent bij zijn motor was gebleven, had de gele wagen een gelukte uitwijk manoeuvre gemaakt en had dus de tweede auto niet alleen de motor maar ook de agent meegenomen.

Dus een ongelukkige samenloop dat de uitwijk actie van de bestuurder van de gele auto gelijk was met de vluchtweg van de motorpolitie agent.

Het beste voor alle betrokkenen was geweest indien de motor op de vluchtweg was gestopt en de agent (erachter had gestaan rijrichting gezien) met handbewegingen het verkeer naar de linker rijbaan had verdreven.
(allerbeste was gewoon op de motor blijven en normaal invoegen)
[in mijn bekrompen zienswijze]

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon de matrix borden gebruiken? Ze weten wat voor route de ambulance neemt en dus kunnen ze die dingen ook op tijd aan zetten. Das al een stuk veiliger dan een motor dwars op de snelweg te zetten.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mototagent had op de vluchtstrook het verkeer moeten manen snelheid te minderen en pas op het juiste moment een veilige positie op de rijbaan moeten innemen, niet stomweg aanrijden en denken...ze gaan wel aan de kant..

Kortom, een stomme actie van de motoragent....punt uit.

Dit is ook niet conform de voorschriften gebeurt..

 

Dit zal later ook wel naar buiten komen.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...