Ga naar inhoud


TV Vlaanderen noemt niet gecertifieerde ontvangers illegaal!!!


stefke

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik kan het in zekere mate eens zijn met je betoog.

De PC had nooit zo'n hoge vlucht genomen, wanneer er geen klonen verkocht waren.

 

Ik wil er in dit licht bezien op wijzen, dat bijvoorbeeld in Duitsland, de rechter bepaalde emulatie ontvangers, waarmee het Premiere pakket te ontvangen was, wel degelijk illegaal verklaarde en tot beslagname overging.

 

Ook DVD spelers, waarvoor geen rechten betaald zijn worden in de haven regelmatig in beslag genomen en vernietigd.

 

Blijft een feit, dat de sat. provider meer verdient aan tevreden, betalende kijkers als aan de licentierechten voor het decodeersysteem.

De stelling illegaal, naar de eindverbruiker is zeker vanuit een marketing punt ongelukkig gekozen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast zzzzzzz
Origineel bericht van: ceesv
Ik wil er in dit licht bezien op wijzen, dat bijvoorbeeld in Duitsland, de rechter bepaalde emulatie ontvangers, waarmee het Premiere pakket te ontvangen was, wel degelijk illegaal verklaarde en tot beslagname overging.

Ja, maar dat is toch een andere zaak, er worden immers abonnementen omzeild, en dat blijft natuurlijk illegaal.

Origineel bericht van: ceesv
Ook DVD spelers, waarvoor geen rechten betaald zijn worden in de haven regelmatig in beslag genomen en vernietigd.

Gaat het daar niet om taksen die ontweken worden, taksen zoals Audivel hier in België ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik vind dat TV Vlaanderen en Canal Digitaal dus onterecht 'ILLEGAAL' staan te roepen, en misbruik maken van dat stigma om hun eigen ontvangers op te dringen, die zwaar gecastreerd zijn qua mogelijkheden.


Bovenstaande is voldoende bekend.
Dààr wringt voor TV Vlaanderen geen schoen maar een laars: het is duidelijk dat ze van een op 1 juli ontdekt hiaat in de software van Technomate, SAB en König gebruik maken om de "hardware concurrenten" nu zo veel mogelijk schade te berokkenen. Het is algemeen bekend dat vooral Technomate een zéér performante* receiver is met héél wat méér mogelijkheden dan de "gecertificeerde" hardware en door vele duizenden TV Vlaanderen abonnees gebruikt wordt. Dat is hun een doorn in hun oog. Op die TV vlaanderen abonnees hebben ze géén winst op de verkoop van hun eigen hardware kunnen maken en dat willen ze in de toekomst blijkbaar anders zien:
"Niet-gecertificeerde toestellen worden ten zeerste afgeraden. Wees dus alert"
Concurrenten uitschakelen zeg maar!

Ik vraag mij verder af hoe de dealers (van wie ze toch afhangen) gaan reageren bij het lezen van volgende:

"Oplossing 1: Naar uw lokale TV VLAANDEREN verdeler gaan met uw smartcard, om deze gratis te laten updaten in een gecertificeerd toestel. Uw kaart zal vervolgens opnieuw voor twee maanden werken. Binnen deze termijn zal uw dealer uw toestel gratis van nieuwe firmware moeten voorzien"

Tot nader order zijn "dealers" zelfstandige ondernemers die door niemand kunnen verplicht worden om gratis diensten te verlenen. Dus zeker niet door TV Vlaanderen als men weet op welke linke manier LEES HIER HOE zij tientallen duizenden abonnees onterrecht 12.50€ weten afhandig te maken!

* krachtig, sterk, snel, goed presterend

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na contactname met de klantendienst deze uitleg:

 

Het betreft meestal de TECHNOMATE 6900 HD en aanverwanten.

Blijkbaar heeft TECHNOMATE verkeerde firmware op hun site gezet.

Dit is ondertussen verholpen met de nieuwe firmware ver: 685.

Je smartcard staat nu op geldigheidsdatum: 01/09/2009.

http://www.technomate.com/software_updates.php?model=TM-6900+HD+COMBO

 

Alle gecodeerde kanalen werken nu normaal incl. de HD kanalen.

 

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Tot nader order zijn "dealers" zelfstandige ondernemers die door niemand kunnen verplicht worden om gratis diensten te verlenen.

En toch vind ik dat ze die gratis moeten updaten. Per slot van rekening heeft deze dealer een 'betere' box (dan de TVV ontvanger) verkocht aan de klant en de dealer heeft daarmee de verantwoordelijkheid om te zorgen dat die werkt. Dit valt uiteindelijk onder garantie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Origineel bericht van: Johan45

Tot nader order zijn "dealers" zelfstandige ondernemers die door niemand kunnen verplicht worden om gratis diensten te verlenen.

En toch vind ik dat ze die gratis moeten updaten. Per slot van rekening heeft deze dealer een 'betere' box (dan de TVV ontvanger) verkocht aan de klant en de dealer heeft daarmee de verantwoordelijkheid om te zorgen dat die werkt. Dit valt uiteindelijk onder garantie.



Het is natuurlijk een gotspe dat Tv Vlaanderen, de veroorzaker van het euvel, bepaald dat een ander garantie moet geven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
De oorzaak is die ontvanger die de codering niet volledig geïmplementeerd heeft.


Dus bepaalt Tv Vlaanderen dat de dealer dit gratis moet verhelpen.
Moet toch niet gekker worden.
Tv Vlaanderen kreeg van mij, als ik weder verkoper van ze was, een schop onder hun h*l.
Wat een verwaande kwast, de verantwoordelijke voor dit bericht ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Dus bepaalt Tv Vlaanderen dat de dealer dit gratis moet verhelpen.
Moet toch niet gekker worden.
Tv Vlaanderen kreeg van mij, als ik weder verkoper van ze was, een schop onder hun h*l.
Wat een verwaande kwast, de verantwoordelijke voor dit bericht ...


Er zit natuurlijk wel wat in het is een klant van TVV die daar de helpdesk plat belt omdat het ding niet meer werkt dus TVV heeft alleen maar last van die dealers met hun multicas ontvangers ook verdienen ze er verder niets aan .
Maar bij problemen bellen de klanten TVV terwijl er geen enkele goedgekeurde ontvanger uitgevallen is.
De dealer die het ding verkoopt en daar zijn geld mee verdient is uiteindelijk wettelijk gezien ook degene die voor de oplossing moet zorgen.

Ben het wel met je eens dat het niet aan TVV is om te stellen dat de dealer het kosteloos op moet lossen dat moet de klant zelf maar doen.
Maar hiermee zetten ze de klant wel op het goede spoor. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bvb Telenet verkoopt moet je als dealer ook gratis digicorders/boxen omwisselen of checken of ze werken, of zelfs gewoon aan de mensen uitleggen hoe ze bepaalde zaken moeten doen. Uiteindelijk ben je als dealer betaald met de commissie die je hebt opgestreken toen je het abonnement verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou van die commissie ga je geen botten breken. En een dealer verdient beter aan niet TVV toestellen.

 

TVV zit aan de inkomsten van de dealers door hun eigen toestellen te verkopen of beter gezegd aan de mensen op te dringen.

 

En met hun eigen boxen hebben ze al meer problemen gehad dan dat er problemen waren met niet goedgekeurde ontvangers.

 

En effe terug on topic... Als ik een fabrikant was van één van die ontvangers die nu afgedaan worden als illegaal deed ik ze een proces aan... Met hun arrogantie...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bericht leest staat niet dat de boxen illegaal zijn, maar wel de software die erop staat illegale ondersteuning biedt voor bepaalde coderingen. Daarom dat je bij die boxen meestal niet terugvindt dat ze SECA ondersteuning hebben, maar wel dat ze compatibel zijn met bvb CDS/TVV. Uiteindelijk zullen de coderingsbedrijven er wel niet wakker van liggen, want die hebben er belang bij als hun codering op zoveel mogelijk boxen werkt. Het zijn toch de aanbieders die de grootste kost moeten dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Als het bericht leest staat niet dat de boxen illegaal zijn, maar wel de software die erop staat illegale ondersteuning biedt voor bepaalde coderingen. Daarom dat je bij die boxen meestal niet terugvindt dat ze SECA ondersteuning hebben, maar wel dat ze compatibel zijn met bvb CDS/TVV. Uiteindelijk zullen de coderingsbedrijven er wel niet wakker van liggen, want die hebben er belang bij als hun codering op zoveel mogelijk boxen werkt. Het zijn toch de aanbieders die de grootste kost moeten dragen.


toch staat er bovenaan de kop van het nieuwsitem : Ontvangstproblemen met illegale ontvangers en CI-Modules

dus ze beweren toch inderdaad bovenaan de kop dat het illegale ontvangers en ci-modules zijn.

amai amai amai arme tvvl dealers.

Pas op soms gaan de dealers ook in de fout. Als ze een satnewbie een niet gecertificeerde ontvanger verkopen zonder er bij te zeggen dat er problemen kunnen zijn in de toekomst.
Indien dit wel gebeurt is en men verwittigd zijn klant dat nieuwe sw 15 euro of zo kost dan weet de klant wat hem te wachten kan staan en beslissen of hij zoiets wil.

Ik kan de discussies al hoog zien oplaaien bij de dealers tussen hen en de klanten. Gratis nieuwe sw moeten inladen terwijl ze er anders geld voor kunnen krijgen.

Waarschijnlij zullen ze dan van tvvlaanderen voor elke update hun geld krijgen? ;>

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...