SatBaron Geplaatst: 3 juli 2009 Geplaatst: 3 juli 2009 Zoals het onderwerp al aangeeft wil ik de bevindingen en de ervaring weten van kunstgras. Als het pas ligt is het heel mooi, maar hoe ziet het er na een paar jaar uit ? Bij de leveranciers is meestal vol lof, sterker nog zij hebben het zelf reeds jaren in de tuin liggen naar volle tevredenheid, (wordt tenminste vaak beweerd). Zelf overweeg ik om daar op over te gaan. Maar ben (nog) onzeker hoe het in de toekomst er uit zal gaan zien. Zie met belangstelling uit naar een serieus antwoord. Met vriendelijke groet, SatBaron
Tonskidutch Geplaatst: 4 juli 2009 Geplaatst: 4 juli 2009 heb het op een hofdek toegepast als speelveldje - balveldje voor de kiddies in een groot woningbouwcomplex. ligt er nu al 3 jaar nog steeds heel mooi bij. er zijn meerdere soorten en vezellengten (zeg maar grasspriet) kan niet anders zeggen dan dat het dus semi openbaar (zwaardere belastingen) erg goed bevalt. ciao zet effe de fabrikant erbij hier A Forest The Cure
SatBaron Geplaatst: 4 juli 2009 Auteur Geplaatst: 4 juli 2009 Hallo Tonskidutch, Hartelijk bedankt voor de snelle reaktie plus de LINK naar de fabrikant (waarvan je dit kunstgras zelf hebt ?). Alleen wat moet ik me voorstellen bij een "hofdek"? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik ga mij oriënteren wat zij daar allemaal hebben en wat het gaat kosten. Vriendelijke groet, SatBaron
gerrit B Geplaatst: 4 juli 2009 Geplaatst: 4 juli 2009 Als je zoals ik een klusser bent die buiten wel eens een plankje zaagt of schaaft of huisdieren hebt zoals wij met onze konijnen dan is kunstgras dus gewoon helemaal niets. alles wat op het gras valt gaat er ook tussen zitten, dus zaagsel zie je nog weken, houtkrullen van het schaven of van de konijnen zo mogelijk nog langer. En hooi of stro en konijnenharen wat in het nepgras komt ziet er gewoon niet uit. Heb je een keer een plankje gespoten oid. en is het gras rood, zwart oid geworden dan maai je er bij gewoon gras een keer overheen en klaar, maar dat lukt niet met kunst. Mijn advies is dus denk er vooral goed over na.\ Ben je niet zo'n klusser, komt er geen vuil op "het gras" oid. dan is het het overwegen waard. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 hofdek :een vloerveld of bij bepaalde grootte "hof" boven een groot parkeergarage dus op eerste verdieping dit spul is zeker niet goedkoop dus mensen zoals Gerrit B moet je der zeker niet op laten de vandaal ciao A Forest The Cure
SatBaron Geplaatst: 5 juli 2009 Auteur Geplaatst: 5 juli 2009 Hallo gerrit, Hartelijk dank voor de reaktie en met het advies ! Huisdieren (kat) heb ik niet meer en de kinderen zijn ook al lang uitgevlogen. Maar een klusser ben ik af-en-toe nog wel en sta dan ook te zagen e.d.g., maar dan doe ik dat in het vervolg maar ergens anders waar dan geen kunstgras ligt. Dus is het voor mij wat dat betreft niet moeilijk om een keuze te maken. Het ging mij meer om te weten hoe het kunstgras er na een aantal jaren er dan nog uit ziet. Met vriendelijke groet, SatBaron
SatBaron Geplaatst: 5 juli 2009 Auteur Geplaatst: 5 juli 2009 Hallo Tonskidutch, Aha, nu begrijp ik wat een hofdek is, ik had er nog nooit van gehoord. Een mens is nooit te oud om te leren. Nee kunstgras is inderdaad bepaald niet goedkoop. Maar als het in al die jaren goed en mooi blijft met weinig werk eraan, onderhoud en kosten, is het het overwegen waard. Eigenlijk kleven aan de meeste dingen wel vóór en nadelen en dat zal hiermee ook wel zo zijn. Valt het besluit op kunstgras en ligt het er, volgt er nog een foto-tje ervan. Vriendelijke groet, SatBaron
gerrit B Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 oké als dat geen probleem is dan en je al een hele stap verder, want dan is kunstgras gewoon een uitkomst. Nooit meer maaien,geen dode plekken, geen mieren in het gras, ziet er altijd strak uit alleen zo af en toe met de stofzuiger (blasblazer) er overheen en klaar. Als het pas aangelegd is dan ziet het er vrij echt uit.(op dat alles precies even groen ed. is na) Na enkele jaren ziet het er nog steeds goed uit enige verschil is dat het wat meer gaat glimmen en de uiteindjes door de zon (als die er vol op kan staan) wat rond buigen. Voordeel is wel dat alle uiteindjes dezelfde kant om buigen. Maar pas op met de schilder die een druppel verf laat vallen, de barbecue en verlengkabels die warm kunnen worden. (ik denk dat je je daarzelf wel een voorstelling van kunt maken) Want zoals eerder aangegeven alles wat er op valt blijft er op zitten of zakt er tussen en zie het dan maar weer eens te verwijderen. Vuurwerk is trouwens ook erg leuk op kunstgras. Een emmer met zeepsop oid. over het gras kan overigens wel hilarische foto's opgeleveren. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
SatBaron Geplaatst: 6 juli 2009 Auteur Geplaatst: 6 juli 2009 Hallo Gerrit, Tot nog toe heb ik altijd zelf het schilderwerk aan het huis verricht en blijf ik in de toekomst zo ver mogelijk van het kunstwerk vandaan bij schilderswerkzaamheden. Electr. kabels gebruik ik niet in de tuin op het gras, en maar zelden op het betegelde terras, idem bij het gebruik van de BBQ. En laten we hopen dat het rond de nieuwjaren daar geen raketten op neerstrijken, anders moeten er maar vangnetten over het kunstgras worden gespannen oid. In ieder geval bedankt voor je informatie en TIP's ! Vriendelijke groeten, SatBaron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen