Ga naar inhoud


Dream8000 kopen...wat vragen, hulp!!!!!!!


Gast albrecht

Aanbevolen berichten

Gast albrecht

Hi

 

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de dream 8000 op dit moment en voor de volgende jaren het meest geschikt voor me is ook ben ik niet een echte "linux freak" die van alles en nogwat gaat doen met de Box... .

 

- Dus mijn eerste vraag is waar het best de dream 8000 kopen(NL webwinkel of beter in D), zijn er nog steeds levertijden...?

 

- Ik wil de dream met 2 satuner en 1 kabeltuner laten werken, kan de kabeltuner ook HD ontvangen(Ziggo)?

 

- CI slots werken met passend module...voor NL Ziggo werk ik met een aston cam in een topfield 5000, werkt op zich ok...

 

- een vaste schrijf wordt meegeleverd? niet veel zin om zelf in te bouwen, heb nog eentje liggen(extern) met 500gb, wil die dan gaan gebruiken

 

- EPG-Mediahighway....moet ik hier iets exra installeren of zit dit bij de image erbij

 

- welke image het beste/stabilste voor een normal gebruiker die de box max in wlan netwerk gaat inbinden

 

-dvi/hdmi kabel werkt goed?

 

stel een reactie erg op prijs en alle aanvullende tips zijn altijd welkom!!!!!!!!!

 

ps

zat nog aan de vantage 8000CS te denken......hmmmm

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast pieterg
Origineel bericht van: albrecht

- Ik wil de dream met 2 satuner en 1 kabeltuner laten werken, kan de kabeltuner ook HD ontvangen(Ziggo)?


yep

Citaat:

- CI slots werken met passend module...voor NL Ziggo werk ik met een aston cam in een topfield 5000, werkt op zich ok...


vast wel, maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat gebruiken. Je kan een softwarematige cam draaien, die het veel beter en sneller doet.

Citaat:

- EPG-Mediahighway....moet ik hier iets exra installeren of zit dit bij de image erbij


bij de meeste images werkt dat vanzelf

Citaat:

- welke image het beste/stabilste voor een normal gebruiker die de box max in wlan netwerk gaat inbinden


zoveel mensen zoveel smaken

Citaat:

-dvi/hdmi kabel werkt goed?


prima
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast albrecht

ok, prima, dank je

wat betreft software cam geen ervaring mee....

 

ik maak me wat zorgen omdat heel veel over ethernet gaat wat ik niet wil, heb alleen wlan, kan ik alles via wlan doen(images etc) of zijn er beperkingen behalve dat het wat langer duurt, usb stick gebruiken voor patches een optie??

 

bijna vergeten....een kabel tuner maakt niet uit of ik die in duitsland of NL koop(heb ziggo)????

 

alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast albrecht

wel aansluiten op het internet(!) maar alleen via wlan en niet via ethernet(geen zin in kabels), had ergens gelezen dat sommige dinge alleen via ethernet te doen zijn....?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: albrecht
wel aansluiten op het internet(!) maar alleen via wlan en niet via ethernet(geen zin in kabels), had ergens gelezen dat sommige dinge alleen via ethernet te doen zijn....?!

Daar kan ik even geen zinnig antwoord opgeven. Ik heb zelf nog geen dm8000.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: albrecht
wel aansluiten op het internet(!) maar alleen via wlan en niet via ethernet(geen zin in kabels), had ergens gelezen dat sommige dinge alleen via ethernet te doen zijn....?!


Het maakt niet uit of je wlan of ethernet gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: albrecht

bijna vergeten....een kabel tuner maakt niet uit of ik die in duitsland of NL koop(heb ziggo)????


Lijkt me niet uitmaken. Dream levert slechts één type DVB-C insteek tuner welke in zowel de DM600, 7025, 800 en 8000 past.

Ik heb er toevallig vanmiddag eentje ingebouwd in de 8000 en gaat als een trein. Het is toch fantastisch eigenlijk om tot 4 tuners in één apparaat kwijt te kunnen. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast albrecht

super, bedankt voor de reacties, 4 tunersof drie is zeker top, sowieso de combi van sat en kabel...telken shet best uit twee werelden nemen....wlan integratie is geweldig dan....is er nog ergerns een top site (ik weet, zijn genoeg websites maar weinig met eenvoudig uitleg) met een soort dummy guide vwb images installeren, software cam, wlan werkend krijgen etc???

 

dank jullie, top forum!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...