Ga naar inhoud


Weergaveprobleem Eurosport HD op Humax iCord HD


Lord Humungus

Aanbevolen berichten

Ik heb twee identieke iCords HD en loopt bij beiden (!) tegen het volgende probleem aan bij opnames van Eurosport HD:

 

Weergave van een live uitzending is perfect. Beeld en geluid zijn goed, althans bij een native HD uitzending, zoals bijv. het WK Superbike afgelopen zondag. Een van de uitzending gemaakte opname geeft echter problemen bij het afspelen.

 

- In eerste instantie alleen geluid, het beeld blijft zwart.

- Druk ik op fast forward dan heb ik opeens beeld, maar geen geluid (want versnelde weergave).

- Druk ik daarna op play dan heb ik beeld én geluid, maar het beeld is schokkering.

- Druk ik daarna op pause dan loopt het beeld enige tijd door (!), en wel minder schokkering (maar nog steeds niet goed), en ook heb ik geluid. Pas na enige tijd gaat het beeld dan pas op pause

- Druk ik daarna opnieuw op play dan is het beeld perfect, maar op een paar geluidsflarden in het begin na valt het

geluid helemaal weg..

 

Beide iCords hebben een Samsung 1TB harddisk intern, en een Aston 1.07 cam (software versies 1.17 en 1.18). Ik heb een andere CAM geprobeerd (Matrix Reborn) maar dat deze geeft geheel geen beeld. Uiteraad gebuik ik al de nieuwe SECA3 kaarten.

 

Ik vraag me af of het aan de harddisk ligt. De live uitzending zelf is tenslotte perfect, dus de CAM kan het blijkbaar aan.

 

Kent iemand dit probleem, of wil iemand eens proberen dit na te spelen?

 

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het na gedaan en exact hetzelfde resultaat op mijn Humax met standaard 160Gb. Ik heb de Powercam Pro cam erin zitten.

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx Bol d'Or voor het uitproberen. Intussen heb ik ook nog geprobeerd wat er gebeurt indien ik de opname verplaats naar een externe harddisk, en van daaruit afspeel. Het resultaat is hetzelfde.

 

Het lijkt dus een structureel probleem te zijn, met meerdere soorten CAM's en verschillende harddisk's. Gelukkig doet dit probleem zich tot nu toe alleen voor bij Eurosport HD, maar happy ben ik er niet mee.....

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Fokke-Gerrit

Hallo ik heb het ook even geprobeerd maar heb geen problemen met opnemen van eurosport hd. Heb humax icord 250 gb met aston module. Kan gewoon vooruit spoelen en weer kijken en gewoon kijken werkt ook perfect geen happeringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fokke-Gerrit
Hallo ik heb het ook even geprobeerd maar heb geen problemen met opnemen van eurosport hd. Heb humax icord 250 gb met aston module. Kan gewoon vooruit spoelen en weer kijken en gewoon kijken werkt ook perfect geen happeringen


OK Fokke-Gerrit, bedankt voor het uitproberen.

Het probleem lijkt dus beperkt tot specifieke ontvangers. Mogelijk speelt de firmware van de ontvanger of het gebruikte type harddisk een rol. Daar je een 250GB versie hebt gebruik je mogelijk een moederbord met een nieuwere boardrevisie. De 250's en 500's zijn later op de markt gekomen dan de 160 en 320 GB modellen (mijn iCord's zijn omgebouwde 320GB modellen, dus van een eerste productierun). Misschien zit daar het verschil.....

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...