Gast Geplaatst: 16 juni 2002 Geplaatst: 16 juni 2002 Ik heb sinds kort een digitale DV-camcorder (Sony) gekocht en kan van de opgenomen mpg files een video CD (VCD) of super Video CD (SVCD) maken. De laatste is een stuk beter van kwaliteit. Nu heb ik ook een Sony DVD speler die geen zelfgemaakte CD's herkent (DVP-S335) of afspeelt. Ik wil nu dus deze maar inruilen en een nieuwe DVD speler kopen. Nu zie ik overal wel dat DVD-spelers VCD's kunnen afspelen, maar er staat niet aangegeven of ze SVCD's kunnen afspelen. Is het zo dat ze altijd SVCD kunnen afspelen als ze VCD kunnen afspelen, of moet dat er expliciet bij worden vermeld ? Als ik daarnaast ook nog Mp3's CD-R CD-RW wil afspelen, welke raden jullie dan aan ?
Gast Geplaatst: 16 juni 2002 Geplaatst: 16 juni 2002 JohnK, Ja het moet erbij staan wat afgespeeld kan worden dan heb je enige zekerheid. Veel verkopers snappen er zelf de helft niet van en zeggen wat jij wilt horen. Ikzelf heb bijv. een Revoy en die speelt echt alles af (MP3,CD-R,DVD,etc) maar dat is een persoonlijk keuze en hierin zal je toch zelf moeten beslissen. Neem iniedergeval de tijd om rond te kijken en koop niet impulsief, ook op het Net zal je veel info kunnen vinden. Over het algemeen zijn het de "goedkopere onbekende" merken die alles kunnen afspelen omdat zij zich niet gecommiteerd hebben aan afspraken met bijv. Sony,Philips etc. Tip: als je wilt kopen neem dan een CD-R/VCD/SVCD mee en vraag of je ze mag afspelen, dan weet je het zeker. suc6 V8
Bigfoot Geplaatst: 16 juni 2002 Geplaatst: 16 juni 2002 Op http://www.vcdhelp.com staat ook een lijst van alle DVD spelers plus wat ze kunnen en ook goede handleidingen voor het maken van SVCD's en zelfs XVCD's (ja die zijn er ook nog!)
Gast Geplaatst: 17 juni 2002 Geplaatst: 17 juni 2002 Bedankt voor jullie input. Vooral vcdhelp is een goede site geweest. Ik was al een tijdje aan het zoeken, maar heb bij deze site de Pioneer DV-444 ontdekt. Op kieskeurig.nl staan er ook lovende kritieken over dit type van diverse gebruikers. Omdat ik het geld er nu eenmaal voor had gereserveerd wil ik het ook graag uitgeven en heb deze via internet aangeschaft. Hopen dat ze snel leveren. Nogmaals bedankt voor jullie advies. P.S. Deze vraag had ik ook gesteld op dvdforum.nl, maar daar geeft men schijnbaar alleen antwoord als men er zelf beter van wordt. Een beetje elitair gezelschap als je het mij vraagt. Stom dat ik naast mijn sathobby nooit verder gekeken heb op dit forum. Complimenten aan sat4all team, voor jullie veelzijdigheid.
Gast Geplaatst: 17 juni 2002 Geplaatst: 17 juni 2002 Zie antwoord van Bigfoot. Uitstekende site. Als je TOCH aan 't kiezen bent, kun je misschien kijken naar een machine die ook Mini-DVD speelt. Mini-DVD is 't DVD formaat op een CD. Dan kun je dus met je gewone CD brander een DVD schijfje maken. Natuurlijk niet zo lang als een DVD omdat je maar 650Meg hebt ipv 9Gigs of zo, maar je hebt wel DVD kwaliteit - en da's altijd beter dan SVCD.
Gast Geplaatst: 17 juni 2002 Geplaatst: 17 juni 2002 @allen, Denk er wel aan dat de standaard voor DVD de BLAUWE laser geworden is en de RODE laser er dus langzaam uitgaat. V8
Gast Geplaatst: 19 juni 2002 Geplaatst: 19 juni 2002 Wat bedoel je met rode en blauwe laser ?? Ik heb nu de pioneer DV-444 gekocht, en alles wat ik ermee wilde spelen doet het, zoals DVD,MP3,VCD,SVCD. Welke kleur laser heb ik dan nu aangeschaft ? En wat is het verschil (behalve dan natuurlijk de kleur)
Gast Geplaatst: 19 juni 2002 Geplaatst: 19 juni 2002 JohnK Net als jaren geleden met de videospelers (vhs,Betamax en V2000) is er ook voor dvd-spelers een "standaard" afgesproken en dat is de blauwe laser geworden met andere woorden over tien jaar zal de rode laser zoals die nu in spelers gebruikt wordt verdwenen zijn en kan je de dvd-s van nu alleen nog met rode laser-apperatuur afspelen en niet op een apparaat met blauwe laser, jammer maar helaas. De rode laser "leest" over een veel groter oppervlak dan de blauwe laser.Omdat de blauwe dus een kleiner oppervlak leest kan je daar dus meer info op kwijt ( je kan zeg maar per mm meer putjes branden) zodat schijfjes van 25 (of meer )Gb mogelijk zijn. Zover is het voor de consument nog niet dus maak je niet ongerust over je net aangeschafte DVD-speler het zal nog jaren duren. V8
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen