Ga naar inhoud


Thermostaatkraan geeft afwisselend warm en koud water


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb in de douche een thermostaatkraan zitten en deze geeft ongeveer 40 sec warm water en dan 20 sec koud water, en vervolgens wordt het water weer warm. Dit herhaalt zich iedere keer en is niet eenmalig.

De thermostaatkraan is aangesloten op een geiser, die ook het warm water levert voor de wasbak.

Bij de wasbak blijft het water wel constant warm, dus het probleem zit (waarschijnlijk) in de thermostaatkraan.

 

Wat kan er mis zijn met deze kraan waardoor deze afwisselend warm en koud water geeft?

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Debiet is doorstroming. Als de doorstroming van de mengkraan en douchekop onder het niveau van de geiser komt zal deze minder gaan branden (of helemaal uit, afhankelijk van het type gieser)

 

Wij hebben hetzelfde gehad met een geregelde combiketel welke moduleerde op de hoeveelheid afgenomen warm water. De mengkraan deed dit echter ook en die twee gingen dus lekker tegen elkaar in regelen... shocked

 

Oplossing bij ons was een ring in de toevoerleiding warmwater van de mengkraan, zo bleven beide onder hun niveau functioneren, nadeel was wel dat de totale hoeveelheid water minder was. frown

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de kraan al lang hebt, en dit pas nu is opgetreden, kan dit te maken hebben met vervuiling/verkalking van deze...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu zover dat ik weet dat een geiser minimaal 2.5 liter per minuut warm water moet leveren om aan te blijven.

 

Door verkalking van de douchekop en/of zeefje kan dit onder de 2.5 liter komen en dus dan gaat de geiser even uit

 

Morgen even de douchekop/zeefjes controleren

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

of het element van je thermostaatkraan is stuk of vervuild.

Als alles altijd goed gewerkt heeft is een geiser geen probleem (behalve een keukengeiser dan)

Er kan ook een defect zijn in je geiser bijv. het menbraam dat langzaam aan het scheuren is en dat er zodoende een groter debiet nodig is om de gasklep te openen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dat heet pendelen, dat komt door een slechte doorstroming in je kraan en je geiser gaat dan aan uit shocked


Dit is het juiste antwoord,ik heb dat ook gehad bij mijn ouders thuis daar hadden we ook een geiser en die ging ook steeds aan en dan weer uit.Zo'n thermostaatkraan werkt hier niet goed op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...