Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

ik ga dinsdag een T90 monteren en zit in het zuiden van de costa blanca. Binnen de boog van 45graden op de T90 wil ik 6 mischien 7 LNB's plaatsen. Welke sats moet ik volgens jullie absoluut nemen.

Ik denk zelf aan : 28,23,19,13 en 9 (eurobird) maar heb nog 2 plaatsen over. Ik wilde de hispasat erbij pakken maar dat red ik niet zonder verlengstuk op de rail van de T90. Dus graag even advies over de 2 overigen sats die ik volgens jullie erbij moet nemen.

Gr

M

---------------------------------------------------------

DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W

Geplaatst:

Als perse Hispasat er bijwil , isdat voor jou aldaar geenprobleem ,

dus zo'n verlengstuk maken heeft nut !! Als 6de sat bv Nilesat nemen ??

www.flysat.com

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:
Origineel bericht van: mybrain

Ik denk zelf aan : 28,23,19,13 en 9 (eurobird) maar heb nog 2 plaatsen over. Ik wilde de hispasat erbij pakken maar dat red ik niet zonder verlengstuk op de rail van de T90. Dus graag even advies over de 2 overigen sats die ik volgens jullie erbij moet nemen.

Gr
M

Wat denk je van Atlantic Bird op 5W?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Geplaatst:

Bedankt voor jullie voostellen en inbreng. Omdat ik nu een Triax gebruik en die niet op "lang parkeren wil zetten" ga ik die gebruiken voor de Hispasat. Dan hoef ik niet te rommelen met die rail van de T90. Overigens kan ik idd de hispasat hier ontvangen met een koffieschoteltje (zo klein).

Ben even de zenders gaan checken op de Nilesat en de Atlantic Bird. Aardig wat kanalen maar afgezien van ESPN geloof ik niet heel bijzonder. Ga ze er beiden toch proberen mee te krijgen. Ben benieuwd hoe en of dat gaat lukken 5 en 7 gr west. Gebruik wel ALPS LNB's maar toch....

Oei....heb net even gekeken naar de footprint van de Atlantic Bird maar dat wordt nix. Die hele footprint komt niet tot Spanje.

Link footprint Atlantic Bird 7.2 W

Meer voorstellen zijn van harte welkom.

DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W

Geplaatst:

Dat zou heel goed kunnen....ik zit nu wel met het probleem dat ik in geen enkele lijst van HenkSat voor deze satelliet de C band zenders vind, alleen de KU band. Iemand enig idee ?

Volgens mij vergis ik mij hier....wat gebruiken wij nou eigenlijk de C of de KU band......

Ben echt even helemaal ontspoort geloof ik. confused

Geplaatst:
Origineel bericht van: mybrain

Ben even de zenders gaan checken op de Nilesat en de Atlantic Bird. Aardig wat kanalen maar afgezien van ESPN geloof ik niet heel bijzonder.

Fox Movies & MBC2, staan nog steeds op mijn verlanglijstje --> Films met Engels geluidsspoor en Arabische ondertiteling.

http://nl.kingofsat.net/find2.php?pos=7....&ordre=freq

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

@mybrain

Als ik jou was dan zou ik www.lyngsat.com bezoeken.

Daar vind je alle satellieten met hun footprints.

Kan je zelf bekijken en beslissen wat je wil ontvangen.

Zoeken doe je in de KU band.

De C band is een lage frequentie en daar heb je grote schotels voor nodig.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Bedankt, Dat van C en Ku band was ik echt helemaal kwijt. Ik zag in HenkSat zijn lijsten ineens Ku band staan.

Die site ken ik uiteraard maar het is moeilijk bepalen wat nu interessante sats zijn. Al die arabieren etc vind ik niet echt spannend. Ga het toch proberen met de Atlantic Bird enzo.

Bedankt voor de adviezen allemaal.

Geplaatst:

nou als je toch een T90 gaat plaatsen dan kan je wel meer dan 6 a 7 lnb's plaatsen....

de genoemde 28,23,19,13 en 9 oost zijn een goede keuzen,

je kunt nog altijd de 7 & 5 oost erbij zetten en dan de 1 & 7/8 west.

suc6 met je keuze

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

Klopt ik kan er 16 LNB's op plaatsen in de meest fabelachtige opstellingen. Dat is ook de reden waarom ik na jaren plezier te hebben gehad van mijn Triax voor deze T90 heb gekozen.

Punt is dat ik alles vanuit Spanje in Nederland heb moeten kopen. Die T90 kan ik hier niet vinden. Dat geldt ook voor de slanke ALPS LNB's en de SPAUN switches. En dan heb ik het nog niet over de spat dichte kast om het geheel in te bouwen.

Kortom ik heb voorlopig maar 7 ALPS gekocht. Er komt nog wel wat bij maar als die schotel nu eerst maar goed opgesteld staat komt de rest vanzelf.

Spanje is een mooi land met een grotere schotel dichtheid dan in NL en veel andere landen. Maar fatsoenlijk dealer over groothandels met verstand van zaken zijn er niet.

Er is bijv ook niemand die hier probeert de 23 gr. te verkopen aan al die 2e huizenbezitters. Ik begrijp er niets van.

Maar goed.....er komt nog meer bij dat is zeker.

PS Zijn er standaard verlengsetjes te koop online voor de rail van de T90 ?

Ik bedoel niet de overigens fraai gemaakte setjes door mensen zelf.

Geplaatst:

9, 7 en 5 oost tegelijk is moeilijk.

De onderlinge afstand met de standaard LNB houders is minimaal 3 graden.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen