jantje112 Geplaatst: 4 juli 2009 Geplaatst: 4 juli 2009 Hallo allen, Ik probeer mijn dreambox 800 te laten opnemen op mijn NFS share op de laptop. (binnenkort een NFS nas) Ik krijg echter de share niet werkend. Heb al de guide geprobeerd voor een popcornhour (dus hanewin nfs geinstalled op de pc) En ook de guide die hier staat over de 2 boxen. Dus met het aanpassen van het automount bestand. Ik gebruik de nieuwe Gemini (4.3) Iemand die mij in de goede richting wil wijzen? Ik wil graag naar 1 share zodat ik straks ook mijn andere dreamboxen hierop kan laten kijken * Ik vergat er bij te vertellen dat ik in de automount het niet voorelkaar krijg karakters te wissen? Dus ik kan er allleen gegevens tussen zetten maar de oude tekst your_share of iets dergelijks niet wegkrijgen. Wat doe ik daar fout>
Neptunus Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Vermeld eens de ingevoerde server en mount gegevens. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 allereerst zul je de fix uit het bluepanel van gemini moeten laden en dan een herstart doen en kun je middels het programma DCC.exe je dreambox benaderen in het ftp venster van DCC ga je naar auto.network en maakt daar deze regel aan: Laptop -fstype=cifs,rw,tcp,nolock,rsize=8192,wsize=8192,user=laptopaccount,pass=laptoppaswoord ://192.168.0.30/dreambox/movie het beste is dus nog een keer de dreambox herstarten indien je persee toch NFS wilt testen kan dat ook en zet je deze regel erin ; Laptop -fstype=nfs,rw,tcp,nolock,rsize=8192,wsize=8192 ://192.168.0.30/dreambox/movie waarbij natuurlijk duidelijk is dat je je laptop IPnummer moet gebruiken en de juiste gebruikers + paswoorden ciao Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
Erik Slagter Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch indien je persee toch NFS wilt testen kan dat ook en zet je deze regel erin ; Laptop -fstype=nfs,rw,tcp,nolock,rsize=8192,wsize=8192 ://192.168.0.30:/dreambox/movie IMHO werkt het altijd nog het beste als je gewoon een regel in fstab aanmaakt. Al die mountmanagers sucken big time :-( Zo kun (kon) je met PLi geen '/' invoeren in de share name, nogal lastig als je NFS server een unix machine is met shares /share1 /share2 enz. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
jantje112 Geplaatst: 5 juli 2009 Auteur Geplaatst: 5 juli 2009 Origineel bericht van: Erik Slagter Origineel bericht van: Tonskidutch indien je persee toch NFS wilt testen kan dat ook en zet je deze regel erin ; Laptop -fstype=nfs,rw,tcp,nolock,rsize=8192,wsize=8192 ://192.168.0.30:/dreambox/movie IMHO werkt het altijd nog het beste als je gewoon een regel in fstab aanmaakt. Al die mountmanagers sucken big time :-( Zo kun (kon) je met PLi geen '/' invoeren in de share name, nogal lastig als je NFS server een unix machine is met shares /share1 /share2 enz. Helaas heb ik niet helemaal door wat je bedoeld, is er iemand die een wat " duidelijkere " omschrijving heeft of ergens een guide waar het instaat? Ik ben nu al uren aan het kl*ten maar krijg het gewoon niet werkend. NFS is vereiste omdat ik op die manier straks makkelijk op de NAS verder kan.
Tonskidutch Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 ja erik slagter, dat ben ik grotendeels helemaal met jou eens echter die fstab (als goed ouderwetse procedure en meest stabiele ) is toch wel voor de 24:7 mount EN indien je op een laptop, die ook transportabel is dus ook niet altijd in je netwerk staat, mount per fstab heb je wel een ontzettend lange boot-up time afgezien daarvan dat er middels de beperkte busybox maar 4 mounts aangemaakt kunnen worden middels de fstab (of heb je goeie truukjes? ) dat het automount principe sucks (/rammelt aan alle kanten) weet ik maar al te goed met betrekking tot de timeout bij opstarten met betrekking tot de spinner bij inlezen movielist met betrekking tot het unplugging (hotswapable) van een netwerkmount en dus crash enigma etc jantje112 kan eens kijken wat hij nu in de mounts heeft telnet ipdreambox mount ciao jantje112 kwam er al tussendoor getypt kijk eens of je mijn howtodo mount op pc kunt zoeken inzake fstab ciao again Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
jantje112 Geplaatst: 5 juli 2009 Auteur Geplaatst: 5 juli 2009 Ok, Ik ben maar eens bij het eenvoudigste begonnen. Op mijn laptop heb ik op de D: schijf een mapje aangemaakt, dreambox Uit het bluepanel heb ik de nfs fix gedownload overigens. Deze map heb ik " geshared" door dit in te stellen rechtermuisknop Share. Vervolgens heb ik deze regel ingevoerd. Laptop -fstype=cifs,rw,tcp,nolock,rsize=8192,wsize=8192,user=mijzelf,pass=mijnww ://192.168.1.80/dreambox In de dreambox krijg ik nu in de filebrowser de map /mnt/Laptop te zien, echter niet de inhoud of de map dreambox. Wie geeft me het laatste zetje?
Tonskidutch Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 heb je ook dezelfde workgroup? voor de dreambox en de laptop/pc ga naar /var/etc/samba/smb.conf op de dreambox edit daar de workgroup namelijk maak je dat hetgeen je laptop als workgroup kent herstart of anders om je edit je laptop beheer netwerk identificatie workgroup = Dream ciao Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
jantje112 Geplaatst: 5 juli 2009 Auteur Geplaatst: 5 juli 2009 Nee, maar ik mis ook de map var/etc/samba ik draai op dm800 (dus enigma2) is het daar anders?
Tonskidutch Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 neen, niks anders enkel waar je moet zoeken (of heb ik het nu zelf mis/vergeten bij de dm800?) heb je ook al de services bekeken waarin de deamons staan die bepaalde diensten starten en/of stopzetten in jouw geval kun je ook andersom werken, zoals ik reeds schreef, maak je laptop lid van de workgroup Dream. ciao MAAR vergeet die herstart niet! Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
jantje112 Geplaatst: 5 juli 2009 Auteur Geplaatst: 5 juli 2009 De herstart heb ik gedaan vanuit het menu (afsluiten-herstarten) Ik wil echter niet al mijn werkgroepen omgooien, omdat mijn andere devices dan ook allemaal opnieuw ingericht moeten worden.
metoo Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 etc/samba/smb.conf zal het zijn ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen