Gast c.c. Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Ik heb al een tijd geleden deze Microprocessorgestuurde luchtkoeling ingebouwd. Het was eigenlijk omdat de aansluiting op de print nog niet wert aangestuurt. Maar dit is een hele goede oplossing voor elk type ondvanger. Je hoeft niks te solderen of te boren. Plug & play dus.
alx Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Ik begrijp niet waarom het hier zou gaan om een microprocessor-gestuurde ventilator. Het lijkt me slechts dat het toerental geregeld wordt door een temperatuurafhankelijke weerstand. PTC of NTC. Maar, toegegeven, op electronicagebied ben ik een nitwit. Eigenlijk wel op alle gebieden. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Gast c.c. Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Als je naar de foto kijkt v/d print. Zie je dat er een IC op zit het is eigenlijk een univerzele print met heel veel mogenlijkheden. Hij kan ook in een PC gebruikt worden met bv water koeling. Met de jumpers kan je elk gewenste instelling maken. Met de potmeter kan je de ventilators op de gewente temp aan of uit zetten.
alx Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Mij leek het een printje van de 8000. Maar die heb ik ook niet. Vandaar. mvg Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Gast c.c. Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Het printje kan je heel makklijk in je box plakken met bijgeleverde montage klips. De ventilator op het koelelement is zeker een goede oplossing omdat de voeding nog best wel warm wordt. In standby wordt de 8000 minder warm maar met deze ven houd het printje de voeding op een nog lagere temperatuur. Ik weet dat er nu nog 2 mensen het hebben ingebouwt en zijn er goed over te spreken. Je kan het ook gebruiken samen met de aansluiting op de print v/d 8000.
Moderator Matchless Geplaatst: 5 juli 2009 Moderator Geplaatst: 5 juli 2009 Tis gewoon een PWM gestuurde fan. Niet echt spectaculair. En waarom zou je perse een PIC gestuurde fan willen als een eenvoudige fan met ptc hetzelfde doet? Het is een dure oplossing wat ook goedkoper kan. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Moderator Matchless Geplaatst: 6 juli 2009 Moderator Geplaatst: 6 juli 2009 Het is niet negatief bedoeld hoor. Als jij het een goed ding vindt en het werkt voor je dan is het toch in orde? Maar als je het op een board plaatst dan kunnen de meningen (positief of negatief) veschillen, dat is nu eenmaal de eigenschap van een board. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Beobuddy Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Maar toch nog even een vraagje. Waarom heb je de thermosensor los naast de fan op het koellichaam aangebracht? Als je de temepratuur wilt meten van het koelblok, dan moet ie toch beter (thermisch)contact maken. Bijvoorbeeld met een plakbandje of zo. Nu meet hij a.h.w. de temperatuur van de ruimte terwijl die ruimte direct wordt beinvloed door de fan. Dus of je moet de sensor direct aan het koellichaam vastmaken (maar dan reageert hij dus alleen op temperatuursschommelingen van het koellichaam, of je plaatst hem in de "ruimte" waarbij je hem niet direct in de buurt van de fan plaatst. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen