Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een drietal weken geleden heb ik een 1m schotel geplaatst op het dak van een vakantiehuis in Zuid-Frankrijk voor ontvangst van de Engelse zenders op 28,2/28,5 (eigenaar is een Engelsman)

De ontvanger was een Clarke Tech 3100 en als LNB gebruikte ik een Inverto Black Ultra. Installatie en afregeling was een 'piece of cake' want ik had m'n Satlook Micro mee.

Het was de bedoeling om TV te kijken in één van de slaapkamers maar tijdens mijn verblijf heb ik de oorspronkelijke coaxkabel (ca. 5m) met 15m verlengd zodat er in de woonkamer kon TV gekeken worden. Het eigenaardige aan heel m'n verhaal is dat de signaalsterkte op alle stations wat terugliep toen ik eergisteren de verlengkabel verwijderde. Bij één station (Film24) was het signaal zodanig verzwakt dat ontvanger stil bleef met af en toe enkele flarden blocknoise. Sloot ik de verlengkabel terug aan dan was het beeld terug okee! Ten einde raad en in tijdsgebrek heb ik dan maar de verlengkabel gebruikt en die opgerold achter de TV-kast gelegd. Enig idee waarom ik meer signaal had met een langere kabel?

Geplaatst:

Is het niet omgekeerd? Te veel signaal wat je ontvanger overstuurd en door het verlies van de lange kabel niet meer overstuurd?

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rekordc
Is het niet omgekeerd? Te veel signaal wat je ontvanger overstuurd en door het verlies van de lange kabel niet meer overstuurd?

Het schijnt me de enige plausibele verklaring te zijn, jammer dat ik niet meer de tijd had om signaalsterkte & BER te meten aan het einde van de kabel.
  • Moderator
Geplaatst:

Een andere mogelijkheid is, dat de "slope" van je installatie scheef hangt, en dat door de langere kabel de hogere frequenties wat meer afvallen, waardoor de frequentie karakteristiek rechter wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Denk eerder dat de korte kabel een breuk heeft of slecht gemonteerde connectors. Kabels waren beide van de zelfde

rol of in iedergeval zelfde merk/kwaliteit?

Geplaatst:
Origineel bericht van: GeniusX
Denk eerder dat de korte kabel een breuk heeft of slecht gemonteerde connectors. Kabels waren beide van de zelfde
rol of in iedergeval zelfde merk/kwaliteit?

De korte kabel was was reeds voorheen door een lokale installateur geplaatst maar ik had voor alle zekerheid deze aan beide kanten een paar cm ingekort en er nieuwe F-connectoren aangezet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen