Gast OOge Geplaatst: 5 juli 2009 Geplaatst: 5 juli 2009 Ik heb vandaag mijn visiosat G3 geplaatst. Ik heb op Astra 1 een perfect signaal (99%), maar Astra 2 is maar 85%. Hotbird is totaal weg. Kan iemand mij vertellen wat te doen voordat ik mijn perfecte signaal Astra1 verpruts
Tonskidutch Geplaatst: 6 juli 2009 Geplaatst: 6 juli 2009 Hotbird 6 / Hotbird 8 / Hotbird 9 (13°E) Astra 1F / Astra 1H / Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M (19.2°E) Astra 1E / Astra 1G / Astra 3A (23.5°E) Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D (28.2°E) op welke positie staat bij jou Astra 1 daar je ons en jezelf gezien Bovenstaand Lijstje een plezier doet als je dat duidelijk als info weergeeft. anders heeft meneer a het over 19,2 en meneer b het over 23,5 de lnb in het midden (aanname 19,2) en rechts daarvan (aanname 23,5) staan wellicht qua hoogte al goed op de g3 beugel de lnb van Hotbird 13 moet altijd beduidend lager staan aan de linker kant van 19,2 soms wil enkel lichtjes tegen de klok in draaien van de lnb in zijn klem al genoeg zijn om het beeld te krijgen. kijk vooral ook even bij vergelijkbare schotels hier als zoekvoorbeeld in dat mooi subforum zie je ook g3 beugels met de juiste foto ter illustratie. ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Eduard07 Geplaatst: 6 juli 2009 Geplaatst: 6 juli 2009 Origineel bericht van: OOge Ik heb vandaag mijn visiosat G3 geplaatst. Ik heb op Astra 1 een perfect signaal (99%), maar Astra 2 is maar 85%. Hotbird is totaal weg. Kan iemand mij vertellen wat te doen voordat ik mijn perfecte signaal Astra1 verpruts Dat is inderdaad vreemd, want in principe moet je prima signaal binnen kunnen krijgen. Ikzelf heb een G4 met probleemloze ontvangst. Hij staat toch wel waterpas, he? Soms moet je per lnb even oost-west "bijbuigen" om beter signaal te krijgen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
aaannk Geplaatst: 6 juli 2009 Geplaatst: 6 juli 2009 Origineel bericht van: Eduard07 Origineel bericht van: OOge Ik heb vandaag mijn visiosat G3 geplaatst. Ik heb op Astra 1 een perfect signaal (99%), maar Astra 2 is maar 85%. Hotbird is totaal weg. Kan iemand mij vertellen wat te doen voordat ik mijn perfecte signaal Astra1 verpruts Dat is inderdaad vreemd, want in principe moet je prima signaal binnen kunnen krijgen. Ikzelf heb een G4 met probleemloze ontvangst. Hij staat toch wel waterpas, he? Soms moet je per lnb even oost-west "bijbuigen" om beter signaal te krijgen. Zoals deze schrijver aangeeft schotel WATERPAS zetten. Beter eerst per satelliet/LNB uitrichten, dan proberen het geheel met de z.g. skew (is het draaien vd LNB tegen de klok in of mee) elevatie evt iets bijstellen. Met een satreceiver en tv zorgen dat je op alle satellieten maximaal signaalkwaliteit krijgt. Succes!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen