Ga naar inhoud


DVB-T in Polen


Gast janbemel

Aanbevolen berichten

Gast janbemel

Over een paar weken vertrek ik op vakantie naar Polen. Hoe staat het op het ogenblik met DVB-T in met name Bjalystok en de plaatsen rondom Kraków (Nowy Sącz, Muszyna)? Het zou goed zijn om daar iets over te weten te komen. Zo kan ik beslissen of ik een draagbare DVB-T-ontvanger meeneem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan geen Pools lezen (één van de Jannen wel?) maar het lijkt mij een overzicht wanneer in welke regio DVB-T van start gaat "Oficjalny start naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce to wrzesien 2009" (Etap I, II en III resp. groen, geel en blauw) en afschakeling analoog "emisji analogowej" (de cijfers in de rode vierkantjes)?

 

Iemand die de pagina kan vertalen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast janbemel

Da's duidelijk. Een vertaalslag van de tekst door Google Translate leert dat nu DVB-T in Polen nog niet eens officieel in bedrijf is. Dus kan ik de DVB-T-ontvanger thuis laten. Al was het maar omdat hij niet met MPEG-4 via DVB-T uit de voeten kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, mijn vermoeden was dus juist dat de kleuren de fases voorstellen wanneer DVB-T geïmplementeerd zal worden (voor Kraków e.o. dus juli 2011).

Ondertussen op Wikipedia gevonden dat Polen inderdaad gekozen heeft voor MPEG-4/DVB-T2 en dus MPEG-2 helemaal overslaat.

 

Analoge TV kan je dus dan nog wel ontvangen janbemel! :D

 

Eh, nog even verder geklikt op die poolse site (met de vertaling van Google) en dan zie ik dit:

 

DVB-T in Krakow - 15kW!

Goed nieuws...MPEG-4 AVC

 

Dus wel een zender in Kraków, maar ja helaas (voor jou, niet voor hen ;)) wel MPEG-4.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast janbemel

Hartelijk dank voor de aanvullende informatie. Ik heb sinds kort wel een portable TV met naast DVB-T ook een analoge tuner (Lenco TFT-1020). Misschien gaat die wel mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was e.e.a. nog aan het aanpassen, maar dat moet je wel snel doen anders mag het niet meer en heb je voor niks alles zitten typen en opzoeken, dus dan nog maar een keer posten:

 

Inderdaad, mijn vermoeden was dus juist dat de kleuren de fases voorstellen wanneer DVB-T geïmplementeerd zal worden (voor Kraków e.o. dus juli 2011).

Ondertussen op Wikipedia gevonden dat Polen inderdaad gekozen heeft voor MPEG-4/DVB-T2 en dus MPEG-2 helemaal overslaat.

 

Analoge TV kan je dus dan nog wel ontvangen janbemel! :D

 

Eh, nog even verder geklikt op die poolse site (met de vertaling van Google) en dan zie ik dit:

 

DVB-T in Krakow - 15kW!

Goed nieuws...MPEG-4 AVC

 

8349310.jpg12253788.jpg

Choragwica transmitter

 

Dus wel een zender in de buurt van Kraków, maar ja helaas (voor jou, niet voor hen ;)) wel MPEG-4.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast janbemel

Dank ook voor de foto van de zendmast. Ik heb overiens met behulp van Google Translate het Poolse artikel over DVB-T uit de Wikipedia gelezen. Dit artikel bevestigt wat jullie hebben opgezocht. Zo weet ik volledig waar ik aan toe ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan en veel plezier in Polen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...