Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi hoi, ik ga deze week een DM8000 kopen, maar heb nog enkele vraagjes, zoals:

- kunnen de tuners van een 7025 en een 800 probleemloos in de 8000 gezet worden?

- maar vooral: kunnen de vaste tuners A en B in en uit de 8000 worden gehaald (plug and play) of zitten deze vastgesoldeerd?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

bedankt voor het snelle antwoord!

Geplaatst:

Vraag 1 moet ook met NEE beantwoord worden.

Origineel zitten in een DM7025 DVBS tuners van ALPS en in een DM800HD een DVB-S2 tuner en beide zijn niet geschikt voor de DM8000HD.

Wat WEL kan is de DVB-T en/of DVB-C tuner zoals je die ook in een DM7025/DM800/DM600 kan plaatsen, in een DM8000 plaatsen. Die tuners zijn daarvoor wel geschikt.

Ron

Geplaatst:

@toxic: ik lees her en der verhalen (in dit forum) dat de tuners van de 7025 en de 800 gewoon werken in de DB8000, ook al zijn ze er niet echt voor bedoeld.

Gast pieterg
Geplaatst:
Origineel bericht van: Dream1975
Ik sanp ook niet waarom ze dat gedaan hebben eigenlijk. Om ook de DVB-C en T markt te kunnen bespelen hadden ze beter met 4 insteekbare tuners kunnen werken.

vaste tuners is robuuster (en goedkoper, omdat ze nu samen met een dual demod toekunnen)
Geplaatst:
Origineel bericht van: bliksem
vraag 1 is ja voor de 7025 tuner die werk al vanaf het begin in de 8000 goed alleen geen hd

Wel HD geen DVB-S2.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: bliksem
vraag 1 is ja voor de 7025 tuner die werk al vanaf het begin in de 8000 goed alleen geen hd

ik heb zelf de ervaring dat de S tuner niet werkt. zodra ik deze in mijn 8000 zet gaat het beeld blokken. ik heb 2 verschillende S tuners geprobeerd. 1 welke ik nieuw had gekocht en toen die steeds ging blokken heb ik bij wijze van test er 1 uit mijn 7025+ gehaald met hetzelfde resultaat. De C tuners werken wel goed in de 8000.

Blijkbaar is het per box verschillend of de S tuners van de 7025 te gebruiken zijn.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:
Origineel bericht van: spongebob
@toxic: ik lees her en der verhalen (in dit forum) dat de tuners van de 7025 en de 800 gewoon werken in de DB8000, ook al zijn ze er niet echt voor bedoeld.

@spongebob,

Toxic[Q] heeft gelijk.
Het is af te raden een steektuner van de DM800 te gebruiken in de DM8000.

Dat is al diverse malen door Dream Multimedia bevestigd, onder andere hier cool
Voor de originele Duitse tekst van Dream Multimedia ontwikkelaar Ghost zie hieronder.
Citaat:
Es wird nichts an der DM8000 Hardware geändert.
Es wird lediglich neue Stecktuner geben, die sich dann innerhalb der Spezifikationen der zusätzlichen Tunerslots bewegen.
Die Tuner der DM800 sind von unserer Seite nicht geeignet für die DM8000 da diese in einigen Situationen zuviel Strom ziehen. Dies ist auch der Grund wieso diese Tuner nicht für die 7025 geeignet sind.
Die DM800 selber hat Modifikationen, damit diese Tuner trotzdem fehlerfrei funktionieren.
Die folgen die bei Benutzung der DM800 Tuner in der DM8000 entstehen können sind vielfältig. Das können einfach "nur" Abstürze der Box sein, die sich nicht erklären lassen. Oder einfach Probleme, dass das Tunen nicht fehlerfrei funktioniert. Desweiteren sind Streifen in der Scart Video Ausgabe gesichtet worden, wenn 8PSK Transponder getuned sind. Weil dann der Stromverbrauch extrem hoch ist.
Es ist unwahrscheinlich, dass die DM8000 durch die Benutzung dieser Tuner selber schäden erleidet.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:
Origineel bericht van: Satdorus
Betekent dat ook dat je beter een dm8000 tuner in de dm800 kan doen? Wordt ie waarschijnlijk minder warm.

@Satdorus,

Dat lijkt mij een prima vraag/opmerking.

Voorlopig zal denk ik alleen Dream Multimedia hier iets over kunnen zegggen.
Bovendien zal het naar eigen zeggen van Dream Multimedia nog zo'n 2 maanden duren
aleer de DVB-S2 insteektuners voor de DM8000 beschikbaar zullen zijn.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Gast lexie37
Geplaatst:
Origineel bericht van: Satdorus
Betekent dat ook dat je beter een dm8000 tuner in de dm800 kan doen? Wordt ie waarschijnlijk minder warm.

Nee, de 2 tuners in de dm8000 zitten ingebouwd en kunnen er niet uitgehaald worden

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen