Ga naar inhoud


[IP Box 9000 HD] Verschillende vragen.


Happy2000

Aanbevolen berichten

Gast Stepdriver

Volgens de specificaties van de ipbox moet ie zowat alles kunnen, maar een jaar na aankoop zijn we nog steeds geen echte stap verder. Zomaar panics, enigma1 en 2 die nog niet goed werken, teletekst is ronduit bagger en werkt nog steeds niet goed, te snel zappen raakt ie ook uit balans en zo kunnen we nog wel even doorgaan...

 

De laatste maanden gaat het op die akelige teletekst na aardig goed maar dit ding kan in mijn ogen zoveel meer dat het jammer is dat er niet iets fatsoenlijks mee gedaan wordt.

 

Ik begrijp helemaal dat het een hobby ding is en niet voor iedereen is uitgevonden maar voor een slordige 500 euri mag je toch meer verwachten ben ik van mening...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mmmmm Goeie discussie hier

Wel jammer dat het leergeld in satland flink kan oplopen.

 

Ik heb geen spijt van mijn Cuberevo9000HD, maar achteraf !!!!

Maar achteraf had ik na alle verhalen, adviezen en meningen op div. forums beter bij 1 merk kunnen blijven denk ik, en de 1e die ik had was een dream, heeft me heel wat hoofdbrekens gekost om er mee om te gaan en dat heb ik nu weer met de revo.

De Cuberevo is minstens net zo goed als de dream maar de ondersteuning staat nog in de kinderschoenen.

Het uitpluizen over het flashen en evt. zelf maken van een addon of plugin is monniken werk voor een beginner, laat staan dat je zelf een image wilt maken.

Er zijn heel goede forums, dus hulde voor de webmasters, moderators en een ieder die het allemaal runnen, maar er zijn nu zoveel items dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

 

Maar ja als je meer wil dan een voorgebakken receiver waar je niets aan kunt versleutelen dan moet je er wat voor over hebben.

 

groet blakkie

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu toch wel blij dat ik de dreambox 8000HD heb i.p.v de ipbox, het kost wat meer maar dan heb je ook wat.

 

Ook die verhalen die ik nu weer lees over de ipbox dat bij veel mensen de CDS kaart maar half werkt, ik gebruik zelf 2 kaarten 1 CDS en 1 ziggo kaart en dit loopt perfect, moet er niet aan denken dat je weer loopt te kloten om dat goed aan het werk te krijgen.

De ipbox zal echt wel geen slechte box wezen, maar dat soort dingen met een kaart moet gewoon goed werken.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat doet het hier ook gewoon smile

 

Ik heb beeld op alle zenders die open zouden moeten zijn! Daar komt bij dat de mensen die problemen hebben praten over sharing naar CCcam. Dat wordt gedaan door een EMU die niets met ipbox te maken heeft.. Pak je Camd3 of MgCamd dan loopt het als een trein en zapt ie net zo snel en stabiel als een DM.

 

Tuurlijk hij is nog niet zo volwassen als een DM8000, maar als ik zie wat hij nu al doet met Enigma2 versie 0.5 dan lach ik om de mensen die de IPbox afzeiken smilesmile

 

en.. kost WAT meer.. het is dik 400 euro meer!

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals te lezen in mijn eerste posting is sharen met cccam een pré.

En dat enigma op de ipbox goed zal gaan lopen neem ik direct aan.

 

Maar goed ik ben nu blij met mijn dream met 2xsat en 2xkabel tuner erin. En het geld vindt ik het wel waard nu ik hem heb.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je 4 tuners wilt gebruiken zul je wel moeten :-).

 

ik was vorig jaar toe aan een hd ontvanger vond ik zelf, en toen bestond de 8000 nog niet, dus werd het een ipbox.

 

Het apparaat draait op het moment aardig, maar simpele zaken als herhalende opnames enzo en meer dan 1 gecodeerd kanaal tegelijk opnemen met incubus dat gaat dus (nog) niet.

 

maar goed, er wordt nog volop ontwikkeld, dus wie weet komt het allemaal nog goed.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.. deze ontvanger heeft mede dankzij enigma2) de relook ver achter zich gelaten.. dat was inderdaad een drama wat ondersteuning betreft.

 

Ik doe niet zo moeilijk en kijk gewoon naar de feiten, niet naar het verleden.

 

En voor iedereen die er anders over denkt... doe dat vooral!! dat is namelijk jullie recht.. benut dat.. en leg 400 euro meer neer smile

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Daar E2 (nog)teveel problemen gaf op mijn Cuberevo9000hd heb ik vanmorgen nlb9580_9000 geinstalleerd alles bijelkaar een half uurtje, smardcard erin en ik had beeld.

 

En het werkt geweldig moet ik zeggen

Nu ook Ned1 HD op de atra3, wat een beeld zeg, wielrennen gekeken, wat is frankrijk mooi hé.

 

Groet

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
Zoals te lezen in mijn eerste posting is sharen met cccam een pré.



@Happy2000,

Waarom dat een pré is wordt mijns inziens, ondanks een vraag mijnerzijds hierover,
niet echt uit de doeken gedaan.
Zoals ik al schreef en hetgeen later bevestigd is door bash!
werkt MgCamD in een LAN omgeving (dus niet-WLAN) even goed,
ook met andere satellietonvangers, als cccam.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze box ook al een jaar en ik heb er ook grijze haren van gekregen en een echtscheiding (niet echt) Nu heb ik bv dat een kaartlezer gewoon wegvalt (Entitlements laat dan maar 1 lezer zien) dan heb ik weer eens geen beeld. RTL 4,5 sbs6 zijn dan ook nergens meer te bekenen in de kanalenlijst. Ik gebruik de interne kaartlezers met 2 kaarten en softwarematig is het nog niet wat ik er mij van had voorgesteld. hoewel het beeld wel goed maar de ergernissen van iedereen overheersen waardoor de posieve kanten van deze box snel ondersneuwen. Ik bedoel wat heb je aan een mooie Mercedes die mooi uitziet, lekker zit en rijdt maar om de 100 km uitvalt met een wazig (Panic) verhaal waar niemand een antwoord op heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: esreverse
Ik heb deze box ook al een jaar en ik heb er ook grijze haren van gekregen en een echtscheiding (niet echt) Nu heb ik bv dat een kaartlezer gewoon wegvalt (Entitlements laat dan maar 1 lezer zien) dan heb ik weer eens geen beeld. RTL 4,5 sbs6 zijn dan ook nergens meer te bekenen in de kanalenlijst. Ik gebruik de interne kaartlezers met 2 kaarten en softwarematig is het nog niet wat ik er mij van had voorgesteld. hoewel het beeld wel goed maar de ergernissen van iedereen overheersen waardoor de posieve kanten van deze box snel ondersneuwen. Ik bedoel wat heb je aan een mooie Mercedes die mooi uitziet, lekker zit en rijdt maar om de 100 km uitvalt met een wazig (Panic) verhaal waar niemand een antwoord op heeft.



@esreverse,

Waar het aan ligt weet ik niet maar hetgeen jij beschrijft
kom ik niet tegen op mijn ABCom IPBox 9000 HD.
Momenteel gebruik ik firmwareversie 0.9580 nlb.

Welke firmwareversie gebruik jij?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met CCcam heb ik altijd gewerkt, werkt hier prima in het netwerk en mijn kaarten canal digitaal en ziggo werken goed, meerdere opnames via het netwerk lopen ook perfect, heb gewoon een voorkeur voor CCcam.

 

Dit is niet de enige reden dat ik de box niet heb gekocht, ik lees te veel problemen hier en daarbij neem ik de gok niet als het hier wel of niet goed loopt.

Bij jou loopt het wel goed maar bij veel anderen loopt het niet goed.

Daarbij heb ik mijn keuze al gemaakt en ben een happy man :D

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happy2000
en ben een happy man :D


En daar gaat het nou juist om! Als je er maar blij mee bent.. dat is het belangrijkste!

Feit is wel dat 99% van de gebruikers zeurt om CCcam omdat ze gebruik maken van WAN sharing.. en op CCcam zijn er meer servers! laten we eerlijk zijn smile

Gr,

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...