nchingo Geplaatst: 16 juni 2002 Geplaatst: 16 juni 2002 Hallo Ik heb al heel lang problemen om mijn purple funkaart te proggen.Vermoedelijk hebben jullie mijn Topic wel gelezen ! Ik heb deze kaart zelfs opgestuurd naar twee verschillende personen ter controle, maar bleek niets aan de hand te zijn met deze kaart.Ze hebben gewoon kunnen proggen maar als ik zelf willen proggen, wil dat maar niet lukken. Ik heb met alle ***geen-reclame*** software geprobeerd.Ik heb zelfs telefonisch hulp gehad. Ik ben ten einde raad.Ik weet het niet meer waar de fout zit. Mijn vraag is wie is bereid om samen met mij, mijn purple funkaart willen helpen proggen bij jouw thuis, dit te controle voor mijn VP20 en computer. Ik denk niet dat mijn apparaat niet aan kan / stuk is, maar je weet maar nooit. Denk je, dat je mij wel kan helpen, laat het dan even weten. Omgeving Gooi en Vecht Streken of Amsterdam. Ik heb een gepatched flips6072 V9.6 Mijn dank is zeer groot >>>>>>>>>>> groetjes, nchingo
Gast Geplaatst: 17 juni 2002 Geplaatst: 17 juni 2002 mij is het gewoon gelukt de eerste keer met de progers van funcard.net. verder heb ik van 2 oude bankpas chip lezers een prog tool gemaakt die met de kabels dierect op de lpt poort van de pc kan, bij mij werkt het in 98 en 2k. op http://www.funcard.net staat alles beschreven en uigelegd met aschema's en al. als dat niet helpt weet ik het ook niet meer.. groetjes
nchingo Geplaatst: 17 juni 2002 Auteur Geplaatst: 17 juni 2002 Bedankt voor je reactie, ik zal gaan proberen. groetjes, nchingo..
gamgra Geplaatst: 17 juni 2002 Geplaatst: 17 juni 2002 @ nchingo, Dit moet hier op dit board op te lossen zijn. Ik heb een vraag, indien je ***geen-reclame*** gebruikt, heb je dan de Vp20 jumper op 6MHz.?? Ik stel deze vraag omdat NIET elke Vp20 uitgerust is met een 6 MHz kristal, 6MHz is wel vereist met ***geen-reclame***. gamgra
Gast Geplaatst: 17 juni 2002 Geplaatst: 17 juni 2002 Als ik de funkaart wil proggen met de vp20 heb ik mijn fun/pic jumpers richting compoort staan en de 3,5 mhz switch aan. de 8015flash moet ik eerst wissen met bijv icprog, anders kan chipcat niet eens programeren. Dit ben ik bij duwgati niet tegen gekomen Een funkaart programeren is zeker mogelijk met de vp20 Groeten brab
Gast Geplaatst: 17 juni 2002 Geplaatst: 17 juni 2002 Als je met een VP20 een funcard wilt programeren, is chipcat het gemakkelijkste programmaatje. Je start dit progje zet de comport goed en de snelheid op 6Mhz. Laadt de betreffende files in. Zet de drie verbindingsblokjes welke op je VP20 zitten zover als kan van de kaartsleuf en de grote schakelaar naar beneden. Vervolgens erase je eerst je kaart. Daarna druk je write. Na een poosje zal naar andere mode gevraagd worden, dan zet je de grote schakelaar omhoog. Dan na een poosje vraagt hij weer om een andere mode. Dan zet je de grote schakelaar naar beneden. En laat chipcat het werk afmaken. Funcard software kun je met deze programmer niet gebruiken. Verder kun je met de VP20 alle bekende kaarten mee programmeren. Met chipcat kun je er een heleboel aan. ***geen-reclame*** nog meer en zo zijn er nog enkele programma's meer. Je moet wel een voeding hebben van een volt of 8 - 12V bij 300mA. Het moet gaan tot een volt of 6 maar in elk geval niet minder dan 300mA. Succes
nchingo Geplaatst: 17 juni 2002 Auteur Geplaatst: 17 juni 2002 Heren Ik dank u allen voor jullie reacties. Na het lezen van jullie tips, dacht ik bij mijn eigen " wat doe ik fout " Ik heb alles al uitgeprobeerd, geen enkele software van chipcat tot noem maar op .. maar ik blijf fout melding krijgen, vandaar heb ik gevraagd of iemand bereid is om samen met mijn de funkaart te proggen bij zijn thuis dit ter controle van mijn VP20 en software.om te proggen heb ik ook al met twee verschillende adapters gedaan namelijk 12V en 16V. no way hoosee.. Jumpers verzet, zonder resultaat.Zoals ik al zei, het lukt wel bij een andere en niet bij mij. Ik kan GW zonder problemen proggen. met fun wil het maar niet lukken.Ik heb nooit problemen gehad met VP20 te proggen. Ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben.. alvast bedankt, nchingo..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen