Ga naar inhoud


Azbox wanneer firmware opensource


satede

Aanbevolen berichten


Denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren.

 

En als het zou gebeuren heb je er nog niet zoveel aan.

 

Het grote probleem van de Azbox is juist de firmware, het is hardware matig één van de beste HD ontvangers en dan is de gekozen firmware gewoon zonde.

 

Met deze firmware zal het nooit een goede box worden.

 

Azbox gebruikt "Celrun" http://www.celrun.com

Daarnaast maakt de Azbox geen gebruik van de gewenste DVB-API (waarom denk je dat multi-tuner nog niet werkt), dit in combinatie met de slechte programmering van de firmware heb je de huidige ontvanger.

 

het is gewoon een gemiste kans voor Azbox

 

Wil de Azbox nog wat worden:

Donder celrun er af en gebruik Neutrino (sources gewoon beschikbaar!)

Gebruik de DVB-API

Huur goede programmeurs in

En stel de source firmware beschikbaar (GPL(2)

 

Hierdoor is de kans veel en veel groter dat de community deze box ook gaat oppakken!

 

Toevoeging:

 

De ontwikkelaars van Coolstream lijken dit wel te begrijpen, als die ook met een multi-tuner komen dan denk ik dat het snel afgelopen is met de Azbox (als ze de firmware niet aanpassen)

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
Denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren.

En als het zou gebeuren heb je er nog niet zoveel aan.

Het grote probleem van de Azbox is juist de firmware, het is hardware matig één van de beste HD ontvangers en dan is de gekozen firmware gewoon zonde.

Met deze firmware zal het nooit een goede box worden.

Azbox gebruikt "Celrun" http://www.celrun.com
Daarnaast maakt de Azbox geen gebruik van de gewenste DVB-API (waarom denk je dat multi-tuner nog niet werkt), dit in combinatie met de slechte programmering van de firmware heb je de huidige ontvanger.

het is gewoon een gemiste kans voor Azbox

Wil de Azbox nog wat worden:
Donder celrun er af en gebruik Neutrino (sources gewoon beschikbaar!)
Gebruik de DVB-API
Huur goede programmeurs in
En stel de source firmware beschikbaar (GPL(2)

Hierdoor is de kans veel en veel groter dat de community deze box ook gaat oppakken!

Toevoeging:

De ontwikkelaars van Coolstream lijken dit wel te begrijpen, als die ook met een multi-tuner komen dan denk ik dat het snel afgelopen is met de Azbox (als ze de firmware niet aanpassen)



Mooi Antwoord, mooi uitleg.. smile

In het begin was ik veel aan spelen met de AZbox, maar langzaam valt het me toch wel tegen, zeker als je gewoon bent aan een dreambox.

Maar goed, misschien dat het ooit nog goed komt met de azbox.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht er ook reeds zeer lang op... Ik was in feite al sinds maanden op zoek naar een degelijke linux HD ontvanger en kwam uit op deze AZbox-en gezien de veel te hoge prijs van de Dreams, maar nu vind ik een portugese site waar de DM8000 ineens 200€ naar beneden getuimeld is !!!... beginnen ze bij Dream misschien ook de dreiging van de naderende concurrentie in te zien ?

cool

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: yvessr
.....maar nu vind ik een portugese site waar de DM8000 ineens 200€ naar beneden getuimeld is !!!
... beginnen ze bij Dream misschien ook de dreiging van de naderende concurrentie in te zien ?
cool



@yvessr,

Volgens mij schuilt er helaas een addertje onder het gras frown

De prijslijst van die Portugese site vermeldt de prijzen zonder BTW..... blush


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: yvessr
Wacht er ook reeds zeer lang op... Ik was in feite al sinds maanden op zoek naar een degelijke linux HD ontvanger en kwam uit op deze AZbox-en gezien de veel te hoge prijs van de Dreams, maar nu vind ik een portugese site waar de DM8000 ineens 200€ naar beneden getuimeld is !!!... beginnen ze bij Dream misschien ook de dreiging van de naderende concurrentie in te zien ?
cool


Concurrentie?
Bestaat er een volwaardig alternatief voor de DM8000?
Ik vermoed van niet. De azbox Premium mist nu een deftige firmware. Het is een box met specs die om te likkebaarden zijn als je die prijs bekijkt! Maar zoals iedere box: firmware probs, firmware probs, ... (ik ben er gefrustreerd door geraakt frown al een tijdje op zoek naar een goede HD twinpvr in de 500€ klasse. Iedere box heeft ziektes en kan de vergelijking met de 8000 niet doorstaan. Mijn excuses indien dit teveel offtopic is )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satede
ik denk dat ik de mijne maar te koop zet wordt volgens mij nooit wat ze beloven van alles daar bij azbox maar ze komen niks na


LOL lekker positief en je hebt echt geduld pffff

Allemaal giswerk hiero tav de fw en wel of niet opensource.

Satede; maar gauw verkopen.

Ik hou mijn biede boxen wel! werkt hier tot nu toe perfect (mgcamd/newcs) twintuner support zit er aan te komen.



2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline

Daarnaast maakt de Azbox geen gebruik van de gewenste DVB-API (waarom denk je dat multi-tuner nog niet werkt), dit in combinatie met de slechte programmering van de firmware heb je de huidige ontvanger.


multi-tuner werkt nou juist wel!! twintuner werkt nog niet.

Dus combi werkt wel dvb-s2+dvb-c of dvb-s2+dvb-t of dvb-c+dvb-t, alleen 2 dezelfde type tuners erin werkt nog niet!

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Origineel bericht van: satede
ik denk dat ik de mijne maar te koop zet wordt volgens mij nooit wat ze beloven van alles daar bij azbox maar ze komen niks na


LOL lekker positief en je hebt echt geduld pffff

Allemaal giswerk hiero tav de fw en wel of niet opensource.




Ik volg dit af en toe als ik weer een keer in het land ben..Maar helaas zie ik nu gewoon waar ik alweer bang voor was(zie mijn 1e posting http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._er#Post1607184)Weer een hoop blabla net als toen met de DGStation - Hardwarematig tig x beter als de Dreambox maar bagger in de software.
Wederom weten ze wie ze moeten aanspreken maar ze hebben natuurlijk weer het volste vertrouwen in hun software engineers en zullen geen geld over hebben om daadwerkelijk de juiste mannen in te schakelen om de box tot een hit te laten uitgroeien.

En D_liver je kunt wel blijven zeggen dat de Portugezen ervaring hebben en we geduld moeten hebben!!Ik blijf er bij de importeur zal ook goed werk moeten verzetten om de box te promoten en moeten investeren om later de "zoete vruchten" te kunnen plukken en niet na een jaar weer verdwijnen en de klanten met de zoveelste box in hun maag te laten zitten!!Die het net weer niet werd.


Gr.Info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: info
Origineel bericht van: D_liver
Origineel bericht van: satede
ik denk dat ik de mijne maar te koop zet wordt volgens mij nooit wat ze beloven van alles daar bij azbox maar ze komen niks na


LOL lekker positief en je hebt echt geduld pffff

Allemaal giswerk hiero tav de fw en wel of niet opensource.




Ik volg dit af en toe als ik weer een keer in het land ben..Maar helaas zie ik nu gewoon waar ik alweer bang voor was(zie mijn 1e posting http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._er#Post1607184)Weer een hoop blabla net als toen met de DGStation - Hardwarematig tig x beter als de Dreambox maar bagger in de software.
Wederom weten ze wie ze moeten aanspreken maar ze hebben natuurlijk weer het volste vertrouwen in hun software engineers en zullen geen geld over hebben om daadwerkelijk de juiste mannen in te schakelen om de box tot een hit te laten uitgroeien.

En D_liver je kunt wel blijven zeggen dat de Portugezen ervaring hebben en we geduld moeten hebben!!Ik blijf er bij de importeur zal ook goed werk moeten verzetten om de box te promoten en moeten investeren om later de "zoete vruchten" te kunnen plukken en niet na een jaar weer verdwijnen en de klanten met de zoveelste box in hun maag te laten zitten!!Die het net weer niet werd.


Gr.Info



Gelukkig kennen/weten de meesten van ons jouw achtergrond/drive.
Sla daarom dit bericht ook op als "niet gelezen".

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Helaas weten niet veel mensen jouw achtergrond/drive.
Dan zou men jouw overwegend zeer Pro-Azbox berichten ook met een flinke korrel zout nemen ;-))

Ron


Gelukkig maar, doe ermee wat je wil laugh

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[Off-topic]

Origineel bericht van: D_liver

Gelukkig kennen/weten de meesten van ons jouw achtergrond/drive.

Sla daarom dit bericht ook op als "niet gelezen".

Origineel bericht van: Toxic[Q
Helaas weten niet veel mensen jouw achtergrond/drive.

Dan zou men jouw overwegend zeer Pro-Azbox berichten ook met een flinke korrel zout nemen ;-))

Ron

 

 

@D_liver & Toxic[Q] & overige lezers,

 

Volgens mij is dit een open deur.

Weet men iemands achtergrond/drive dan kan dat uiteraard

(grote) invloed hebben op de interpretatie van berichten.

[/Off-topic]

 

 

Pro AZBox HD of anti AZBox HD, wat betreft het openbaar maken van sources

zal dat mijns inziens allemaal niet zo heel veel verschil maken.

Als de sources van de huidige firmware goed zijn dan zal het ontwikkelteam

van de AZBox HD uiteindelijk tot een goede firmware kunnen komen.

Zijn de sources niet zo goed dan zal ook een openbaarmaking hiervan,

zoals ik het zie, ook geen goede firmware opleveren.

 

Het probleem is dat veel (of bijna alle?!) fabrikanten van satellietontvangers

meer beloven dan er op het moment van verschijnen gerealiseerd is.

Noem ze maar op, ABCom IPBox 9000 HD, AZBox HD, Dreambox 8000 PVR HD,

Lyngbox HD, Qbox HD, enzovoort, enzovoort.

Op dat moment (en geruime tijd daarna) is toch elke consument die één van

bovengenoemde satellietontvangers koopt in feite een betatester, of niet soms?!

 

Met dat gegeven in het achterhoofd heb ik de AZBox HD gekocht.

Dus volgens (zo ongeveer) de stand van zaken op het moment van marktpenetratie:

Single tuner met onder meer opnamemogelijkheid, DVB-S/DVB-S2,MPEG2/MPEG4,

4:2:2, YouTube, Browser, Netwerk en uitgebreide Multimedia(mogelijkheden).

Zou er totaal niets meer aan mogelijkheden bijkomen dan zou

het voor mij toch alleszins de prijs van ca. 280 Euro waard (geweest) zijn.

Alles wat de AZBox HD (in de toekomst) eventueel nog aan extra mogelijkheden krijgt

beschouw ik als een bonus.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...