mybrain Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Hola, ben hier in het zuiden van de costa blanca een T90 aan het installeren. Ik mis op mijn T90 een gradenboog voor de elevatie.Hoe kan ik hem nou exact op 41.7 graden zetten ? Zie ik iets over het hoofd ? De elevatie op dit model stel je in door op een lang draadeind een moer aan te draaien, maar ik zie niets wat lijkt op een gradenboog !? De skew moet bij mij worden 106.7 en staat nu op 105. Dit lijkt mij niet goed , schotel hangt nl. helemaal waterpas. Het probleem nu is dat ik 28,23 en 19 heb maar problemen heb met de 13 en 9 (eurobird) graden. Dit zou natuurlijk kunnen wijzen op de onjuiste skew of niet !? Tenslotte, ik heb het HOLLES sheet gebruikt. Daar staat alleen niet de eurobird 9 gr in, wel de eutelsat op 10 gr. Dit is maar 1 gr verschil. Kan ik voor de positie bepaling van LNB de eutelsat uit dit sheet gebruiken ? Bedankt voor de input mensen ! --------------------------------------------------------- DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W
Tonskidutch Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 kijk eens naar de overige t90 afbeeldingen de wave hangt altijd optisch veel meer loodrecht dan een ander wokkie. overigens die graden achter de komma, mag je lang goed pielen beter gewoon de midden LNB er in en die uitersten dan komt het optimale skew vanzelf... door te meten (met meetapparaat of dreambox) ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Moderator ceesv Geplaatst: 7 juli 2009 Moderator Geplaatst: 7 juli 2009 Je kan het volgende doen: Met de Sat.positie, waarvan de LNB op het midden van de rails zit stel je de azimuth en elevatie van de schotel in. Met de Sat. positie, die aan het uiteinde van de rails zit, stel je de skew van de schotel in. Door de offset, kijkt bij mij de schotel zelfs naar de grond. Ik dacht, dat de horizontale plaat boven de elevatie verstellings schroef als elevatie hoek referentie gebruikt kan worden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
mybrain Geplaatst: 7 juli 2009 Auteur Geplaatst: 7 juli 2009 Ben er achter gekomen dat de quad ALPS LNB's niet fatsoenlijk passen op de rail van de T90. Ze komen werkelijk helemaal strak vast te zitten tussen de schotel en de rail. Tuimelen en schuiven is vrijwel onmogelijk. Dat hadden ze bij c*rdwr*ter wel mogen zeggen toen ik alles kocht. Gr --------------------------------------------------------- DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W
mybrain Geplaatst: 7 juli 2009 Auteur Geplaatst: 7 juli 2009 Even wat foto van mijn opstelling tot dusver. Morgen gaan wij verder. --------------------------------------------------------- DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W
Vette73 Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Grappig, jij hebt de houdertjes met de schroefjes naar voren. Ik heb ze naar achteren zitten. Geen idee eigenlijk of dat wat uitmaakt....... Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
cookie monster Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Lees ook eens , klik: AlanS en zijn wavefrontier Deze linkgaat over T55 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cookie monster Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Wegens aanpassen , TE laat , link aangepast , ALLE 20 bladzijdes in 1 keer , klik: AlanS en zijn wavefrontier C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Tonskidutch Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 die schroefjes maakt geen ruk uit, tis waar je makkelijker bijkomt DUS zoals het jou uitkomt (de gaatjes zitten immers ook voor en achter) die dikke LNB's is inderdaad een probleem dat had ik snel in de gaten toen ik de eerste MTI erop deed (en nooit meer een gekocht die ik niet in de handen heb gehad om het te kunnen inschatten) de inverto twin is ook groot maar die past net en schuiven en draaien is geen probleem. Altijd even de maat checken voorafgaand aan de koop. ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Tonskidutch Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: Tonskidutch die schroefjes maakt geen ruk uit, tis waar je makkelijker bijkomt DUS zoals het jou uitkomt (de gaatjes zitten immers ook voor en achter) Dat maakt wel een ruk uit, probeer de lnb maar eens te verschuiven als de schroefjes "achter" zitten, zeker met een brede lnb en meerdere coax kabels. Dat is pielen weet ik uit ervaring ha zo gezien, ja dan maakt 't inderdaad 'N ruk uit had ik even niet meer aan gedacht, omdat ik ze vooraan heb. (daarom was de opstelling laatst bij iemand anders veel langzamer klaar omdat we inderdaad zaten te prutsen met die schroefjes achter) goed om als tip nog bij de installatie procedure te vermelden dus. ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
vGnp Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Wat wel veel uitmaakt is hoe je die houders op de rail zet. Als je die "verkeerd om" monteert dan kijken de LNBs onder de verkeerde hoek naar de subreflector, en wordt het naatje. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Origineel bericht van: vGnp Wat wel veel uitmaakt is hoe je die houders op de rail zet. Als je die "verkeerd om" monteert dan kijken de LNBs onder de verkeerde hoek naar de subreflector, en wordt het naatje. vGnp ofschoon dat erg academisch is als je Mybrain zijn foto's ziet die zijn goed om gemonteerd. ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
mybrain Geplaatst: 8 juli 2009 Auteur Geplaatst: 8 juli 2009 Zo weer een paar uurtjes prutsen.....vanmiddag rond 1600 hrs hadden wij 13,19,23 en 28 (bbc news) prima binnen 9 Oost hangt nog los. Nu vanavond geen 23 en 28 meer. Ook de Sexview kanalen op de 13 komen niet door terwijl S1-S5 weer wel doorkomen. Fijn afstelling moet nog verder gebeuren zoals ik het kan zien. Elevatie is goed, vreemd genoeg moest de skew naar 110 ipv 106,7 vlgs Holles sheet. Ik heb de oude triax gebruikt voor de Hispasat want die paste niet meer op de standaard rail van de T90. Wellicht dat ik iemand van jullie uitnodig om naar Spanje te komen om het allemaal af te regelen. Vriend van mij hier in Spanje wil er ook 1 --------------------------------------------------------- DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W
holles Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Ik denk dat je een oude versie van de sheet gebruikt. In de laatste versie zit 9E wel in de lijst. Download deze versie of stuur je positie maar door via PM en ik stuur je de laatste versie. Of zal ik naar Spanje komen Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
MacGuinness Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Naar die laatste versie ben ik ook wel benieuwt naar. Kan je hem niet als bijlage maken? Tevens wil ik 7, 9 tegelijk ontvangen. Enig idee hoe je dat doet met de Wave? 10e zou ik ook wel willen ontvangen maar krijg ik helemaal geen signaal op. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen