Ga naar inhoud


Videorecorder aan Humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten

Allen,

 

Afgelopen week heb ik een videorecorder aan mijn humax 5400 proberen te knopen. Mijn TV wordt aangestuurd door de bovenste Scart aansluiting van de Humax. Volgens de handleiding moet de videorecorder dan ook in de onderste Scart aansluiting. Wanneer ik de scart van de video aansluit op de onderste scart van de humax valt mijn beeld weg en word mijn geluid (via Toslink) de helft zachter. Heeft er iemand een oplossoing?

 

BTW: Worden Showview nummers ook meegzonden en komen die via de hummie bij je video terecht (mits het scart verhaal werkt natuurlijk) ???

 

Thanx!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

heb pas ook een vcr gekocht. Het makkelijkste, teminste als je vcr twee scart aansluitingen heeft, is om de receiver (scart video) op de scart-in van de vcr aan te sluiten en de andere scartkabel van scart-uit op de vcr naar de TV. Werkt prima. Je vcr hoeft trouwens dan niet continu aan te staan.

 

suc 6 Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp wat je bedoelt. Toch vreemd want de handleiding van de hummie doet anders vermoeden. Is dit gewoon een fout in het apparaat dan?

Mu ga je de humax via de videorecorder doorlussen met de, naar ik verwacht, kwaliteitsverlies.

 

Maareuh, worden de showview codes wel via de sat doorgegeven?

 

Thanx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

 

Nee, showview wordt via satelliet NIET meegegeven, bij mijn beste weten.

Dat het geluid zachter wordt, en het beeld deels wegvalt, duidt op een defecte scart-kabel. Ofwel die naar de tv, ofwel die naar de vcr is defect, of heeft een verkeerde aansluiting ergens. Waarschijnlijk geeft je vcr-scart een continue puls, dat de video een bandje gaat afspelen (daarop schakelt de hummie namelijk netjes over van het satellietbeeld, naar je vhs-bandje).

 

Gewoon even 2 nieuwe kabels kopen (of lenen om te proberen). Koop wel de volledig aangesloten kabels, ofwel: die dikke waarbij alle pins zijn aangesloten.

 

Want zoals je zelf als zei: je hummie via de vcr laten lopen, geeft altijd iets kwaliteitsverlies.

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...