tvster Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Zojuist een mail gekregen van Van CanalDigitaal. Het komt erop neer dat als je het niet eens bent met de verwerkingskosten dat je het abonnement op kunt zeggen. Met andere woorden je moet betalen voor de verwerkingskosten. Deze email is slim opgezet door CanalDigitaal, als je niet opzegt dan ga je automatisch akkoord. Het moet toch niet gekker worden. Hieronder de email: - Geachte abonnee, Onlangs hebt u van ons een nieuwe smartcard ontvangen die het u ook in de toekomst mogelijk maakt om van de diensten van CanalDigitaal gebruik te maken. U bent daarbij verzocht om een bijdrage in de kosten voor deze nieuwe smartcard. Naar aanleiding van reacties van klanten is CanalDigitaal gebleken dat de communicatie bij het toesturen van de nieuwe smartcard onduidelijk was op het punt van de bijdrage in de verwerkingskosten. Indien u het niet eens bent met het voldoen van de bijdrage voor de smartcard bieden wij u de gelegenheid om uw abonnement binnen 4 weken kosteloos te beëindigen. In dat geval dient u deze e-mail af te drukken en samen met een opzegbrief naar ons op te sturen. Dan zal ook uw eventueel reeds betaalde smartcardbijdrage worden teruggestort. Wij verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak dat deze onduidelijkheid veroorzaakt heeft. Met vriendelijke groet, Andrei Noppe Directeur CanalDigitaal
Gerard 76 Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Gewoon niks doen. Staat ook elders hier. Niks aan de hand.
Eduard07 Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Origineel bericht van: tvster Deze email is slim opgezet door CanalDigitaal, als je niet opzegt dan ga je automatisch akkoord. Het moet toch niet gekker worden. Volgens mij is die mail juist andersom bedoeld: ze zijn verplicht je te wijzen op je rechten. Dus juist nietautomatisch. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Origineel bericht van: wanderer je kon toch ook Hier posten? Waarom? Jij doet dat nu toch? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Zojuist ook deze mail gekregen als antwoord op mijn mail van 18 dagen geleden. Niet echt een antwoord op mijn vraag. Heb er meteen maar weer een mailtje aan gewaagd Origineel bericht van: Vraag aan CD om duidelijk antwoord Is de bijdrage van € 9,95 voor de CD-kaart wel of niet verplicht? Zo ja, waarom is dat dit alleen voor het basispakket en niet voor b.v. het Set Top Box pakket. Graag een DUIDELIJK antwoord Ja of Nee. Niet het antwoord dat ik kosteloos kan opzeggen als ik het er niet mee eens ben etc.. Dus ben ik verplicht deze bijdrage te betalen of is deze, zoals door uw organisatie aan diverse mensen medegedeeld en op het satellietforum door uw medewerker Henk van de helpdesk gemeld, een VRIJWILLIGE bijdrage. Dus niet het standaard mail die ik zojuist van u heb ontvangen. Graag hoor ik van u op korte termijn
W3ird_N3rd Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Waarom zijn ze dit zo aan het pushen? Klantenoverschot? Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gerard 76 Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Omdat er genoeg goedgelovige mensen zijn die menen dat ze verplicht zijn te betalen. Dat is de opzet van de brief. Als deze bijdrage werkelijk verplicht zou zijn dan hadden ze wel in de brief gezet dat het bedrag de eerstvolgende maand samen met 't abo wordt afgeschreven. Maar aangezien ze heel goed weten dat dat niet mag proberen ze het op deze slinkse wijze.
Eduard07 Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Origineel bericht van: Gerard 76 Maar aangezien ze heel goed weten dat dat niet mag proberen ze het op deze slinkse wijze. Ik begrijp niet wat er "slinks" is aan "dat". Ze vragen het, met het bewuste risico dat ze een klant verliezen. Iets anders is, of CDS dit geld redelijkerwijs kan vragen. De aanschaf van een nieuwe kaart kost €79 en activatie €30. Me dunkt dat dit bedrag menige kaartwissel dekt. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Jean-Claude Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 veel mensen zien het verschil niet, en betalen omdat ze denken dat ze moeten betalen. is dus oplichting. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Murdock Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Volgens mij waren ze op hun vingers getikt en moesten ze de klant erop wijzen dat ze het niet konden verplichten om de kosten te betalen. Dit is dan de slimste zet, want veel mensen zullen alsnog die 10,- betalen, want opzeggen betekent weer investeren, maar nogmaals, het is een bijdrage, die vrijwillig is. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Jean-Claude Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 dat weet jij en ik en de meeste lezers hier. Maar hoeveel CD klanten gaan dit weten, zeker als ze de keuze krijgen tussen "betalen" en "opzeggen" ? CD zet zijn klanten gewoon onder druk om een bijdrage te betalen die niet eens hoeft betaald te worden en ze vertellen er doodleuk bij dat als de klant niet akkoord is, deze kan ophoepelen ? iemand onder een vals voorwendsel geld afhandig maken is oplichting, niet meer en niet minder. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Donkeyman Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Op internet zijn behoorlijk wat negatieve berichten te lezen over Canal Digitaal. Bij Radar bestaat er een klachtenformulier om te klagen over Canal Digitaal: http://www.klachtenradar.nl/klacht/digitale-tv/canaldigitaal/ Het wordt tijd dat deze Hilversumse Roversbende tot de orde wordt geroepen. VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Deze site is dus duidelijk niet van Radar het TV programma!
Littlesat Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Klagen kun je beter bij de echte TrosRadar, Kassa van de Vara of de consuwijzer. Die klachtenrader is een vreemde site... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen