Gast Henri Aalten Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Ik begrijp iets niet goed, over de snelheid van internet. Ik heb bij een provider een internet snelheid van 20 MB/Sec Als ik een meting doe op bbnet, geeft deze bij een download een snelheid aan van gemiddeld 1,5 MB/sec Mijn provider heeft het over een meting van 1500 ??? Ook zegt mijn provider dat mijn snelheid wel goed is, ik vind het nog al traag, ik zie een erg groot verschil. Nu weet ik dat in de praktijk 20 MB/Sec niet haalbaar is, maar het verschil is nu wel erg groot Welke waarde zijn nu bij Tele2 acceptabel, bij een meting via bbnet.
Gekkenhuis Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Mb= megabit MB= megabyte dus 20 Mb/Sec = 2 MB/sec Ik denk dat je die twee door elkaar haald. Vriendelijke groet, Gekkenhuis
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Je hebt een snelheid van 20Mb/sec dus Megabit en niet Megabyte. De download test is in Megabytes, dit getal moet je met ongeveer 9 vermenigvuldigen en dan heb je de snelheid in bits (grofweg want een Byte is 8 bits maar er gaat wat verloren aan controlegetallen). De 1500 is in KiloBytes (denk ik) Dus je daadwerkelijke snelheid is ongeveer 13,5 Mb/s. Wat voor snelheid staat er ingetraind in je modem? Edit: ik zie dat ik te lanzaam typ
Gast Henri Aalten Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Gekkenhuis, bedankt. Niet goed gezien. Helemaal overheen gelezen. Waar kan ik dit zien, Wat voor snelheid staat er ingetraind in je modem?
Gekkenhuis Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Even inloggen op het modem standaard staat het modem op http://192.168.1.2 vul in gebruikersnaam: user, paswoord: user tenzij je zelf het wachtwoord hebt veranderd natuurlijk. Vriendelijke groet, Gekkenhuis
Gast Henri Aalten Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Kan je iets duidelijker zijn, hoe ik in de modem kom. weet ik wel, maar hoe en waar vind ik dit, Waar kan ik dit zien, Wat voor snelheid staat er ingetraind in je modem?
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 7 juli 2009 Geplaatst: 7 juli 2009 Ik weet niet wat voor modem jij hebt maar je moet iets vinden zoals hieronder staat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen