Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben in het bezit van Dreamboxedit 3.0 en heb voldoende ervaring in het up- en downloaden van settinglijsten. Heb meerdere dreamboxes die ik graag qua zenderlijsten synchroon hou.

Omdat ik mijn lijsten zelf beter wil gaan beheren, ben ik benieuwd hoe jullie dat doen. Scan jij bijvoorbeeld maandelijks je satelieten, download je die met je editor en plaats je ze in het juist bouquet ? Of doe je het anders ?

Een veel gehoord geluid is dat het toch veel tijd kost. Ik kan dat beaamen. Maar zijn er bijvoorbeeld tips & tricks om het toch allemaal wat makkelijker te maken ? Hoe detecteer ik een oud of ongebruikte entry (zonder ze stuk voor stuk na te lopen op de ontvanger), er is nog een verschil tussen de lijsten van Radios en TV, kan ik bijvoorbeeld het standaard audiokanaal aanpassen en opslaan zodat ik bijv altijd mijn voorkeur heb.

Ik zou ze graag van jullie horen..... Ben benieuwd

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen

+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Geplaatst:

Ik pak een recente lijst van iemand die h'm bijgewerkt heeft en bewerk h'm totdat hij naar m'n zin is. D.w.z. dat ik een rotor versie download en open met Dreambox Edit en dan alle satellieten die ik niet kan ontvangen eruit sloop, ook de boeketten waar niets meer nuttigs in staat dus (die zeker). wanneer je tot de grote groep hoort die "alleen" Hotbird, astra 1,2, en 3 heeft, tja dan ben je gauw klaar. Wanneer je byv. net als ik een Big Bisat hebt met 9 LNB's hebt, dan is de kans groot dat je de nieuwste lijste van byv. henksat handmatig moet bewerken. Das hobby zeg maar. En alle zenders bij langslopen of ze allemaal goed staan is onbegonnen werk whistle. Verder heeft de 28.2 oost mijn speciale belangstelling en hanteer daar alleen mijn eigen volgorde, ieder zijn meug zeg maar.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen