Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Magic Module versie 1.04 hier liggen waarop MR 1.172PL staat. Nu probeer ik UCAS 3.0 in de Magic module te laden mbv de cas3+ maar als Cas Studio 8c probeert de CAM te initialiseren dan knippert het groene lampje wel maar ik krijg de foutmelding dat het apparaat niet gevonden is: 1FFFFFFFFFFFF.

Er staat een link bij waar meer informatie te vinden zou zijn maar die link werkt niet.

Heeft iemand een tip hoe de CAM toch te benaderen is? Er in en uit doen geeft geen ander resultaat. De MR versie lijkt Pools of zo.

Geplaatst:
Origineel bericht van: tracker
Ik heb een Magic Module versie 1.04 hier liggen waarop MR 1.172PL staat. Nu probeer ik UCAS 3.0 in de Magic module te laden mbv de cas3+ maar als Cas Studio 8c probeert de CAM te initialiseren dan knippert het groene lampje wel maar ik krijg de foutmelding dat het apparaat niet gevonden is: 1FFFFFFFFFFFF.
Er staat een link bij waar meer informatie te vinden zou zijn maar die link werkt niet.

Heeft iemand een tip hoe de CAM toch te benaderen is? Er in en uit doen geeft geen ander resultaat. De MR versie lijkt Pools of zo.

al eens geprobeert om de software te deinstalleren van de cas-studio ? Daarna opnieuw installeren (zonder eerst de cas3 aan te sluiten ??)

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Geplaatst:

Dat heb ik gisteren al geprobeerd. Toen heb ik versie 8c er op gezet zonder de interface. Daarna herkende de computer direct de interface.

Ik heb zelf het idee dat combinatie MR 1.172PL met Magic 1.04 misschien geen goede is. Zou er een andere loader opstaan of welke zou er op moeten staan?

Geplaatst:
Origineel bericht van: tracker

Heb ik ook wel eens gehad de link komt er op neer dat hij geen goed contact kan maken en je de pinnen van de MagicModule moet doorsolderen.
Heb ik toen niet gedaan er stond gewoon penta op. laugh
Geplaatst:

Ja een paar jaar terug heb ik een keer een file gemaakt voor op een funkaart 6 te zetten met ucas 3.0 er op.

Er waren toen diverse progjes om van een bin een kaartfile te maken vermoedelijk is er nergens meer iets van te vinden.

Je moest dan wel een progger hebben die foutloos schreef en die zijn er niet veel alleen die usb dingetjes.

Inmiddels zelf ook een andere computer maar ik heb dingen op een 2.5 inch hd staan en hebbes.

Dus als je een fun6 hebt en foutloos kan proggen kun je het op een kaart zetten en zo terug naar ucas 3.0. laugh

Ucas 3.0 fun6.zip

Geplaatst:

Ik zal de progger er weer eens bij pakken en het proberen. Bedankt to zo ver.

Mocht nog iemand een tip hebben om de Magic wel met de Cas3+ aan de praat te krijgen dan hou ik me aanbevolen. Ding staat er niet voor niks.

Geplaatst:

Wat ik las op het www is dat je module wel eens opgehouden kan hebben met functioneren ! (zoals aart44 dus al schreef)

Heb je hem wel eens eerder geprogrammeerd ??

"The problem you are experiencing is due to a manufacturing problem of some magic cam, the last pin on the left of the pcmcia's connector is not well soldered (the one that you see in the picture), you need to fix it, or you have to use the firs release of Cas intrface (the one that have the card to put inside the cam) so in this way we can reach the the connectors at the bottom of the cam having the same signal."

error magic module

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

• 2 weken later...
Geplaatst:

Inmiddels is het via een card gelukt MR 1.180 er op te zetten.

Nu is mijn vraag kan die UCAS dump voor fun6 er op dezelfde manier overheen gezet worden?

De file is namelijk veel kleiner dan die van MR 1.180.

Gast decodertje
Geplaatst:

als de mr er nu opstaat word hij toch weer gewoon herkent in de cas3 en kun je gewoon de ucas erop gooien.

grtz

Geplaatst:

De cam is oorspronkelijk een Magic Module en die wordt niet herkend in de CAS3+.

MR 1.180 heb ik er via cards in de Humax er op gezet.

Geplaatst:

Volgens mij moet het met de kaartfile van ucas 3.0 dan ook gewoon lukken gewoon proberen zou ik zeggen.

Je hebt geen alternatief je cas herkent de ci module niet meer dan zou je eerst de pinnen moeten door solderen. laugh

Geplaatst:

Aart,

Gok gewaagd en ...... hij doet het. UCAS3.0 staat er op en zowel de zwarte als de oranje kaart werken.

Bedankt voor de files.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Klopt het dat een Magic module met UCAS 3.0 (zowel met zwarte als oranje kaart) niet in alle ontvangers goed geinitialiseerd wordt?

In een Echostar 3000IP wordt de module niet herkend na het aanzetten van de ontvanger. Ook niet als de module de vorige keer met tv kijken prima werkte. Pas als ik de ontvanger eerst op bijv. BVN zet en de module er uit en er weer in zet dan wordt de module herkend en heb ik weer beeld op de zenders.

In een andere ontvanger (Vestel) wordt de module wel direkt herkend als deze ontvanger wordt aangezet. Ik hoef dan dus niet telkens de module er uit en er weer in doen.

Is dit een bekend probleem, dus is het een probleem met bepaalde combinaties van ontvangers met deze module? Of komt dit door de combinatie Magic met UCAS 3.0? Maakt het dan nog iets uit om er UCAS 3.1 op te zetten?

De UCAS 3.0 heb ik er op gezet mbv funcards en is volgens mij helemaal goed gegaan ook al omdat ik er (uiteindelijk) wel beeld mee krijg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen