Ga naar inhoud

[DM800HD] Converteren van .ts file naar .MPG...is daar een tool voor ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

is het mogelijk om een .ts file (streaming file, opgenomen met de dreambox) te converteren naar .mpg ?

Is daar een tool of zo voor die goed werkt ?

Bedankt,

Stefaan

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Stefaand
Is daar een tool of zo voor die goed werkt ?

ProjectX. Goed, beetje ingewikkeld om te leren kennen, maar: GRATIS.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

en met wat commentaar klik

overigens is het maken van dergelijke conversies misschien evenzeer energie en tijdverkwisting

je kunt namelijk ook gewoon een mpeg player kiezen die ts formaat zonder conversie aankan...

elecard

ciao

Everybody Wan't To Rule The World

Tears for Fears

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
en met wat commentaar klik

overigens is het maken van dergelijke conversies misschien evenzeer energie en tijdverkwisting
je kunt namelijk ook gewoon een mpeg player kiezen die ts formaat zonder conversie aankan...

elecard

ciao

VLC, ofzo....

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

Soms is het zelfs al genoeg enkel de extensie .ts te wijzigen in .mpg

.ts is zelf al een vorm van mpeg.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Probeer eens Womble .... frame nauwkeurig snijden en extreem snel omzetten naar program stream

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

Ik zeg VideoRedoPlus, die rost gelijk je reclames eruit :D

AZBox Premium HD, DM600PVR, Multytenne 45 Single, Nabilo v0.8, Panasonic TH37PV70 ISF gecalibreert, Onkyo TX-SR502E, Onkyo DV-SP503E, Klipsch Quintet II + KSW-10

Geplaatst:

Ik gebruik ook Womble (de dvd versie) en dat werkt prima met SD bestanden. De HD bestanden kan hij echter niet lezen. Daarvoor heb je een prog zoals TMPGEnc 4.0 Xpress van Pegasus nodig. Dat converteert alleen erg langzaam.

MPEG_Streamclip 1.2 doet het wel snel, met behoud van bitrate en resolutie. Dat geeft wel een niet-standaard mpg-file, maar dat kan je toch importeren in Womble DVD. Ik maak er HDDVD schijfjes mee en brandt die op gewone DL-DVD's. Mijn Toshiba HDDVD speler leest die als een gewone DVD, maar wel met behoud van de HD kwaliteit. Of dat ook werkt op een Blu Ray speler weet ik niet.

Geplaatst:

Nou Stefaand, je hebt genoeg om te kiezen lijkt me zo laugh

AZBox Premium HD, DM600PVR, Multytenne 45 Single, Nabilo v0.8, Panasonic TH37PV70 ISF gecalibreert, Onkyo TX-SR502E, Onkyo DV-SP503E, Klipsch Quintet II + KSW-10

Geplaatst:
Origineel bericht van: boaz

Soms is het zelfs al genoeg enkel de extensie .ts te wijzigen in .mpg

.ts is zelf al een vorm van mpeg.

.mpg is (meestal) een program stream (dvd) (hoewel daarover niks is vastgelegd). .ts is een transport stream. En die zijn net zo verschillend als een avi en een mkv.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Alle genoemde pakketten gebruikt en VideoRedo is veruit favoriet en zonder meer de snelste.

Grote voordeel is vooral het bewerken van .ts files zonder ze eerst om te hoeven zetten. (Want als je toch een dreambox hebt, waarom zou je er altijd .mpg van maken?)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen