Gast Royke79 Geplaatst: 8 juli 2009 Geplaatst: 8 juli 2009 Ik heb via verbindingsbeheer in PLI door mijn netwerk gebladerd en een NFS mount gemaakt met mijn Synology. Nu hapert bij de DVD player plugin vaak de films etc. Nu zie ik bij de eigenschappen van de mount staan rw,nolock. Ik wil hier o.a rsize=16384,wsize=16284 bijzetten maar ik kan het teken = niet kiezen. Ik heb al alle knoppen volgensmij geprobeerd. Heeft iemand hier een oplossing voor????
Gast Royke79 Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Is er niemand die mij kan helpen met dit probleempje?
Tonskidutch Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 je kunt eens in plaats van udp tcp gebruiken 10.0.0.153:Public /hdd nfs rw,nolock,udp,rsize=16384,wsize=16384 1 0 dus dan 10.0.0.153:Public /hdd nfs rw,nolock,tcp,rsize=16384,wsize=16384 1 0 wil namelijk in bepaalde netwerken beter gaan via tcp protocol ciao Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
Gast Royke79 Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Toniskidutch, Dank je voor de info. Weet jij hoe ik op de afstandbediening het = teken kan krijgen?
Tonskidutch Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 hoi was dat niet op 0 doorklikken? maar eh, je kunt toch ook per dcc/telnet de desbetreffende mountregel wijzigen of zelfs bij de mountmanager via de webbrowser ik zelf gebruik zoals je ziet het fstab bestand dat voor 24:7 netwerkmounts prima functioneerd een herstart en de mount is erin maar ook het autofs als automount kan, ligt er een beetje aan wat jou voorkeur is. overigens als je samba server/daemon hebt aangezet, kun je ook de configuratie bestanden op de dreambox benaderen via je netwerkomgeving... een en ander staat in mijn howtodo mounten op PC (en andere) ciao Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
Tonskidutch Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Origineel bericht van: Royke79 Toniskidutch, Dank je voor de info. Weet jij hoe ik op de afstandbediening het = teken kan krijgen? is het al gelukt? ciao Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
Gast Royke79 Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Nee het is nog niet gelukt. Om via de netwerk browser een NFS toe te vogen is simpel en werkt ook maar ik wil die extra regel met rw,nolock,tcp,rsize=16384,wsize=16384 toevoegen maar ik kan het = teken niet met de afstandbediening maken. Via fstap en de webcontrol kreeg ik het het niet voorelkaar. Ik zie zelfs de mountmanager niet in de PLI webcontrol. Heb je nog wat suggesties voor mij?
Tonskidutch Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 yep, geen toevoegingen in het eerste netwerkmountregeltje met rwsize en rsize dus geen = teken gebruik blauw >> opties, daar kun je ook de extra mount opties instellen zie afbeelding ciao Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
Gast Royke79 Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Ik schaam me bijna maar het 2e menutje met de "nieuwe netwerkmount" kan ik niet eens vinden. Ik heb wel een beperkt menuutje genaamd "mount manager" maar daar kan ik niet veel instellen. Heb ik misschien verkeerde plugins geinstalleerd of mis ik er juist een paar? Enig idee?
Tonskidutch Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 afstandbediening menu instellingen systeem instellingen netwerkmounts blauw = opties (als in afbeelding) ciao oeps wacht effe... je hebt op de dm800 wellicht andere menu's effe in de pli wiki kijken! Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
Gast Royke79 Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Klopt. Ik druk op menu, instellingen, systeem, netwerk, mountmanager. In deze manager kan ik dan een nieuwe mount maken maar ik kan bv. de local directory niet aanpassen maar alleen een paar standaad opties kiezen. Dit is meer een mount manager om je synology als HDD replacement te mounten. De mooie en sipele menu's zoals jij liet zien heb ik helaas niet!
Tonskidutch Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 wel simpel was het enkel door m'n fstab te editen toen ik de dm 800 pvr had staan. en ik kan je dat toch echt nog steeds aanbevelen het via DCC.exe te wijzigen of regel toe te voegen: of 1) etc/fstab ................ouderwets linux of 2) etc/auto.network ....automount principe met timeout 1) //192.168.117.3/volume1/movie /media/net/movie nfs 0 0 let op je ipnummer en de juiste vrijgegeven paden gebruiken 2) movie -fstype=nfs,rw,soft,nolock,rsize=8192,wsize=8192 192.168.117.3:/volume1/movie let op je ipnummer en de juiste vrijgegeven paden gebruiken dat bovenstaande is een voorbeeld van iemand met een synology en met een gemini image omdat het automount principe nog steeds niet rijp is en nie correct in de enigma1 of 2 is opgenomen wegens enkele u-dev nog wat problemen ga ik op het ouderwetse 1) fstab maar je wilde (na gestelde vraag en antwoord) enkel wijzigen van udp naar tcp, dat is toch inmiddels gelukt???? ciao Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
Gast Royke79 Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Ja het is eindelijk nu helemaal gelukt met fstab en de DVD speler plugin draait als een zonnetje zonder schokken!! Dank je voor je hulp!!
Tonskidutch Geplaatst: 11 juli 2009 Geplaatst: 11 juli 2009 fijn dat het nu werkt, veel kijkplezier voor overige lezers; besef dat het booten ongeveer 2 x zo lang duurt indien je dit via etc/fstab regelt ciao Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen