Ga naar inhoud


Tip tegen kiespijn


wortellica

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: soktic
Geloof het of niet, echt gebeurd. Van die haakjes wist ik niet. Ik was 15 jaar niet bij de tandarts geweest, dus dacht dan maar zelf.. Vorig jaar ben ik weer geweest, 2 gaatjes + 2 verstandskiezen eruit. Toen zei de tandarts dus, hey 1 verstandskies is al getrokken zie ik... Ik eeh ja, dat heb ik zelf maar gedaan. Toen keek ie mij raar aan, en zei, dat heb je dan netjes gedaan smile .


Ik geloof het wink

Ooit moesten er bij mij twee verstandskiezen tegelijk uit. De eerste was zo gewipt, nummer twee was zo rot dat die afbrak. Nou was dat in een ziekenhuis, waar de kaakchirurg een stuk of vijf patienten tegelijk hielp. Eindelijk was ik aan de beurt om de laatste restjes uit de kaak te peuteren ehhh ... dat was ongeveer drie uur na het geven van de verdoving, die dus volledig was uitgewerkt. Nog nooit zo'n pijn gehad in mijn leven, de bloedspetters zaten tegen de muur en de man maar foeteren dat ik stil moest liggen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

(Grapjeuuuuh)

 

Ik doe het gratis , wel eigen risico blush

Dus eerst contract tekenen crazyshocked

Mijn methode: Klop er op los wink

 

SERIEUS:

Inelk geval , morgen stampede richting tandarts !!

 

Destijds:

Emil i Lönneberga , de meid moestook tand laten trekken smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
SERIEUS:

Inelk geval , morgen stampede richting tandarts !!

 

Destijds:

Emil i Lönneberga , de meid moestook tand laten trekken

_________________________

C kie M nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

kolere zeg, ik zit even naar jouw teksten te kijken.

Ik weet niet wat jij gerookt hebt maar moet waanzinnig goed spul zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AlanS was hetdat maar , maar nee , door slechter wordend zicht

heb ikschrijf- & leesproblemen gekregen helaas frown

 

PS: Ik rook / blow NOOIT , ook geen coke e.d. gebruik !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
AlanS was het dat maar , maar nee , door slechter wordend zicht heb ik schrijf- & leesproblemen gekregen

 

Nou alles is goed te lezen hoor ging meer om de verruimde geest die achter jouw teksten leek te zitten.

Ik bekritiseer je trouwens niet hoor mocht je dat soms denken :-)

 

 

okee nou weer /ontopic

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

 

wanneer de pijn weg gaat dmv koud water:

ontsteking...

 

deed ik ook.

probleem is, wanneer je stopt met koud water in je mond brengen, de pijn direct weer terug komt..

 

ervaringsexpert:

ik heb nog maar 3 kiezen, waar geen wortelkanaalbehandeling is op uitgevoerd.

(wel makkelijk met ijs eten smile )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortelkanaalbehandelingen zijn lekker.

Ik sliep zowat bij de laatste die ik had, had ook kiespijn, vrat heel veel ibuprofen op om maar een beetje te kunnen slapen ook.

Dag erna jaagd de tandarts de verdoving erin en ik lig er bijna te slapen met een big smile.

 

Verstandskiezen zijn eruit gehaald in Utrecht destijds, 17 jaar terug, ik zat in dienst toen.

Het kraakte erover en de tandarst maar lachen toen, hij gaf bij elke kies het geslacht aan ook.

Ik had ook de tranen in de ogen van het lachen, hij was steeds grappen aan het maken.

 

Anyway, succes bij de tandarts vandaag.

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie monster
AlanS was hetdat maar , maar nee , door slechter wordend zicht
heb ikschrijf- & leesproblemen gekregen helaas frown

PS: Ik rook / blow NOOIT , ook geen coke e.d. gebruik !!


Cookie probeer een ctrl+omhoog scrollen!
Dat zal voor je licht in het duister brengen (lees witte achtergrond tussen de zwarte vlekken (text))

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Ik wens je in ieder geval veel sterkte en succes, kiespijn is een van de ergste pijnen zegt men en ik kan mij er alles bij voorstellen.


Probeer eens een kogeltje in je knieschijf.
Kan je de pijn eens vergelijke. Denk dat je de kiespijn niet meer gaat voelen.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoelen met sterke drank

 

dan bij tandarts kijken wat er aan de hand is.

 

Nooti een wortelkanaal maar dan gelijk eruit. Kan hij hem nog vullen ok prima.

 

Tanden zijn nutteloos. Tegenwoordig kunnen ze heel mooi schroefdraard tappen een een perfect gebit maken welke bij schade zo pijnloos wordt hersteld.

 

Als ik niet zo een ongeloofelijke poeperd was voor de tandarts had ik allang alles eruit gehaald.

 

Ik snap niet waarom mensen hun tanden willen houden... ondigen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik zou er zo snel mogelijk mee naar een tandards gaan..misschien een nooddienst en anders maar een ziekenhuis of klinik.

 

Ik heb iets dergelijks gehad tijdens een ski-vakantie in Zwitserland.

We zaten hoog in de bergen, op 2.700 mtr in een ver afgelegen dorp. Het had gesneeuwd en de weg was niet begaanbaar om naar hulp te komen. Ik had de hele dag al kiespijn maar hoopte erop dat het wel weer over zou gaan.

s´nachts werd het zo erg dat ik niet meer slapen kon en ook paracetamol hielp niet meer. Ik zat de hele nacht bij de koelkast en dronk iedere keer maar een schnaps, in ieder geval iets sterks en dat hielp inderdaad iets.

De volgende dag naar de tandards in het dal en die heeft de kies open gemaakt maar kon niets vinden.

Nadat de nieuwe vulling erin zat, weer terug gereden, de pijn ging weer weg. Maar boven aangekomen begon het weer sterker pijn te doen.

In de daarop volgende nacht werd ik helemaal gek van de pijn...de hele kaak begon al dik te worden, ook de schnaps hielp niet meer en de ochtend erop besloot ik de vakantie af te breken en naar huis te gaan om zo snel mogelijk naar mijn eigen tandarts te gaan.

Daar aangekomen schrok de tandarts er wel van en zei dat hij er eigenlijk niets meer aan kon doen en dat ik naar het ziekenhuis moest voor een kaak operatie. De hele boel was al te ver ontstoken.

In ieder geval heeft hij de kies "op ijs gelegt" en me voor het ziekenhuis eerst nog naar een kaakchirurg gestuurd.

Die heeft de kaak aan de onderkant helemaal opengesneden en je wilt niet weten wat daar een pus uit kwam.

In de wond werd een soort tampon gelegt en ik moest iedere ochtend terug komen voor een nieuwe.

Dit een hele week lang.

Daarna was alles weer in orde en de tandarts heeft mij toen een wortelbehandeling gegeven.

Ik heb de kies nog een jaar kunnen behouden maar heb hem daarna toch verloren.

Als je iets dergelijks meegemaakt hebt, dan zal ik je adviseren, spring in de auto en laat je zo snel mogelijk helpen en wacht geen minuut langer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Ik wens je in ieder geval veel sterkte en succes, kiespijn is een van de ergste pijnen zegt men en ik kan mij er alles bij voorstellen.
Eh wel eens een niersteen gehad of een flinke hernia die doen beide toch wat meer pijn hoor.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...