Ga naar inhoud


Tip tegen kiespijn


wortellica

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjattuh
Tanden zijn nutteloos. Tegenwoordig kunnen ze heel mooi schroefdraard tappen een een perfect gebit maken welke bij schade zo pijnloos wordt hersteld.
Absoluut niet akkoord !!
Voorwat krijgen mens & dier tanden ??
Tanden bv helpen maagniet overbelasten !!

Simpele uitleg:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tand

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Daarna was alles weer in orde en de tandarts heeft mij toen een wortelbehandeling gegeven.
Ik heb de kies nog een jaar kunnen behouden maar heb hem daarna toch verloren.


Dat laatste hoor je zo vaak en zelf ook al een aantal keer meegemaakt, als ze eenmaal aan een wortelkanaalbehandeling toe zijn, dan is het vaak het begin van het einde van de kies en komt het er uiteindelijk op neer dat hij getrokken moet worden. Kan een paar jaar duren, maar eens gaat hij er toch uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Waarbij ik wel moet aanmerken dat mijn tandarts meerdere keren gewaarschuwd heeft en me heeft geadviseerd de kies te loten overkronen.

Eigenwijs als ik was, was alle narigheid nadien het rusultaat en nu mis ik dus een kies.

Maar wat het eten etc. betreft mis ik hem niet echt. men één kies minder kun je je goed redden. Toch wil ik er binnenkort een nieuwe jack in laten maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat het waard is.

 

Ik heb ondanks regelmatig bezoek aan de tandarts toch vorig jaar 2 kiezen en een tand moeten laten trekken.

 

Daarbij had ik de keus om dat bij de (eigen) tandarts te laten doen of om het bij de kaakchirurg te laten bij ons in het Anthonius te Nieuwegein.

 

Zijn advies was om het bij de kaakchirurg te laten doen, omdat die andere verdovingsmiddelen en hulpmiddelen mogen gebruiken.

 

Daar waar de tandarts een half uur zou moeten wrikken, wroeten en nog meer van dat soort vervelende handelingen, mag een chirurg een sterker verdovingsnmiddel gebruiken en een (hulp)sneetje in de het tandvlees zetten en de kies/tand er zo uit wippen.

 

Ik moet zeggen dat ik geen rare wortels had en de man had het er binnen 1 minuut eruit per tand/kies.

 

Bij de tandarts had ik later met andere reparatiehandelingen veel meer last (lees pijn achteraf), dan bij de chirurg.

 

Dus voor mij is het 1-0 voor de chirurg.

En ik kan je vertellen dat ik echt met hele grote tegenzin ernaar toe ging. Wat dat betreft ben ik een echte schijterd voor de tandarts en soortgelijke.

 

Maar een chirurg kan ik je dus aanraden....

 

 

Overigens was de aanleiding het ijs van Ben en Jerry's met van die stukjes chocola erin (4 tonnetjes met verschillende smaken), gewonnen van de postcode loterij.

Wat was ik blij....

 

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet me toch ff van het hart: je gebit is een onderdeel van je lichaam. Ga er voorzichtig mee om en laat schade repareren zonder het trekken van kiezen en tanden!

 

Toen ik 23 was weer eens verschrikkelijke kiespijn en naar de toenmalige noodhulp in Amsterdam gegaan. Het enige wat ze daar konden was tand of kies trekken. Ik kreeg een spuitje tegen de pijn en moest toe 25 gulden betalen die ik niet bij me had. Weg gezonden om de 25 gulden te verzamelen. Na terugkeer was de verdoving uitgewerkt. Erg vervelend. Jaren daarna mijn hele gebit door een goede tandarts laten 'renoveren' en daar heb ik tot de dag van vandaag geen spijt van gehad.

 

In een niet zo ver verleden kreeg men als verjaardagscadeautje (21'tig)een kunstgebit. Alle tanden werden getrokken (goed of niet goed) en een kuntgebit aangemeten (ahum). Gelukkig is dat al lang geleden. NOOIT laten trekken tenzij het werkelijk noodzakelijk is en dan meteen laten herstellen.

 

Nadeel is natuurlijk dat je toevallig geld moet hebben voor belachelijk dure tandheelkundige ingrepen.

 

Bocasan werkt trouwens prima als het een ontsteking betreft. Ik heb dat een paar keer gebruikt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zelf ook al wat ervaring met zere tanden. Als je iets kouds of warms er tegen aan doet en dit doet zeer en je haalt dit weg en je hebt nog minimaal 20 seconden pijn zonder dat het minder word dan is het hoogst waarschijnlijk ontstoken.

Ben zelf wel eens bij een kaakchirurg geweesd om mijn verstands kies te laten verwijderen dit koste de man meer als een half uur behoorlijk zweten (en mij er bij) maar het kan gekker. Mij vrouw haar collega heeft eens de neus gebroken omdat tijdens het trekken de chirurg zich te veel op de neus afzette. Ik weeg wel zo veel dat ze me zo de stoel niet uit trekken.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Visser1000
Moet me toch ff van het hart: je gebit is een onderdeel van je lichaam. Ga er voorzichtig mee om en laat schade repareren zonder het trekken van kiezen en tanden!



Toch zijn er grenzen aan de omvang van de portemonnee van velen, zeker met de steeds verdere uitholling van de ziektekostenverzekeringen. Het blijven saneren van het gebid, met vaak daar achteraan het plaatsen van bruggen en kronen kost niet niks en wordt vaak niet eens vergoed. Komt bij dat dergelijke implantaten een levensduur hebben van 15 jaar, maar als je pech hebt komen er onderaan de kroon toch kleine gaatjes in de oorspronkelijke tand, wat de levensduur van de kroon niet ten goede komt. Het is en blijft een afweging tussen de portemonnee en de noodzakelijkheid van een bepaalde kies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

T

Citaat:
och zijn er grenzen aan de omvang van de portemonnee van velen, zeker met de steeds verdere uitholling van de ziektekostenverzekeringen. Het blijven saneren van het gebid, met vaak daar achteraan het plaatsen van bruggen en kronen kost niet niks en wordt vaak niet eens vergoed. Komt bij dat dergelijke implantaten een levensduur hebben van 15 jaar, maar als je pech hebt komen er onderaan de kroon toch kleine gaatjes in de oorspronkelijke tand, wat de levensduur van de kroon niet ten goede komt. Het is en blijft een afweging tussen de portemonnee en de noodzakelijkheid van een bepaalde kies.

 

Zolang voor sommige mensen het rijden in een dure auto belangrijker is dan het onderhoud van hun gebit, dan heb je gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Zolang voor sommige mensen het rijden in een dure auto belangrijker is dan het onderhoud van hun gebit, dan heb je gelijk.


Je zal maar niet eens geld hebben om überhaubt in een (dure) auto te rijden.
Ben je helemaal de klos!!
Die mensen zijn er ook hoor .......

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Daarna was alles weer in orde en de tandarts heeft mij toen een wortelbehandeling gegeven.
Ik heb de kies nog een jaar kunnen behouden maar heb hem daarna toch verloren.


Dat laatste hoor je zo vaak en zelf ook al een aantal keer meegemaakt, als ze eenmaal aan een wortelkanaalbehandeling toe zijn, dan is het vaak het begin van het einde van de kies en komt het er uiteindelijk op neer dat hij getrokken moet worden. Kan een paar jaar duren, maar eens gaat hij er toch uit.


nou,
bijna al mijn kiezen zijn in de loop de jaren behandeld, maar ik ben er nog geen 1 kwijt.
dan praten we over een periode van 15 jaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, anders, ik ben toevallig ook net terug van de tandarts en heb een kies achter gelaten. Wat een opluchting...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: ron1872

Toch zihet plaatsen van bruggen en kronen kost niet niks en wordt vaak niet eens vergoed.


klopt.

in Nederland worden dergelijke dingen niet vergoed door het basispakket.
zelfs mijn aanvullende verzekering dekt maar 80% van de kosten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval waren 2 kiezen zo vaak gerepareerd, dat bij het afbreken teweinig over bleef voor een kroon.

Inmiddels ook in bezit van een kroon.

Bij de suggestie om alles te laten trekken, werd dat vrij vlot afgewezen. Hebben wat je houden kan was het devies en een prothese zal nooit hetzelfde aanvoelen als je eigen tanden, was zijn argument.

 

Ben helaas gezegend met een zwak gebit..

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Zou Wortellica nog bij de tandarts zitten?


Inmiddels weer terug :
wortellica (Lid #47531)
Lid
Geregistreerd op: 05/25/09 20:33
Laatst Online: Vandaag om 19:06

:D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...