Ga naar inhoud


WiFi Cable Router met een goede zendkracht


Aanbevolen berichten

Voor het opzetten van een draadloos netwerk ben ik op zoek naar een krachtige wifi router..

 

Aanwezig:

 

modem voor verbinding met provider. Cable

2 x laptop ( 1 bij buren) vandaar een krachtige router.

 

Welk protocol 802.11n, 802.11b of 802.11g ?

 

Wie weet raad?

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
2 x laptop ( 1 bij buren) vandaar een krachtige router.


Als de laptop bij de buren staat heb je aan een krachtige router niet veel, want de laptop moet ook naar de router zenden.
Je verbinding moet in beide richtingen "krachtig" zijn. De laptop zijn zend-energie is beperkt.

Ik zou je adviseren om een repeater te plaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vermogen van het AP (access point) is niet zo belangrijk, de gebruikte antenne is de sleutel. Met een 100mW AP en een goede antenne die buiten op een hoog punt staat (AP met een zo kort mogelijk stukje coax direct onder de antenne buiten gemonteerd) kan je zo een paar honderd meter ver nog een prima verbinding maken.

 

Ook de antenne aan de ontvangende zijde is eigenlijk belangrijker dan vermogen. Het is net zoals met schotels. Met een 1.2 meter schotel behaal je betere resultaten dan met een 60 cm bordje. Size does matter smile

 

Ik zelf heb erg veel plezier van een zelfbouw collinear rondstraal antenne. De hele buurt heeft er zelfs plezier van als ik zo nu en dan eens kijk in mijn AP hoeveel mensen er aan "hangen". Vermogen AP is maximaal 100mW volgend de fabrikant al twijfel ik er nogal aan.

 

Bovenstaande antenne is trouwens leuk voor in en rondom je huis, wil je een point to point verbinding opzetten dan is het natuurlijk verstandiger met goede richtantennes te gaan werken. Ook trouwens simpel en met goedkope materialen zelf te bouwen.

 

Wil je meer, verder, beter dan kan je meer vermogen overwegen. Senao heeft een redelijk goedkoop AP met 400mW vermogen (Senao 3220). Met richtantennes heb ik ergens een absoluut stabiele verbinding over hemelsbreed 8 kilometer opgezet. Dat draait al een paar jaar probleemloos.

 

Ga je trouwens experimenteren, houd de lengte coax tussen de antenne en het AP zo kort mogelijk. Als je een antenne in de mast monteert monteer je AP dan ook in de mast, in een broodtrommeltje er net onder. Lan kabel en voeding de mast in en klaar is Klara.

 

Antenne’s

http://www.repeater-builder.com/antenna/wa6svt.html

http://pe2er.nl/index.htm

 

 

groeten,

Peter

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ontvangende partij gewoon een client repeater met een externe antenne er aan hangt dan vergroot je het te ontvangen netwerk in je omgeving en kan je gebruik maken van het N protocol.

 

En wat je uit de woorden van prutsie kan halen is kort en krachtig. Een goeie antenne en goeie kabel is het halve werk van je zend en ontvangst installatie hiermee worden resultaten geboekt.

 

Mazlzlz

Avalon

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie


Ga je trouwens experimenteren, houd de lengte coax tussen de antenne en het AP zo kort mogelijk.



Je zou eens kunnen kijken wat bijvoorbeeld RG58 coax op 2.4 GHz aan verlies geeft, andere (dikkere) kabelsoorten zullen wel een hekel hebben aan de SMa plugjes wink

EDIT: bij een lengte van 100 meter geeft de kabel 60 dB verlies, iets om wel rekening mee te houden!
Link naar reactie
Delen op andere sites

In iedergeval de ndraft maar dan wel de ontvanger ook op ndraft, (bereik is ongeveer 3x meer als normaal)

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een Wireless USB Adapter 1000mW met externe 5dBi antenne aangeschaft.

Het AP met buiten antenne bij mijn zomerhuis zit op ruim 400 meter afstand.

Met bijna vrijzicht geeft hij daar een goeie verbinding mee.

 

Dit terwijl mijn laptop het AP helemaal niet ziet.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Ik heb net een Wireless USB Adapter 1000mW met externe 5dBi antenne aangeschaft.

1000mW == 1W! Daarbovenop ook nog 5dBi antenne versterking? Jij staat dan te zenden met een 3-4W aan EIRP vermogen! Dat is "maar" 30-40x te hoog volgens de NL normen. Met die vermogens zou je kilometers moeten kunnen overbruggen.... (Zolang de gevoeligheid van het ontvanger gedeelte van je 1W stick ook zeer goed is, anders heb je ook een groot vermogen aan de AP kant nodig!)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow

1000mW == 1W!



Hij komt met 35mW de EU binnen dus ruim binnen de toegestane 100 mW en dan is het resultaat ook al veeeeel beter dan mijn laptop met 802.11 N
Volgende keer neem ik mijn 12 dBi richtantenne mee om te testen.
Eens kijken wat er dan allemaal mogelijk is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, even een update...

 

Heb bij de buren de router (EDIMAX BR-6204Wg) voorzien van de nieuwe firmware en via quick setup geconfigureerd.

 

Gekozen voor cablemodem, dan komt de vraag hostname en mac adress, waarbij hostname niet behoeft te worden ingevuld.

Bij mac adress staat een knop "clone mac adress" dit heb ik gedaan en dan word een adress automatisch ingevuld.

 

Alles staat verder op obtain dns auto enz..

 

Er kan draadloos worden aangelogd en we kunnen naar internet met 2 laptops, alleen erg traag...en vaak de melding geen dns..

 

De buurman ontvangt met 5 balkjes de signalen van de router...maar totaal geen verbinding met internet..???

 

Ik snap er geen moer meer van...pfff.

 

wie weet er raad?, wat doe ik verkeerd?

 

 

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

oooo ja, ik vergeet te vermelden dat er bij de binnenkomende kabel die dus vanaf het modem komt...een zwart kastje ligt(bridge) staat erop...mogelijk is dit de boosdoener?

 

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Don't fix what's working :D

 

Anyway, ik zou em nogmaals resetten en géén quick setup doen, alles handmatig instellen, mac adres van de router zelf gebruiken en dus niet clonen, das nergens voor nodig. (mac adres staat op toestel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...