Ga naar inhoud


[Pioneer] pioneer vind hotbird niet?


rave62

Aanbevolen berichten

Mijn pioneer gepatch met dynamite 4.37 de bij behorende list erin gezet met 2 losse lnb`s op schotel gericht althans de astra staat met de rechter lnb uitgericht schotel zodat deze z.g. scheel ziet.

Ik heb een triax 65 cm met zes graden duo lnb houder.

Morgen krijg ik mijn mastera prg maar heb ik nog alleen nog gw voor seca.Waarom pakt hij de hotbird niet?diseq schakelaar werkt goed.

Het is toch zo als je de schotel met name de rechter lnb op de astra richt je met de linker op de hot bird zit,Mijn pioneer 100nl 2 vond geen een kanaal op de hotbird. Op moet ik nu gelijk al percee multicam op mijn card zetten en dan nog maar een dagje wachten tot ik mijn mastera heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Met de juiste files op je gold kaart moet je zenders op hotbird kunnen ontvangen en er zitten ook FTA kanalen op hotbird. Wat je moet doen is je LNB voor hotbird rechtstreeks doorschakel op je receiver en dusdanig draaien tot je beeld krijgt op een kanaal van hotbird. Het beste kun je een analoge receiver hiervoor gebruiken en veel geduld.

 

suc6

Alfred

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de 4.32 er in zitten maar wel de hotbird

maar als ik de 4.37 er in zet zo ik dan ook wel de hortbird dan wel ontvangen

 

alvast bedankt en nog veel success met jullie hobby

 

ps

satori

de naam strent bestaat niet meer

het is nu sateliet

en het email adres is satteliet@hotmail.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hi medepioniers,

 

Is alweer effe geleden, maar toch ben ik er weer.

Ik wil even in haken op het onderwerp heb zelf een triax 88cm met dual lnb houder 6graden, hier zit een addertje onder het gras, normaal zou je hem op astra moeten richten en de 6 graden verschuiving zou dan op 13 graden oost moeten komen. Dit is niet het geval bij triax, als je goed kijkt staat deze in het "midden" dus uitrichten op 16,5 graden precies tussen astra en hotbird in. Jou probleem is de openingshoek v/d schotel, je zult dus zeer nauwkeurig moeten uit richten omdat bij 13 graden een 80 cm het minimum is..

Denk ook eens aan de richting van de ontvangst deze "kruisen elkaar"

als ik voor de schotel sta, dan is de linker lnb de astra, deze kijkt naar de rechterdeel v/d schotel.

 

succes Michel

 

 

Leuk he die jongens van Sat4all, ik ben weer nieuw hoihoihoi

Maakt geen fluit uit, nieuwe ronde, nieuwe kansen

Succes jongens, het board zit er goed uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep ik EINDELIJK gevonden, met schotel gespeeld iets hoger dan 30 graden diseq verwisseld en yes i got him

Door alle vriendelijke geposte items heb ik zoveel dingen geprobeerd dat ik door het veel lezen van topics in de verschillende zoek forums ben ik er achter gekomen.

ALLEN HARTELIJK DANK HIERVOOR!

Na een vakantie in Egypte heb ik het allemaal nog eens de revue laten passeren en yep eindelijk de hotbird en dat op een 64 cm triax schotel,niet slecht he!

Nog maals allen bedankt die dezen topics beantwoord hadden met de beste bedoelingen.

txs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...