Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan een drambox erbij te kopen omdat de 5620 niet bepaald snel is met haar verbindingen naar bijvoorbeeld een NAS.

Ik maak gebruik van een sataliet en mijn vraag is nu welke dreambox ik het beste kan kopen als die opnames moet kunnen opnemen op een nas driver.

Eventueel een interne hd is ook nog mogelijk, maar die moet dan wel weer vanuit een ander dreambox/ azbox te benaderen zijn.

Wie heeft een advies.

Met vriendelijke groet,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Geplaatst:

Goedkoopste oplossing is dan een dreambox 600PVR, als je geen HD zenders wilt bekijken. Hier kan ook een schijf in. Ook de wat duurdere en uitgebreidere 7020 is een optie, wil je een twin tuner dan kun je nog voor de 7025 gaan. Voor de HD zenders zul je een 800 (single tuner) of een 8000 die als ik het goed heb plaats heeft voor 4 tuners. In allemaal kan een harde schijf, die via een andere dreambox dan weer te benaderen is. Ze kunnen ook allemaal op een NAS opnemen.

Geplaatst:

eigenlijk elke dreambox behalve de oude dm500 (die overigens niet meer nieuw te krigen is)

als je meerdere boxen gebruikt kun je de dreambox met hdd als NAS inrichten of een NAS ernaast kopen.

De overwegingen welke vorm je kiest is vaak afhankelijk van handigheid van comfort en gebruiksprofiel, maar ook stroomverbruik.

In de grotere types 7020 en 7025 maar ook dm8000 kun je al terrabyte schijven stoppen.

als de dreambox toch altijd aan is of standby staat is het stroomverbruik snel berekend van de te kiezen combinatie.

ciao

Everybody Wan't To Rule The World

Tears for Fears

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
In de grotere types 7020 en 7025 maar ook dm8000 kun je al terrabyte schijven stoppen.

Is dat zo? Volgens mij moet er in de 7020 een IDE schijf (Pata) dus geen Sata. En de IDE schijfjes gaan maar tot 500Gb.

Dreambox 7020 & 600

Geplaatst:
dan heb je nog niet gelezen over de ide sata adapter/connector
ciao

Ik heb een tijdje een 1tb Samsung sata disk aan zo'n convertor verbonden gehad maar het liep toch niet helemaal soepel, kreeg midden tijdens een opname foutmeldingen enzo. Gauw maar weer IDE aangehangen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
dan heb je nog niet gelezen over de ide sata adapter/connector
ciao

Ik heb een tijdje een 1tb Samsung sata disk aan zo'n convertor verbonden gehad maar het liep toch niet helemaal soepel, kreeg midden tijdens een opname foutmeldingen enzo. Gauw maar weer IDE aangehangen.

Had inderdaad wel eens iets gelezen van zo'n adaptor, maar eigenlijk nooit meer aan gedacht. Maar zijn er niet beperking vanuit de dreamdoos zelf m.b.t. max capaciteit. Heb geen idee of een 500 GB IDE wel ondersteunt wordt.

Dreambox 7020 & 600

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen