Ga naar inhoud


Omgevingstemperatuur voor een vrieskast


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben bezig om een nieuwe vrieskast voor in de schuur te kopen.

Nu staat er bij sommige vrieskasten dat ze geschikt zijn voor omgevingstemperaturen van 10 - 30 graden, bij andere vrieskasten staat niks. Nu vraag ik me af of de omgevingstemperatuur een probleem kan zijn voor een vriezer. Ik kan me voorstellen dat en te hoge omgevingstemperatuur invloed heeft op het vriesvermogen van de vriezer, maar een te lage temperatuur???

 

De vriezer komt in de schuur te staan. Dit is een betonnen hok zonder ramen, waar het 's zomers best 30+ graden kan worden, en bij strenge vorst misschien wel -5 graden.

 

Moet ik hierbij rekening houden met de aanschaf van een vriezer?

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is misschien ook niet nodig, maar wel Kan het apparaat daar wel tegen? Ik vind het wel zonde als dat apparaat na een paar maanden stuk gaat omdat ie te koud heeft gestaan.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het koelmiddel moet verdampen om af te koelen en vervolgens de inhoud van je kist te koelen door daar weer op te warmen.

Omgevingstemperatuur is dus van belang in combinatie met je koelmiddel. Het kan wel, koelunits van vrieshuizen staan op het dak en werken ook als het vriest.

Koelmiddel is dus bepalend.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Boaz
Koelmiddel is dus bepalend.

En dat is ook het probleem, voor zover ik de ontwikkelingen volg op dat gebied

is het ozongevaarlijke Freon in onze koelkasten en vriezers vervangen door butaan als koelmiddel.

Butaan gaat onder de min 4 graden niet meer over in gas hetgeen voor de koeling wel nodig is.

Dat wil dan ook zeggen dat de omgevingstemperatuur BOVEN NUL moet zijn

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En pas op met temperatuuren boven 30 graden. Dan vindt er te weinig warmte overdracht plaats van de radiator naar de omgevinglucht, het gas komt te warm terug in het circuit en neemt weinig warmte meer op... ...heb je hem?

 

Kortom, ik hoor elke zomer weer de buurvrouw vloeken, dat dit zo niet verder gaat. Ik zal het haar kunnen uitleggen, maar dat mens wil nie luisteren. Zoek het lekker uit...

 

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mijn vorige bericht niet meer aanpassen,

 

maar RVP schreef:

Mijn vriezer in de garage werkt niet als het onder nul is.

 

En dat heeft zijn oorzaak in het feit dat zijn koelmedium waarschijnlijk ook butaan is.

En daarmee klopt dus mijn hele verhaal.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Dat is misschien ook niet nodig, maar wel Kan het apparaat daar wel tegen? Ik vind het wel zonde als dat apparaat na een paar maanden stuk gaat omdat ie te koud heeft gestaan.

mvg,
The Iron Maiden


Nee, hij gaat niet stuk, maar je ingevroren vlees ontdooid als het onder 0 is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: The Iron Maiden
Dat is misschien ook niet nodig, maar wel Kan het apparaat daar wel tegen? Ik vind het wel zonde als dat apparaat na een paar maanden stuk gaat omdat ie te koud heeft gestaan.

mvg,
The Iron Maiden


Nee, hij gaat niet stuk, maar je ingevroren vlees ontdooid als het onder 0 is.


Nou, ontdooien bij onder 0 ....., valt mee, maar het bederf begint wel door enzymen, bacteriën houden zich nog rustig.
Dan maar hopen dat als het vriest, het ook goed vriest.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...