Littlesat Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Citaat: Het is niet voor niets dat er "tijdelijk" FTV uitgezonden wordt. Was er alleen een probleem met de niet gecastreerde decoders had CanalDigitaal daar geen rekening mee gehouden. Bron? CDS heeft juist zenders meer dan een week FTA uitgezonden om de importeurs/fabrikanten van die gecastreerde ontvangers de kans te geven met een update te komen. Enige van deze importeurs/fabrikanten hebben dat dan ook inmiddels gedaan. Uiteraard had dit veel eerder moeten gebeuren c.q. getest want de schade is nu al aangericht... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Johan45 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: Littlesat Bron? Wat dacht je van je eigen decoder die ongecodeerd aangeeft.(!) Moet je toch wel opgevallen zijn .... Origineel bericht van: Littlesat CDS heeft juist zenders meer dan een week FTA uitgezonden om de importeurs/fabrikanten van die gecastreerde ontvangers de kans te geven met een update te komen. Enige van deze importeurs/fabrikanten hebben dat dan ook inmiddels gedaan. Uiteraard had dit veel eerder moeten gebeuren c.q. getest want de schade is nu al aangericht... Precies, gecastreerde decoders = Canaldigitaal goedgekeurd.(!) Vult u rustig aan !!!
JBnl Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Nou zelfs mijn kaartje op een org philips ontvanger is niet aan de gang te krijgen terwijl de datum wel op 12/9/09 staat. Nou lekker is dat stelletje prutsers daar bij c+. Al 2x een puls aangevraagd en nog niets, hopelijk hebben ze het snel opgelost. groeten,JBnl
Codx Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Dat is ook wat ik heb gehoord. Er spelen 2 problemen: -Niet gecertificeerde ontvangers die de management updates niet doorlaten. Als deze verloopt ben je ontgeacht dat de provider id wel is geupdate je beeld kwijt. oplossing = heractivtie aanvragen en desnoods in een andere ontvanger updaten. Je kunt dan weer 2 maanden vooruit. -Seca3 kaarten die wel de updates hebben maar toch ineens geen beeld meer geven. En dit probleem is bij zowel gecertificeerde als niet gecertificeerde ontvangers het geval. Ik zou ook niet weten wat je daar zelf aan kunt doen. Ik begrijp ook niet dat ze geen status update geven. Duizenden klanten zitten zonder beeld... SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Gast janjcl Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Dit weekeinde en vandaag gebeld met Canal digitaal: Het betaalnummer 0900 nummer is in gesprek of er wordt opgenomen en na een kwartier wordt doodleuk het gesprek beëindigd. Het gewone nummer van Canal digitaal gebeld: 035-6555666 (kies 0 voor receptie): de juffrouw zegt dat ze niks kan behalve zeggen dat we het 0900 nummer moeten bellen. Als ik dan nog eens uitleg dat dat dus al een weekeinde lang niet werkt, zegt ze weer heel vriendelijk maar beslist dat we het dan nog maar eens moeten proberen. Dan hangt ze de telefoon op want ze moet weer aan het werk. Oh ja haar naam weigert ze te noemen. Daar kan ze niet aan beginnen. U en ik hebben een contract met Canal Digitaal maar kennelijk hoort daar geen leveringsplicht bij en mag Canal Digitaal naar eigen inzicht de levering staken zoals het haar behaagt. Wie weet een jurist die dat eens aanpakt? Want dit kan natuurlijk niet. Andrei Noppe is directeur van Canal Digitaal. Na alle ellende die hij bij A2000 achterliet, is hij ook hier weer erg goed bezig en zet hij rustig duizenden abonnees zonder beeld. Wel veronderstelt hij dat iedereen gewoon blijft betalen. Mismanagement? Nou en of wel! Dat maakt hem persoonlijk aansprakelijk en dat is ook meteen zijn achillispees. Als er al iets technisch aan de zenderkant is gewijzigd dan is dat niet technisch gepubliceerd. En daarmee alleen al blijft Andrei Noppe in gebreke en breekt hij eenzijdig het contract open. Maar we hoeven werkelijk niet alles goed te vinden. Dit is echt voer voor juristen. Ik voel me werkelijk voor de gek gehouden: zeg maar opgelicht door Canal digitaal. Wie is het met mij eens?
Eduard07 Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Dit weekeinde en vandaag gebeld met Canal digitaal: Het betaalnummer 0900 nummer is in gesprek of er wordt opgenomen en na een kwartier wordt doodleuk het gesprek beëindigd. Het gewone nummer van Canal digitaal gebeld: 035-6555666 (kies 0 voor receptie): de juffrouw zegt dat ze niks kan behalve zeggen dat we het 0900 nummer moeten bellen. Als ik dan nog eens uitleg dat dat dus al een weekeinde lang niet werkt, zegt ze weer heel vriendelijk maar beslist dat we het dan nog maar eens moeten proberen. Dan hangt ze de telefoon op want ze moet weer aan het werk. Oh ja haar naam weigert ze te noemen. Daar kan ze niet aan beginnen. {quote] Maar het is toch ook vakantietijd...? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Rekordc Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Juist dan moet er dubbele bezetting zijn want hoeveel klanten zijn er wel niet met een vakantie pakket? Rekordc Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Gast Whittard Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Dreambox DM600PVR Nieuwe CD kaart met betaald abo Wel N1, N2, N3, BVN, geen RTL4, 5 SBS6 etc -getest met originele dream firmware (dreambox-image-dm600pvr-20070827) +meermaals kaartupdate via SMS, telefoon en internet -getest met nieuwste jade pli (jade 3 2009-06-27) met alleen Pet123 en CCcam-2.1.1 geinstalleerd. +meermaals kaartupdate via SMS, telefoon en internet Kaartinfo: --- card reader /dev/sci0 handled 84(0) ecms and 0(0) emms 0000 management 2009-09-13 006a canaldigitaal 2009-09-13 --- Iemand enig idee ????
metoo Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 de kaart is up to date, probeer eens een andere zenderlijst of zoiets ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Codx Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 En dat zegt dus helemaal niks, je kaart kan up to date zijn en toch uitvallen. Dat ligt echt bij Canal Digitaal en nergens anders. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Gast Whittard Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: metoo de kaart is up to date, probeer eens een andere zenderlijst of zoiets Bij de originele dreambox firmware transponder scan gedaan, kan dus niet aan de zenderlijst of aan CCcam liggen. Er zijn (volgens de diverse berichten op internet) genoeg mensen met een Dreambox waarbij het wel werkt. Het probleem kan dus bij CD liggen maar 0900 - klik - tuut, tuut, tuut... via 'MijnCanaaldigitaal' mail verstuurd - geen reactie... Al meer dan een week alleen N1, N2 en N3.
Its_Johan Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Het is inderdaad geen kaart probleem, bij mij werkt het perfect op de Xsat, en in de reelbox soms wel, soms niet..... ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat. Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)
metoo Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: Whittard Origineel bericht van: metoo de kaart is up to date, probeer eens een andere zenderlijst of zoiets Bij de originele dreambox firmware transponder scan gedaan, kan dus niet aan de zenderlijst of aan CCcam liggen. Er zijn (volgens de diverse berichten op internet) genoeg mensen met een Dreambox waarbij het wel werkt. Het probleem kan dus bij CD liggen maar 0900 - klik - tuut, tuut, tuut... via 'MijnCanaaldigitaal' mail verstuurd - geen reactie... Al meer dan een week alleen N1, N2 en N3. Probeer de kaart eens in een andere goed werkende ontvanger, om te kijken of hij het dan wel doet, dan weet je of het aan de kaart/cds ligt of je ontvanger ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Gast aart44 Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: Whittard Bij de originele dreambox firmware transponder scan gedaan, kan dus niet aan de zenderlijst of aan CCcam liggen. Volgens mij gaat het met een Dreambox met originele firmware ook nooit werken er moet andere software op met CC cam 2.1.1. Lijkt me dat je je er eerst in gaat verdiepen in je Dreambox en geen geld gaat weggooien met bellen dat helpt niet en adviezen over een Dreambox weten ze toch niet.
Gast Whittard Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Origineel bericht van: aart44 Lijkt me dat je je er eerst in gaat verdiepen in je Dreambox en geen geld gaat weggooien met bellen dat helpt niet en adviezen over een Dreambox weten ze toch niet. Daarom ook met originele firmware en met Jade 3 getest, zie eerder bericht #1698282 en knip+plak hieronder. Waar (en vooral hoe!!) moet ik me verder verdiepen om dit op te kunnen lossen? [knip+plak uit #1698282] Dreambox DM600PVR Nieuwe CD kaart met betaald abo Wel N1, N2, N3, BVN, geen RTL4, 5 SBS6 etc -getest met originele dream firmware (dreambox-image-dm600pvr-20070827) +meermaals kaartupdate via SMS, telefoon en internet -getest met nieuwste jade pli (jade 3 2009-06-27) met alleen Pet123 en CCcam-2.1.1 geinstalleerd. +meermaals kaartupdate via SMS, telefoon en internet Kaartinfo: --- card reader /dev/sci0 handled 84(0) ecms and 0(0) emms 0000 management 2009-09-13 006a canaldigitaal 2009-09-13 --- Iemand enig idee ???? [einde knip+plak]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen