Albert40 Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Het lijkt er op dat Ziggo in plaats van twee kaarten CAID-602 en CAID-604 (voorheen blauw en oranje) nog maar 1 kaart gebruikt CAID-604 (oranje). Heeft iemand zo'n nieuwe oranje kaart al aan de praat gekregen in een regio waar voorheen een blauwe kaart werd gebruikt? En zo ja hoe is dit gelukt?
dolphs Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 dit topic al eens nagekeken bijvoorbeeld? Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Albert40 Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Geplaatst: 10 juli 2009 Origineel bericht van: dolphs dit topic al eens nagekeken bijvoorbeeld? Ik volg dat topic al enige tijd, het gaat daar wat algemeen over kaarten die het wel/niet doen. Heb daar nog niemand gezien die zegt "He eerst had ik een blauwe kaart en nu opeens krijg ik een oranje". Dus nogmaals de vraag is er iemand die een nieuwe oranje kaart aan de praat heeft gekregen in een regio waar je voorheen een blauwe nodig had?
ArChie Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Voor zover mij bekend worden er gewoon geen nieuwe blauwe smartcards meer uitgegeven. Wat nog aanwezig is in winkels zal wel gewoon op worden gemaakt. Verder is het gewoon een kwestie van het registreren van de smartcard in het ene Irdeto Conditional Access System (CAS) of het andere Irdeto CAS. In Ziggo/Casema/Multikabel is namelijk sprake van twee Irdeto CAS'sen terwijl er bij Ziggo/@Home maar één Irdeto CAS is. Als klant zou je er dus niet zoveel van moeten merken. Het enige verschil is immers de CAID van het Irdeto CAS zodat de ontvanger de juiste EMM en ECM streams kan selecteren.
Albert40 Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Geplaatst: 10 juli 2009 Tja maar volgens mijn zat de CAID vastgebakken op de kaart een oranje kaart CAID-604 zou het niet moeten doen in een gebied met CAID-602. Of het zou zo moeten zijn dat een kaart bij het eerste gebruik een CAID krijgt. hebben we meteen een nieuwe vraag kun je dan ook met 1 kaart ook van CAID-602 naar CAID-604 en terug wandelen. Ik woon namelijk op de rand van twee regio's en het zou leuk zijn als ik de kaart mee kan nemen.
ArChie Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Origineel bericht van: Albert40 Tja maar volgens mijn zat de CAID vastgebakken op de kaart een oranje kaart CAID-604 zou het niet moeten doen in een gebied met CAID-602. Of het zou zo moeten zijn dat een kaart bij het eerste gebruik een CAID krijgt. Die CAID staat al op de smartcard, vandaar dat er even twee kleuren waren. De blauwe Ziggo smartcard met CAID 0x0602 werd speciaal voor Ziggo/Casema gebied uitgebracht omdat Casema voorheen altijd al CAID 0x0602 gebruikte voor het Irdeto CAS. Die CAID wordt ondermeer gebruikt om de juiste EMM en ECM streams te selecteren die door het Irdeto CAS gegenereerd worden. Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home gebruikten beide al CAID 0x0604 waarvoor na de samenvoeging tot Ziggo de oranje Ziggo smartcard werd uitgebracht. Na de vorming van Ziggo is het kabelgebied van voormalige Multikabel toegevoegd aan het kabelgebied van voormalig Casema. Tegelijkertijd is de digitale TV headend van voormalig Multikabel opgeheven. Als voormalig Casema ook van CAID 0x0604 gebruik had gemaakt dan hadden de geregistreerde smartcards van de voormalige Multikabel klanten eenvoudig in de Irdeto database van Ziggo/Casema opgenomen kunnen worden. Dat ging niet, dus heeft Ziggo toen besloten om dan twee Irdeto CAS'sen te handhaven waardoor in het digitale TV signaal voor de Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel klanten dus beide CAID voorkomen die ieder verwijzen naar eigen EMM en ECM streams voor de abonnements en decryptie sleutel informatie. Als je in het begin van Ziggo als klant in Ziggo/Casema gebied je (blauwe) smartcard liet registreren dan werd die dus opgenomen in het (oude) Irdeto CAS van voormalig Casema en als klant in Ziggo/Multikabel gebied werd je (oranje) smartcard geregistreerd in het Irdeto CAS van voormalig Multikabel. Uiteindelijk is er dus het besluit genomen om voor het Irdeto CAS van voormalig Casema geen nieuwe (blauwe) smartcards meer uit te geven zodat men op termijn dat Irdeto CAS kan uitfaseren. Dat uitfaseren zal wel niet makkelijk gaan omdat ze of alle oude Casema smartcards moeten gaan vervangen door nieuwe (oranje) Ziggo smartcards of er moet een methode zijn waarmee ze in één keer de CAID van alle oude Casema smartcards kunnen omzetten naar de 0x0604 CAID van Ziggo. Als dat laatste al mogelijk is, dan hadden ze dat waarschijnlijk wel gedaan bij de samenvoeging van Casema en Multikabel, dus denk ik dat er ooit een smartcard wissel voor de oud Ziggo/Casema abonnees nodig is als tenminste het doel is om één Irdeto CAS uit te kunnen schakelen. Citaat: hebben we meteen een nieuwe vraag kun je dan ook met 1 kaart ook van CAID-602 naar CAID-604 en terug wandelen. Ik woon namelijk op de rand van twee regio's en het zou leuk zijn als ik de kaart mee kan nemen. Ziggo heeft tegenwoordig twee gescheiden netwerken, namelijk Ziggo West voor het gezamelijke Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied en Ziggo Oost voor het Ziggo/@Home gebied. Als je in Ziggo West gebied woont dan wordt je smartcard alleen in dat gebied geregistreerd. Je kan je smartcard dan dus niet meenemen naar een vakantie huisje in Ziggo Oost kabelgebied en omgekeerd. Wel kan je alle smartcards die in Ziggo West gebied geregistreerd zijn in het gehele Ziggo west kabelgebied gebruiken. Als dus een voormalig Casema klant bent dan werken jouw smartcards ook in Ziggo/Multikabel gebied en omgekeerd.
Dream1975 Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Origineel bericht van: Albert40 Ik volg dat topic al enige tijd, het gaat daar wat algemeen over kaarten die het wel/niet doen. Heb daar nog niemand gezien die zegt "He eerst had ik een blauwe kaart en nu opeens krijg ik een oranje". Dus nogmaals de vraag is er iemand die een nieuwe oranje kaart aan de praat heeft gekregen in een regio waar je voorheen een blauwe nodig had? Ik heb beide kaarten een blauwe 4107... en een oranje 4117... Wat me opvalt bij PLI/CCcam is dat ik voor de blauwe camkey/camdata moet invoeren voordat ie werkt, bij de oranje niets. Maar om je vraag te beantwoorden een oranje pas doet het prima in het voormalig Casema (blauwe pas) gebied (ik heb geen vervangende pas gekregen, maar een 2e bijbesteld en deze was oranje).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen