Gast calculator Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Op de kabel wordt bij Nederland 1,2 en 3 HD Dolby Digital geluid doorgegeven. Een logische stap in deze tijd lijkt me. Bij Canal Digitaal kan ik echter op Nederland 1 HD geen DOlby Digital geluidspoor ontdekken. Gaat Canal Digitaal dit nog toevoegen of blijven ze achterlopen? Tevens wordt op de kabel gewoon teletekst doorgegeven. Bij Canal Digitaal kan ik geen teletekst ontvangen op Nederland 1 HD.
scotty Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 ze blijven daarmee achter lopen want dat kost band breedte en dan kunnen ze een aantal minder zenders op die frequntie drukken. zelfs op de eigen film kanalen sturen ze geen dolby mee. mischien word het tijd voor sky.
iRuud Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Origineel bericht van: scotty zelfs op de eigen film kanalen sturen ze geen dolby mee. Welke zijn de eigen filmkanalen? Ruud
rotel Geplaatst: 11 juli 2009 Geplaatst: 11 juli 2009 op filmkanalen geen dolby meezenden is voor mij de reden geweest om die filmkanalen eruit te gooien. snap ook niet dat ze daar nog mee wegkomen. ben maar naar de nieuwsgroepen overgestapt,goed beeld en prima geluid. topfield 5500 pvr . aston 105
Alfons Verbiest Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Origineel bericht van: scotty ze blijven daarmee achter lopen want dat kost band breedte en dan kunnen ze een aantal minder zenders op die frequntie drukken. zelfs op de eigen film kanalen sturen ze geen dolby mee. mischien word het tijd voor sky. De "eigen" filmkanalen die jij ongetwijfeld bedoelt, hebben via de kabel ook geen Dolby 5.1. Alleen Film1 HD, maar die zit dus niet bij Canal Digitaal.
Mister Bean Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Ik zou op dit moment niet graag in de schoenen willen staan van CDS. Ze worden met hoge snelheid links en rechts ingehaald door de kabelproviders. Wat erg jammer is. Met de voor CDS benodigde bandbreedte blijft het altijd 'zeuren' (kosten!!). Dit resulteert in: - Geen Dolby Digitaal geluid. - Minder goede beeldkwaliteit a.g.v. (te) hoge compressie, ook geldt dit voor de HD-kanalen. Dat wordt straks nog wat als de commercielen in HD gaan uitzenden. Ik vraag mij af CDS dit überhaupt wel aan gaat bieden. Wat mag een basispakket aangevuld met HD dan wel niet gaan kosten?? Ik voorzie dat CDS binnen afzienbare tijd over de kop is, omdat de consument massaal overstapt op de digitale kabel. Een 'mission impossible' voor CDS om dit tij te keren. Uiteraard vind ik dit erg jammer . . . . Groet, Nico
iRuud Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Origineel bericht van: Mister Bean Ik voorzie dat CDS binnen afzienbare tijd over de kop is, omdat de consument massaal overstapt op de digitale kabel. Ook de kabelbedrijven gaan op korte termijn kennis maken met het gebrek aan bandbreedte. Nu moeten de kabelko's de analoge paketten al verkleinen om meer bandbreedte vrij te maken voor digitale diensten. Mocht straks de kabel open moet door derde partijen wordt de bandbreedte schaarste nog erger. CD zal meer moeten gaan samenwerken met aanbieders uit andere landen om op transponderkosten te besparen. Voor de toekomstige HD kanalen zal CD echter wel een paar transponders bij moeten huren. Ruud
Connexxion Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 Ik zit eigenlijk te hopen dat ze Eredivisie live nog eens in HD gaan uitzenden. DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock
Pjotrb Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Het zou inderdaad wel mooi zijn als er ook Teletekst zou bij komen. Nu moet ik voor Teletekst eerst naar een andere zender. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Gast patje7of9 Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Origineel bericht van: Connexxion Ik zit eigenlijk te hopen dat ze Eredivisie live nog eens in HD gaan uitzenden. Ze hebben al bekendgemaakt dat ze dit voetbalseizoen niet in HD zullen uitzenden,het is zogezegd nog te kostelijk.
cheapwatcher Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Origineel bericht van: Pjotrb Het zou inderdaad wel mooi zijn als er ook Teletekst zou bij komen. Nu moet ik voor Teletekst eerst naar een andere zender. Er is nog hoop: Ik kan geen Teletekst of gesproken ondertiteling op de HD-kanalen ontvangen. Is dit binnenkort wel mogelijk? Tijdens het uitzenden wordt Teletekst wel degelijk meegestuurd, maar helaas in een vorm die niet door alle Settopboxen wordt ondersteund. Per 1 september 2009 wordt er een nieuw systeem in gebruik genomen waarmee Teletekst als standaard DVB dienst wordt meegestuurd en dus door alle Settopboxen wordt ondersteund. Dit geldt ook voor DVB ondertiteling. Gesproken Ondertiteling vereist jammer genoeg een grotere aanpassing in de uitzendstraat. Momenteel wordt hier hard aan gewerkt, zodat begin volgend jaar ook Gesproken Ondertiteling op een standaardmanier in de HD kanalen is verwerkt. Bron: NPO Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Alfons Verbiest Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Teletekst is nu ook toegevoegd bij Ned1 HD.
cheapwatcher Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Origineel bericht van: Alfons Verbiest Teletekst is nu ook toegevoegd bij Ned1 HD. Dat is mooi! Hoeven we niet meer te zappen naar Nederland 1 voor teletekst:) Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Gast calculator Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Ik zapte altijd naar Nederland 2 voor teletekst
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen