Ga naar inhoud

IPTV multi-room home oplossing

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben aan het uitkijken naar een multi-room oplossing die vanuit een centrale server met een aantal satelliet tuners de content kan doorstreamen naar een of meerdere settop box bij elke TV. Deze doos moet ook dienen voor het bewaren van een 500-tal DVD VIDEO_TS folders en de FLAC versie van mijn audio cd's. Voor dat laatste ga ik een Drobo Pro BeyondRAID array zetten.

één mogelijk oplossing was een Windows Media Center PC met daarin een aantal tuners, en dan bvb een xbox 360 als extender gebruiken. Enkel de 360 wil geen VIDEO_TS afspelen tenzij dmv transcoding en dan verlies ik ondertitels & DVD navigatie, dus de Microsoft oplossing valt af.

Een andere hoog gewaardeerde speler is bvb de Dune HD, welke IPTV ondersteunt "Playback of IPTV (free channels UDP/RTP MPEG-TS, H.264/MPEG-2)." .

Vraagt wordt dan: wat heb je op de server met de sattkaarten nodig kwa software om dit tot aan de settop box te krijgen ?

Naar elke settop box kan ik geen coax trekken, enkel CAT5E is er voorzien.

Andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom, maar het liefst zou ik één soort settop box hebben wat zowel stored DVD, Audio als live TV kan ontvangen vanuit één centrale media aggregator waarin de nodige tuners & lokale storage zit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen