Ga naar inhoud


nieuwsbrief canal digitaal


Gerrit1967

Aanbevolen berichten

Bekijk de online versie indien deze e-mail niet correct wordt weergegeven

 

 

 

 

 

Nieuwsflits

 

 

Niet-gecertificeerde ontvangers

Gecertificeerde ontvangers

Geldigheid smartcard controleren

Advies CanalDigitaal

 

 

 

 

 

Niet-gecertificeerde ontvangers

Onlangs hebben wij geïnformeerd over problemen met verschillende niet-gecertificeerde ontvangers waarbij beelduitval plaatsvond. Hieronder vindt u nogmaals het overzicht van de niet-gecertificeerde probleemontvangers die bij ons bekend zijn.

 

• MaxPlus

• Maxdigital

• Ferguson

• Marnet • Focus

• Hornet

• Clarke-tech • Technomate

• SAB

• König

 

Mogelijk zijn er meer niet-gecertificeerde ontvangers zijn met beelduitval. CanalDigitaal heeft grote moeite om hierin meer inzicht te krijgen. Mocht u nog meer niet-gecertificeerde ontvangers weten met dit probleem, meld dit dan per mail bij uw Account Manager.

 

We zouden het zeer op prijs stellen als u ook de toeleverancier/importeur van de betreffende ontvanger aangeeft. Dat stelt ons in de gelegenheid om deze partijen te benaderen en helder te krijgen welke acties er zijn ondernomen om het probleem opgelost te krijgen.

 

 

 

 

 

 

 

Gecertificeerde ontvangers

We krijgen sinds enkele dagen ook verschillende meldingen dat smartcards in combinatie met gecertificeerde ontvangers uitvallen. Om helder te krijgen wat er bij deze ontvangers misgaat, hebben we uitgebreid onderzoek gedaan bij klanten met deze meldingen.

 

Een deel van de klachten was verklaarbaar, maar bij een aantal hebben we helaas nog steeds niet kunnen verklaren waarom de betreffende kaarten zijn uitgevallen. Het probleem lost zich bij deze ontvangers op met een her-activatie signaal via Internet, SMS of de service lijn.

 

Zodra wij meer informatie hebben, zullen wij u weer informeren. Mocht u belangrijke informatie hebben die van waarde kan zijn voor het onderzoek, dan kunt u deze informatie melden bij uw Account Manager.

 

 

 

 

 

 

 

Geldigheid smartcard controleren

Sommige leveranciers van de niet-gecertificeerde ontvangers hebben inmiddels nieuwe software geleverd om het probleem op te lossen. CanalDigitaal is helaas onvoldoende in staat om te controleren of de software van deze ontvangers daadwerkelijk is verbeterd.

 

U kunt met een officiële CanalDigitaal CI-module de geldigheidsdata controleren. Als u naar het menu van de CI-modules gaat, dan ziet u twee data staan. Te weten;

- CANALDIGITAAL: (dag/maand/jaar)

- MANAGEMENT: (dag/maand/jaar)

 

Beide data dienen minimaal 1 maand in de toekomst te staan. Is dit niet het geval, dan zijn de rechten van de kaart niet correct ontvangen. Door de smartcard in een gecertificeerde ontvanger te plaatsen en een her-activatie te vragen, zullen de rechten correct worden verlengd.

 

 

 

 

 

 

Advies CanalDigitaal

CanalDigitaal heeft altijd geadviseerd om gebruik te maken van gecertificeerde ontvangers om dergelijke problemen te voorkomen. Hierbij doen wij nogmaals een beroep om uitsluitend ontvangers of CI-modules te verkopen die door CanalDigitaal getest en gecertificeerd zijn.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Gerrit1967
Advies CanalDigitaal
CanalDigitaal heeft altijd geadviseerd om gebruik te maken van gecertificeerde ontvangers om dergelijke problemen te voorkomen. Hierbij doen wij nogmaals een beroep om uitsluitend ontvangers of CI-modules te verkopen die door CanalDigitaal getest en gecertificeerd zijn.


Dit gaat wel ver hoor,
Dit riekt naar colportage
Ik bepaal zelf wel wat ik koop

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

straf hoor als je eerst een uitleg doet dat het ook met gecertifieerde ontvangers misloopt en vervolgens toch maar iedereen aanraad om een gecertifieerde ontvanger te kopen. Ik heb dé oplossing voor CD: trek gewoon de certifiëring van de ontvangers die niet gaan in.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlux
Dit gaat wel ver hoor,
Dit riekt naar colportage
Ik bepaal zelf wel wat ik koop


Je woont in Almere dat kun je tegen UPC ook zeggen 'ik bepaal zelf wel wat ik koop' maar beeld zul je niet krijgen.
Bij de meeste providers ook op de satelliet moet je een gecastreerde ontvanger van hun er bij nemen.
Tot nog toe ben je bij CDS vrij om je eigen hardware te kiezen hopelijk blijft dat zo maar omdat het volgens mij slechter gaat willen ze de inkomsten van de ontvanger verkoop er ook bij hebben vermoed ik. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

je hoeft helemaal geen gecastreerde ontvanger te nemen, elke ontvanger met een ci waar je een cds gecertificeerde cam inschuift kun je toepassen, in de cam kun je je cds kaartje plaatsen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

de cam verkopen ze zelf, hij is immers cds gecertificeerd....

trouwens heb zelf een aston xena met een embedded mediaguard kaartlezer en heb altijd nog beeld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
je hoeft helemaal geen gecastreerde ontvanger te nemen, elke ontvanger met een ci waar je een cds gecertificeerde cam inschuift kun je toepassen, in de cam kun je je cds kaartje plaatsen...


Ja weet ik dan verdienen ze er toch geld aan het gaat ze om de door hun gecertificeerde dingen daar verdienen ze aan.
Helaas is deze oplossing met de CDS ci module voor niet alle ontvanger een optie simpel omdat dat ook niet werkt zie de Topfields of ze krijgen de HD kanalen er niet mee open. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch wel kommer en kwel met de gecertiviceerde spulletjes van CanalDigitaal.

De CDS ontvangers hebben dezelfde kaart problemen als de vrije keus ontvangers.

 

Citaat:
Gecertificeerde ontvangers

We krijgen sinds enkele dagen ook verschillende meldingen dat smartcards in combinatie met gecertificeerde ontvangers uitvallen. Om helder te krijgen wat er bij deze ontvangers misgaat, hebben we uitgebreid onderzoek gedaan bij klanten met deze meldingen.

 

Een deel van de klachten was verklaarbaar, maar bij een aantal hebben we helaas nog steeds niet kunnen verklaren waarom de betreffende kaarten zijn uitgevallen. Het probleem lost zich bij deze ontvangers op met een her-activatie signaal via Internet, SMS of de service lijn.

 

Zodra wij meer informatie hebben, zullen wij u weer informeren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat 100% goed werkt is denk ik via CS kijken. Je hebt meerdere kaarten dus altijd bingo, hahahahaa.

 

Ze kunnen beter stoppen met de kaartswap om de schade te beperken. Nu kopen klanten gedwongen nieuwe receivers omdat de oude niet meer werkt en straks wanneer de seca3 mogelijkheden benut gaan worden zul je zien dat er weer nieuwe receivers gaan uitvallen. Leg dat maar is uit aan je klanten. Die lopen gillend weg.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

De CDS ontvangers hebben dezelfde kaart problemen als de vrije keus ontvangers.

Dat is helemaal niet waar. De gecertificeerde ontvangers zijn nu goed te krijgen door middel van een reaktivatie puls. Vermoedelijk heeft hier de ontvanger 3 dagen achterelkaar uitgestaan waardoor de eerste management key upgrade gemist is.

De niet gecertificeerde ontvangers kunnen de Management Update keys niet aan. Omdat dit wel in SECA voorzien was maar nog nooit gebruikt, dus nog nooit in de SECA emulatie software gemaakt was.

Twee compleet verschillende problemen dus(!)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967


Advies CanalDigitaal
CanalDigitaal heeft altijd geadviseerd om gebruik te maken van gecertificeerde ontvangers om dergelijke problemen te voorkomen. Hierbij doen wij nogmaals een beroep om uitsluitend ontvangers of CI-modules te verkopen die door CanalDigitaal getest en gecertificeerd zijn.


beetje raar allemaal die meldingen als (bronvermelding: TV Totaal nummer 22) daar een jaar terug te lezen stond dat canalDIGITAAL geen receivers meer certificeert.

geen certificering dus ook nooit schuld aan de problemen
dus receiver fabrikant (in combi. met firmware en embedded cam)
dus ci-cam fabrikant

wie welke licenties heeft is natuurlijk eerder de kwestie en hoe snel aangepaste firmware daarvoor geschreven is (foutloze hopelijk)

dus uiteindelijk zijn het drie partijen in hoofdzaak die allemaal naar elkaar staan te wijzen als er iets niet werkt.

beeld krijgen door de toegangscontrolle (conditional access module) wordt dus langzaam maar zeker het struikelblok van de klanten zelf. (fijn toch ? sick )

ciao


Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang CanalDigitaal de ontvangers zelf blijft verkopen zijn ze wel degelijk verantwoordelijk voor de door hun verkochte artikelen. They can run but they can't hide. Als deze soap maar lang genoeg duurt wordt er vanzelf ingegrepen. Mensen die problemen hebben en houden moeten gewoon blijven reclameren bij CD en de desbetreffende klachten instanties. Hoe dan ook het wordt vanzelf buigen of barsten voor CD. Het is te gek voor woorden hoe zo'n bedrijf met haar klanten omgaat cq niet serieus neemt. Slechte helpdesk, schimmige acceptgiro's, blabla nieuwsbrieven. Van ieder ander bedrijf dat zich zo gedraagt denk je dat ze elk moment falliet gaan.

 

Misschien wordt het een tijd om te kijken of mensen zich kunnen verenigen en samen een gerechtelijke procedure tegen CD starten zoals dat bijvoorbeeld ook is gedaan met de woekerpolissen.

 

Gr. Jake

2x Dreambox DM800 and Wavefrontier.

------------------------------------

 

Assumption is the mother of all fuckups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...