Tonskidutch Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 het lijkt me ook niet meer dan logisch die constatering. echter wat GeniusX ook al schreef, je kunt zoiets enkel meten en dus weten als je het lidmaatschap en abonnementen telt. maar laten we ons niet voor de gek houden als wok-fans het is gewoon veel makkelijker voor de doorsnee tv-kijker met kabel. ciao True North Rebekka Bakken
Sverige Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Even een paar kanttekeningen... Dat de digitale kabel beter zou zijn als de schotel zoals hierboven ergens geschreven wordt kan ik niet bevestigen. Als ik naar zenders als ARD, ZDF, RTL television of Sat 1 kijk via de kabel is het beeld slechter dan dat ik met mijn Technisat HD S2 plus kijk... allebei op een Panasonic 32" tv... Het beeld van SVT is nóg stukken beter dan ARD... dus, lang leve de schotel! Dan nog iets over enquetes, waarin dit soort dingen gemeten worden. Ik heb ook al meegedaan bij zo een media-enquete, en ze dwingen je vaak in een bepaalde richting. Vaak kan je slechts 1 hokje aankruisen... er staat dan o.a. Ik kijk digitaal via Canaaldigitaal, ik kijk via de digitale kabel, digitenne etc... Nu, als mensen wel digitale schotel kijken, maar geen CD, dan kruisen ze dat dus niet aan... logisch... op die manier krijgt de schotel een te lage score, omdat alleen mensen die via CD kijken als schotelkijkerfs geregistreerd worden. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Littlesat Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Die analoge abonnees betalen allemaal mee aan de digitalisering. Stel analoog was 10 Euro per maand, wat volgens andere onderzoeken de juiste prijs zou zijn -en- 50% had digitaal via de kabel, dan zijn de werkelijk kosten voor digitaal niet 16 euro maar 22 euro ;-) Dat de Nederlandse zenders een grote bandbreedte hebben op de kabel en de PO nu zelfs 3x wordt uitgezonden, betekent dat internationale zenders zoals bovengenoemde Duitse kanalen "geknepen" worden. En zeker als de kabel in de toekomst problemen krijgt met analoog uit te schakelen (programma raden, opta die meer speler op de kabel dwingt toe te laten) kan het zomaar eens gebeuren dat de digitale kabel echt ineens duurder wordt en dat er ook diverse kanalen kunnen gaan sneuvelen... Uiteraard straalt de kabel momenteel meer vertrouwen uit... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
rotel Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 ikzelf kan bijna geen mens die naar die duitse zenders kijkt, volgens mij kijken de meeste naar de nederlandse zenders en de belgen. daarbij is het beeld en vooral het geluid zeer achterhaald bij cd. filmzenders in hd en wat ikzelf nog belangrijker vind is het geluid ,als dat bij de filmzenders nieteens in 5.1 kan, tja iedereen heeft het over bandbreedte,nou die hebben ze dus niet en zullen ze nooit krijgen ook,dat hd gebeuren wordt dus ook niks, gewoon geknepen rotzooi. je kan net zo goed gewoon sd in hooge kwaliteit uitzenden,alleen als je geen keuze heb zit je vast aan cd voor de rest zullen ze kabel nooit bijhouden daar ze niet investeren,het is gewoon niet rendabel. en welke concument zit nou op al dat gekloot van ze te wachten tv kijken zonder gekloot dat is wat iedereen wil topfield 5500 pvr . aston 105
Tonskidutch Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Citaat: ikzelf kan bijna geen mens die naar die duitse zenders kijkt, volgens mij kijken de meeste naar de nederlandse zenders en de belgen. je weet niet wat je mist. maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben dat nederlanders en belgen allang niet meer naar informatieve tv programmering kijken. schat vanavond is weer niets op de buis, zet jij maar iets op. o kijk, reclame, laat eens effe staan. Geinig zeg, wil je nog een minipizzaatje? ciao True North Rebekka Bakken
Hoppy Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Origineel bericht van: Murdock Citaat: Ze betalen echter allemaal nog steeds voor het analoge pakket. Dat kost zo ongeveer € 16-17 per maand. Dat begrijp ik nog steeds niet. Ik zou alleen maar digitale TV als pakket willen hebben zonder de kosten voor analoog. Dit is natuurlijk niet waar. Kijk maar naar Ziggo. Daar krijg je zonder extra maandelijkse kosten minimaal hetzelfde aanbod digitaal als analoog. Je betaald voor transport én de standaardkanalen. Website Ziggo:Wij bieden voor alle producten maandcontracten. Je kunt het abonnement altijd per maand opzeggen. Je zit dus niet aan een contract vast, tenzij anders vermeld. Voor afname van de kabeldiensten van Ziggo heb je een werkende kabelaansluiting nodig. Voor deze kabelaansluiting wordt een standaard abonnementstarief van € 16,25 per maand in rekening gebracht. In sommige gemeenten gelden andere tarieven. Controleer hieronder welk tarief geldt in de gemeente waar je woont. Je betaalt dus altijd het "standaard" tarief van ongeveer 16 Euro per maand. Ongeacht of je nu analoog of digitaal kijkt. Als je alleen digitaal wilt kijken kan dat dus niet. Analoog zit er altijd bij. Je kunt het standaard abo zien als "transportkosten" of kosten voor het netwerkbeheer, maar dat staat er niet. Ziggo maar UPC hanteren hetzelfde systeem. Als je internetdiensten zonder radio/TV wilt afnemen kan dat niet. Ik zie dan ook alleen een flinke groei op het kabelnet ontstaan als er meer concurrentie komt. Gelukkig is dit ook zo en heeft de OPTA dit verplicht gesteld. De Europese commissie is hiermee begin dit jaar akkoord gegaan. Dit gaat dus zeker gebeuren.
Outta space Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Origineel bericht van: Sverige Even een paar kanttekeningen... Dat de digitale kabel beter zou zijn als de schotel zoals hierboven ergens geschreven wordt kan ik niet bevestigen. Als ik naar zenders als ARD, ZDF, RTL television of Sat 1 kijk via de kabel is het beeld slechter dan dat ik met mijn Technisat HD S2 plus kijk... allebei op een Panasonic 32" tv... Het beeld van SVT is nóg stukken beter dan ARD... dus, lang leve de schotel! Dan heb je het dus over de duitse zenders, zenders die mij over het algemeen niet boeien, niet vanwege de taal want die ben ik wel machtig maar ik ben gewoon meer georienteerd op de NL zenders, en die zien er op de digitale kabel vaak beter uit als ik het één op één vergelijk. En dan voor de duitse zenders heb ik geen Canaldigitaal nodig.
Noordzee Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Ik heb mij vraagtekens bij deze uitkomsten van de enquette. Nog niet zo lang geleden was er een bericht dat in het UPC gebied nog maar ongeveer 70% van de huishoudens een kabelabonnement had. De rest keek via de Schotel, Digitenne of andere mogelijkheden. Hier in de omgeving staan veel meer schotels dan pakweg 10 jaar geleden (en die staan vaak bij autochtone bewoners) en Digitenne wordt ook goed verkocht. Verder heeft ongeveer 5% van de Nederlandse bevolking genoeg aan de publieke omroepen en dan heb je geen betaald abonnement nodig. Zelf hoor ik daar ook bij en wij kijken inderdaad ook regelmatig naar de Duitse TV-zenders. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
sathopper Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Origineel bericht van: aart44 Die installatiepakketten zijn leuk voor nieuwe klanten, maar wat doet Canal Digitaal om bestaande klanten vast te houden? Een rekening van 10euro sturen voor een nieuwe kaart waar ik niet om gevraagd heb! Origineel bericht van: calculator Jonge jonge je bent wel slecht op de hoogte,http://www.online.nl/canaldigitaal/meer-info/ Leuk voor bestaande klanten! Krijg ik hier niet voor elkaar. Ik woon net zoals vele andere schotelaars in het buitengebied. Iemand bij Online gaf uiteindelijk toe (tegen de regels) dat ze geen ADSL opleveren als je meer dan 3km van de wijkcentrale woont. Dus heb ik er niets aan.
Gast thomas999 Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Origineel bericht van: Hoppy Je betaalt dus altijd het "standaard" tarief van ongeveer 16 Euro per maand. Ongeacht of je nu analoog of digitaal kijkt. Als je alleen digitaal wilt kijken kan dat dus niet. Analoog zit er altijd bij. Dat heeft meer een technische reden. Analoog eruit filteren (zit in hetzelfde vhf/uhf gebied) kost veel geld aan investering en een vehoging van het abonnementsgeld stelt niemand op prijs. Ik snap trouwens de hele discussie niet, eerst had je alleen een analoog pakket en nu, voor dezelfde prijs, een analoog/digitaal pakket. What's the problem?
Littlesat Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Citaat: Een rekening van 10euro sturen voor een nieuwe kaart waar ik niet om gevraagd heb! Nog erger is het als je 10 Euro betaald hebt en de kaart het plotseling niet doet in je niet gelicentieerde ontvanger(!) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
GeniusX Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Juist, het is de schuld van CDS, dat jouw ontvanger niet gelicentieerd is.
Moderator ceesv Geplaatst: 12 juli 2009 Moderator Geplaatst: 12 juli 2009 Het alternatief, zoals in andere landen, wat dit soort problemen voorkomt wil ook niemand. Namelijk, dat er nog maar één ontvanger op de markt is, die je bij de provider kunt huren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Amager95 Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Origineel bericht van: rotel ikzelf kan bijna geen mens die naar die duitse zenders kijkt, volgens mij kijken de meeste naar de nederlandse zenders en de belgen. Historisch gezien waren de Duitse zenders niet te ontvangen in de Randstad, Zeeland, kop van Noord-Holland en West-Utrecht. Alleen in Friesland, Drenthe, Groningen, Overijssel, Gelderland, Oost-Utrecht, Oost-Noord-Brabant en Limburg. Maar dat is natuurlijk niet het enige. Duitsland en Nederland liggen tegen elkaar aan en hebben ook nog een gezamenlijke historisch verleden. Denk maar aan Kerkrade en Herzogenrath. Mensen in deze gebieden zullen ook veel meer gericht zijn op het buurland Duitsland. Volgens mij kijken Nederlanders en Vlamingen steeds minder na elkaars televisie zo was nog niet zo lang gebleken uit onderzoek. Programma's worden dan ook steeds vaker ondertiteld...in het Nederlands. Daarnaast is er steeds meer een tendens van vooral de NOS om zich nauwelijks te richten op Duitsland met nieuws enz.. Ze hebben zelfs niet eens meer één journalist voor Duitsland. Vroeger was wijlen Bert Tigchelaar er helemaal voor Duitsland en gaf uitgebreide verslaggeving. Maar hij moest door de "vernieuwing" van Hans Laroes het veld ruimen bij het Journaal, net zoals vele andere journalisten. Het is dan ook geen wonder dat Duitsland steeds meer een onbekende factor aan het worden is in Nederland.
Gast aart44 Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Origineel bericht van: Amager95 Daarnaast is er steeds meer een tendens van vooral de NOS om zich nauwelijks te richten op Duitsland met nieuws enz.. Ze hebben zelfs niet eens meer één journalist voor Duitsland. Vroeger was wijlen Bert Tigchelaar er helemaal voor Duitsland en gaf uitgebreide verslaggeving. Maar hij moest door de "vernieuwing" van Hans Laroes het veld ruimen bij het Journaal, net zoals vele andere journalisten. Het is dan ook geen wonder dat Duitsland steeds meer een onbekende factor aan het worden is in Nederland. Nu vermoed ik dat je nooit het NOS journaal bekijkt elk zinnig en onzinnig ding uit Duitsland komt hier op het journaal. Dat ze geen journalist hebben voor Duitsland is gewoon niet waar Margriet Brandsma is de Duitsland reporter van het journaal.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen