Gast sattaz Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Origineel bericht van: Littlesat Die analoge abonnees betalen allemaal mee aan de digitalisering. Stel analoog was 10 Euro per maand, wat volgens andere onderzoeken de juiste prijs zou zijn... @Littlesat, Je stelt hier dat voor alle analoge kabelabonnees (dus inclusief UPC en Ziggo) 10 Euro maximaal een redelijke prijs is. Welke andere onderzoeken zijn dit? Waar kan ik er iets meer over lezen? Bovendien staat het volgens mij toch op gespannen voet hetgeen je in dit topic vermeldt om wat voor met name UPC en Ziggo (redelijke) bedragen zijn die vereist zijn om alleen al de overname van andere (kleinere) kabelaars te financieren. Waarbij nog geen rekening is gehouden met allerlei kosten die daar dan weer bovenop komen. Zoals personeelskosten, kosten gebouwen, administratiekosten, licenties, filmrechten, reclame, enzovoort. Met vriendelijke groeten sattaz
Sverige Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Het blijkt dus dat smaken verschillen... maar dat wisten we natuurlijk al. Zelf vind ik de Duitse zenders veruit het beste programma aanbod hebben... beter dan de NL zenders. Het enige wat ik soms wel eens bekijk is het weerbericht en het journaal... maar zelfs dat laatste kijk ik meestal op SVT of ARD. Aan de 2 belgische zenders vind ik helemaal niet veel als ik heel eerlijk mag zijn... Op de Duitse zenders heb je erg veel goede Duitse Krimi's, Drama's of "gewone" tv films... heerlijk om naar te kijken, en stukken beter dan de amerikaanse eenheidsworst die op de NL zenders te zien is. Extra voordeel is zoals hierboven al ergens geschreven is, dat je dus helemaal geen canaal digitaal nodig hebt om al die kwaliteitszenders uit Duitsland te ontvangen! - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Littlesat Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Citaat: Welke andere onderzoeken zijn dit? Waar kan ik er iets meer over lezen? Voor een jaar geleden is dit uitgebreid onderzocht. Kan het helaas niet meer 1-2-3 vinden maar het heeft hier wel degelijk ergens gestaan. Maar hier staat ook een voorbeeld hoe het kan (ff googlen)http://www.kabeltv-kbg.nl/tarieven.htm Kom je op 12.95 uit per maand. Ziggo en UPC kosten dan al meer dan 3 Euro meer als dit voorbeeld.... Let maar eens op als de OPTA plannen doorgaan. Dan kun je analoge kabel voor 9-10 Euro krijgen en dan zullen de digitale paketten de pan uitreizen. Wat denk je waarom de kabelaars dat momenteel zo promoten. Zieltjes winnen voordat ze "derden" op het net moeten laten. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Amager95 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: Amager95 Daarnaast is er steeds meer een tendens van vooral de NOS om zich nauwelijks te richten op Duitsland met nieuws enz.. Ze hebben zelfs niet eens meer één journalist voor Duitsland. Vroeger was wijlen Bert Tigchelaar er helemaal voor Duitsland en gaf uitgebreide verslaggeving. Maar hij moest door de "vernieuwing" van Hans Laroes het veld ruimen bij het Journaal, net zoals vele andere journalisten. Het is dan ook geen wonder dat Duitsland steeds meer een onbekende factor aan het worden is in Nederland. Nu vermoed ik dat je nooit het NOS journaal bekijkt elk zinnig en onzinnig ding uit Duitsland komt hier op het journaal. Dat ze geen journalist hebben voor Duitsland is gewoon niet waar Margriet Brandsma is de Duitsland reporter van het journaal. Ja, maar zij is er ook voor Zwitserland, Oostenrijk, Polen, Slowakije en Tsjechie! Hoe kan je dan de ins and outs van een land dan nog goed kennen? Ik denk het niet dus. Dat merk je ook in de nieuwsberichten. Het is algemeen en oppervlakkig. Een groot verschil met correspondenten als Peter D'Hamcour, Bert Tigchelaar en Eddo Rosental. Die kenden het land waarin zij werkten tot in details.
Gast aart44 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: Amager95 Ja, maar zij is er ook voor Zwitserland, Oostenrijk, Polen, Slowakije en Tsjechie! Hoe kan je dan de ins and outs van een land dan nog goed kennen? Ik denk het niet dus. Dat merk je ook in de nieuwsberichten. Het is algemeen en oppervlakkig. Een groot verschil met correspondenten als Peter D'Hamcour, Bert Tigchelaar en Eddo Rosental. Die kenden het land waarin zij werkten tot in details. Ja nu moet je helemaal ophouden je zet Eddo Rosental ook in het rijtje die maakte geen reportages die nam alles over van de Israelische TV en bewerkte dat thuis, ging daarna voor zijn huis staan (een drukke straat met veel bussen) en ja hoor daar kwam weer een geweldige reportage uit Israel. Margriet Brandsma woont al jaren in Berlijn en is dus de Duitsland reporter dat een klein land als Nederland niet in al de omringende landen ook correspondenten heeft heeft te maken met de hoeveelheid nieuws die daar vandaan komt.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 juli 2009 Moderator Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: aart44 dat een klein land als Nederland niet in al de omringende landen ook correspondenten heeft heeft te maken met de hoeveelheid nieuws die daar vandaan komt. Is dat nu een gevalletje oorzaak en gevolg, of gevolg en oorzaak? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast aart44 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: ceesv Is dat nu een gevalletje oorzaak en gevolg, of gevolg en oorzaak? Volgens mij heeft het journaal ook geen geld om in landen als Zwitserland en Oostenrijk enzovoort overal een vaste correspondent neer te zetten. Maar als de Duitse kanselier iets verkeerds gegeten heeft komt dat in het journaal. Net zoals grote landen als Australie daar komt nooit geen nieuws vandaan voornaamste reden dat er niemand als vaste correspondent zit. Als er iets is wat ze absoluut toch moeten melden nemen ze dat over van een ander land zoals met die branden.
iRuud Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: aart44 Net zoals grote landen als Australie daar komt nooit geen nieuws vandaan nooit geen = altijd ?
Littlesat Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Lees eens het laaste artikel van een bekend Nederlands satellietblad.... Ik bedoel het artikel dat de kabel niet goedkoper wordt na het openbreken. Het is duidelijk dat Ziggo dit openbreken echt niet leuk vind... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast sattaz Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Welke andere onderzoeken zijn dit? Waar kan ik er iets meer over lezen? Voor een jaar geleden is dit uitgebreid onderzocht. Kan het helaas niet meer 1-2-3 vinden maar het heeft hier wel degelijk ergens gestaan. Maar hier staat ook een voorbeeld hoe het kan (ff googlen)http://www.kabeltv-kbg.nl/tarieven.htm Kom je op 12.95 uit per maand. Ziggo en UPC kosten dan al meer dan 3 Euro meer als dit voorbeeld.... @Littlesat, Volgens mij ben jij op het Sat4all board degene die het meest frequent en met de meeste nadruk verkondigt dat de kabel oneerlijke concurrentie is voor de satelliet. Dat je dan van meerdere onderzoeken die er volgens jou hier zijn gepubliceerd nog niet één daarvan kunt terugvinden (nota bene slechts 1 jaar geleden) lijkt mij dan toch wel vreemd. Ik kan zulk(e) onderzoek(en) ook niet terugvinden maar om een andere reden en dat is omdat zulks hier naar mijn beste weten nooit gepubliceerd is. Natuurlijk kan ik het mis hebben en dan is er ongetwijfeld wel een welwillend iemand die een link naar dat materiaal zal willen verstrekken. Wat nou precies (afgezien van onderzoeken en zo) volgens jou een faire prijs is daar tast ik ook een beetje over in het duister. In het (recente) verleden heb je het over 6 Euro als een faire prijs en nu is het weer 10 Euro. Waarop je uiteindelijk met een faire prijs van 12,95 Euro (11,95 Euro volgens de in dit topic door jou verstrekte link) komt. Het is denk ik ook niet zo heel vreemd als de tarieven omhoog gaan wanneer een kleine kabelaar zijn kabelnet aan een grote kabelaar verkoopt. Die kleine kabelaar zal behalve de materiële waarde van zijn bezit natuurlijk ook een bedrag aan goodwill en winstopslag rekenen. Met vriendelijke groeten sattaz
Hoppy Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: Littlesat Lees eens het laaste artikel van een bekend Nederlands satellietblad.... Ik bedoel het artikel dat de kabel niet goedkoper wordt na het openbreken. Het is duidelijk dat Ziggo dit openbreken echt niet leuk vind... Ik ken het artikel niet maar vraag me wel af waarom de kabel niet goedkoper zou worden na het openbreken van de markt eind dit jaar. Zoals de OPTA al aangeeft is het juist de bedoeling dat de prijs omlaag gaat door meer concurrenten op de kabel toe te laten. Het zou dan ook vreemd zijn als dit niet ging gebeuren. De OPTA zit er meestal niet naast. Afgezien van de berekening wat nu wel een niet een fair maandelijks bedrag is, zal het bedrag wat er nu berekend wordt omlaag moeten. Dat is gewoon te hoog voor een analoog basis pakket. Ik zou de prijs hiervan willen vergelijken met het basispakket wat CDS aanbiedt. Je kunt de kosten voor een basispakket zien als kosten voor de levering, transport, auteursrechten, en onderhoud van het kabel(of satelliet) netwerk.
Gerard 76 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Noem jij eens een voorbeeld waarbij de prijzen dalen door concurrentie? Reken er maar niet op hoor...
Gast aart44 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: sattaz Wat nou precies (afgezien van onderzoeken en zo) volgens jou een faire prijs is daar tast ik ook een beetje over in het duister. In het (recente) verleden heb je het over 6 Euro als een faire prijs en nu is het weer 10 Euro. W Nu heet ik geen @Littelsat maar heel recent vandaag krijgt hij dus bijval van Tele2 en die komt op 7 euro.Twijfel over lagere kosten kabel Door EDUARD VOORN UTRECHT/AMSTERDAM - Ziggo-topman Arent van der Feltz betwijfelt of het openbreken van de kabel wel leidt tot forse verlagingen van de abonnementskosten. ,,De prijs van een standaard analoog tv-pakket is circa 16 tot 17 euro per maand. Daar zit voor ons niet veel lucht in; hoogstens iets van 2 euro,'' zegt Van der Feltz. Telecomwaakhond OPTA wil dat monopolisten Ziggo en UPC begin volgend jaar concurrenten toelaten om zo meer rivaliteit te krijgen. Onder regie van de OPTA praten de kabelbedrijven met potentiële concurrenten over bijvoorbeeld de prijs en kosten. Een van de deelnemers is het Zweedse communicatiebedrijf Tele2. Om een completer communicatiebedrijf te zijn wil het ook televisie via de kabel gaan aanbieden. ,,Wij van WC-eend adviseren WC-eend,'' zo reageert Tele2-directielid Günther Vogelpoel op Van der Feltz. ,,Het is typisch een uitspraak van een monopolist. Wij hebben uitgerekend dat de kostprijs voor een kabelabonnee circa 7 euro exclusief btw is. Er is dus wel degelijk ruimte: zo'n 9 euro.'' Kamiel Albrecht van Onderzoeksbureau Telecompaper verwacht geen stormloop op de kabel. ,,Er is veel geld mee gemoeid. Daarnaast is er al veel concurrentie tussen de kabel, mobiel en het KPN-netwerk.'' Bron: AD.
Gast sattaz Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: aart44 Nu heet ik geen @Littelsat maar heel recent vandaag krijgt hij dus bijval van Tele2 en die komt op 7 euro. @aart44, Dat bericht heb ik eveneens gelezen (ook al voordat ik op Littlesat reageerde). Waarom ik er geen vermelding van heb gemaakt heeft de volgende redenen. 1. Tele2 is een concurrent (van UPC/Ziggo) en zodoende niet bepaald een onafhankelijk onderzoeker. 2. Tele2 geeft in het geheel geen onderbouwing (met cijfers) voor haar stelling. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast aart44 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: sattaz @aart44, Dat bericht heb ik eveneens gelezen (ook al voordat ik op Littlesat reageerde). Waarom ik er geen vermelding van heb gemaakt heeft de volgende redenen. 1. Tele2 is een concurrent (van UPC/Ziggo) en zodoende niet bepaald een onafhankelijk onderzoeker. 2. Tele2 geeft in het geheel geen onderbouwing (met cijfers) voor haar stelling. Met6 vriendelijke groeten sattaz Ja ik had het vanmorgen gelezen nu had ik even tijd en opgezocht of het ook op de site van het AD staat. Maar ja Tele2 Born to be cheap Citaat: Wij hebben uitgerekend dat de kostprijs voor een kabelabonnee circa 7 euro exclusief btw is. Dat de berekening niet in de krant of op het net staat vind ik volkomen normaal. En ja ze willen op de kabel dus vermoedelijk hebben ze echt wel gerekend, maar daar heb ik geen enkel bewijs van.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen