Hoppy Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Bedankt aart44 voor dit artikel. Het verhaal lijkt met duidelijk: er zit rek in de prijs, en de nog steeds gehanteerde prijs van rond de € 16 kan zeker een euro of zes lager. Ik vind € 10 een redelijke prijs. Met het afnemen van een combi-pakket (radio/TV-internet-telefonie) kan de prijs nog lager. Ik verwacht veel van partijen zoals Tele2. Niet dat Tele2 nu mijn favoriet is maar het is wel één van de bedrijven die de prijzen op scherp zet. Ziggo en UPC zijn typisch voorbeelden van bedrijven die al jarenlang gebruik (misbruik?) maken van een monopolie. Net als KPN voorheen had op de telecom markt. En we weten allemaal hoe het met de telefonie (vast+mobiel) vergaan is. Als consument hebben we van het openstellen van de markt zeker voordeel gehad.
Gast sattaz Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Origineel bericht van: Hoppy Het verhaal lijkt met duidelijk: er zit rek in de prijs, en de nog steeds gehanteerde prijs van rond de € 16 kan zeker een euro of zes lager. Ik vind € 10 een redelijke prijs. @Hoppy, Het verhaal komt van een concurrent die geen onderbouwing (met cijfers) voor haar stelling geeft. Met vriendelijke groeten sattaz
Hoppy Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: Hoppy Het verhaal lijkt met duidelijk: er zit rek in de prijs, en de nog steeds gehanteerde prijs van rond de € 16 kan zeker een euro of zes lager. Ik vind € 10 een redelijke prijs. @Hoppy, Het verhaal komt van een concurrent die geen onderbouwing (met cijfers) voor haar stelling geeft. Met vriendelijke groeten sattaz Kan best zijn dat hiervoor geen onderbouwing bestaat. Ik heb van UPC en Ziggo ook nog nooit een berekening gezien hoe het maandelijkse bedrag van zo'n € 16 opgebouwd is. Dat zou ik dan ook wel eens van ze willen weten. Verder is het zo dat dit bedrag al jarenlang vrijwel ongewijzigd is. Onder druk van concurrentie (en schaalvergroting) zou je juist verwachten dat die prijs langzaam gedaald zou zijn. Dat is niet het geval. Vergelijk het maar weer met de ADSL markt. Eerst betaalde je wel € 40 voor een relatief traag abonnement. Nu krijg je voor die prijs een tienvoudige snelheid of je betaalt veel minder. Dat zou ik bij de kabel ook verwachten. Die internet snelheid is weliswaar gestegen maar de prijzen ook. Het TV aanbod is nauwelijks uitgebreid. Pas nu HDTV en digitale TV opkomt wordt er iets meer aangeboden. Veeal tegen een meerprijs.
Littlesat Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Die 7 Euro komt mij bekend voor van een of ander onderzoek vorig jaar... Ik kan het helaas niet meer vinden daar het in het spinnenweb der internet verloren is geraakt...Ik had eerder een kabelnetje in Nederland gespot wat 11.95 kost (door een typo had ik 12.95 getypt). Ziggo wil niet dat er derden op hun kabeltje gaat zitten - en daarom komen ze nu met dat het echt niet goedkoper zal worden. Dat gaat hun geld kosten en ook innovatie, doordat er dan minder snel analoge kanalen uitgeschakeld kunnen worden om meer digitale HDTV kanalen en themakanalen te kunnen opstarten. De kabel heeft nu eenmaal geen eindige bandbreedte. O.a. hier in Kerkrade zijn er analoge zenders uitgeschakeld. Alleen al voor Nederland 1,2 en 3 in HD... wat moet dat worden als de RTLs alle 4 in HD gaan beginnen? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast aart44 Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Origineel bericht van: Littlesat Die 7 Euro komt mij bekend voor van een of ander onderzoek vorig jaar... Ja en dat onderzoek uit het verleden hoeven we toch niet meer over te doen Rekam in Gouda en omstreken is nog steeds €6.60 <<KLIK>>. Er zijn wel meer kleintjes onder de 10 euro hebben we in het verleden opgezocht maar geen zin om datzelfde weer te gaan zoeken.
Mister HaCk Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 En digitenne heeft ook zijn hoogtepunt bereikt, dit zal(is) weer langzaam terug aan het lopen. namelijk is het een techniek wat niet verder uit te bouwen is of je moet over stappen op mpeg4 en meer bandbreedte. Dat van het teruglopen heb ik vernomen van iemand binnen kpn. Doel was ook van Kpn om de mensen die digitenne hebben over te laten stappen of lekker te maken voor hun interactieve tv via adsl. Digitenne maakt op elke abonnee per maand zo 2 euro verlies
Outta space Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Origineel bericht van: Mister HaCk En digitenne heeft ook zijn hoogtepunt bereikt, dit zal(is) weer langzaam terug aan het lopen. namelijk is het een techniek wat niet verder uit te bouwen is of je moet over stappen op mpeg4 en meer bandbreedte. Dat van het teruglopen heb ik vernomen van iemand binnen kpn. Doel was ook van Kpn om de mensen die digitenne hebben over te laten stappen of lekker te maken voor hun interactieve tv via adsl. Digitenne maakt op elke abonnee per maand zo 2 euro verlies Het lekker maken voor interactive TV van KPN hebben ze wel gedaan, maar ja als sinds het er is krijg ik toch altijd dit:Helaas, Interactieve TV is nog niet beschikbaar maja Digitenne is ook al tijden hetzelfde verhaal, ook niet officieel beschikbaar (maar wel verkopen via de primafoon) Is inmiddels ook sinds begin dit jaar de deur uit.
Neptunus Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Ik heb de combinatie ITV en digitenne van KPN, digitenne is goed als het gaat om de slaapkamer van de kinderen enzo, lekker laagdrempelig en makkelijk te bedienen, vooral als je een cam in de tv kunt doen. Digitenne is gratis als je ITV abonnee bent, ITV is redelijk goedkoop als je triple play abonnee bent. ITV staat min of meer nog in de kinderschoenen. Vorige week een update gehad waarmee de bedieningssnelheid is verhoogd. Verder gaat er waarschijnlijk een soort HD variant over koper komen maar het wordt pas echt volwassen bij glas. Maar dan is ook wel een veelbelovend platform want er is geen beperking in het aantal zenders en kunnen leuke dingen zoals TIVO worden ingevoerd. Dan geef je bijvoorbeeld de opdracht: "neem het hele seizoen CSI op" en vervolgens gaat dat exact worden opgenomen, ook al wijzigen de tijden. (ik weet het: kan ook met de dreambox maar bij mij loopt dat niet 100 procent betrouwbaar) Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Hoppy Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: Littlesat Die 7 Euro komt mij bekend voor van een of ander onderzoek vorig jaar... Ja en dat onderzoek uit het verleden hoeven we toch niet meer over te doen Rekam in Gouda en omstreken is nog steeds €6.60 <<KLIK>>. Er zijn wel meer kleintjes onder de 10 euro hebben we in het verleden opgezocht maar geen zin om datzelfde weer te gaan zoeken. Helemaal juist. Nog een voorbeeld erbij dan: CAI Harderwijk (16000 abo's) kost € 10,90 per maand. Dat is inclusief het digitale pakket (totaal 69 TV zenders, incl. de HD zender NL1,2 en 3). Uitbreidingen op het basispakket kan ook tegen meerprijs, maar dan nog is het niet duur. Daar kunnen Ziggo en UPC nog wat van leren. Het opkopen van "kleine" kabelmaatschappijen is helemaal niet nodig. Sterker nog: ongewenst!
Beukenoot. Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Origineel bericht van: calculator Tuurlijk, cijfers zijn betrekkelijk. Maar doet Canal Digitaal er wel genoeg aan om nieuwe klanten voor zich te winnen? Die installatiepakketten zijn leuk voor nieuwe klanten, maar wat doet Canal Digitaal om bestaande klanten vast te houden? Nou niets. Of wel, ja ze maken het instap pakket duurder ( Settop box ). Toen ik begon rond juni 2001 was dit Fl 30,00 per jaar. Acht jaar later €59,- Ze hebben dus wel degelijk iets gedaan. Ik kan me geen provider bedenken waar de prijs zo is toegenomen. De schotel is mooi ook zonder CDS Suc6
Littlesat Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Die 30 Euro per jaar stammen nog uit de tijd dat voor de commerieele omroep de satelliet het noodzakelijk kwaad was om op de kabel te komen. De zenders betaalden toen namelijk zelf voor sattelliet distributie en dat men kon meekijken via de sattelliet was mooi meegenomen. Dankzij de glasvezel is satelliet geen noodzakelijk kwaad meer maar overbodige luxe. De zenders betalen niet meer en CDS moet het betalen met abonnements gelden van de kijker... Uiteindelijk betaalt de kabelkijker voor Televisie en ook de satelliet kijker. Slimme truuk van de kabelaar dat glasvezel netwerk ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Hoppy Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Origineel bericht van: Littlesat Die 30 Euro per jaar stammen nog uit de tijd dat voor de commerieele omroep de satelliet het noodzakelijk kwaad was om op de kabel te komen. De zenders betaalden toen namelijk zelf voor sattelliet distributie en dat men kon meekijken via de sattelliet was mooi meegenomen. Dankzij de glasvezel is satelliet geen noodzakelijk kwaad meer maar overbodige luxe. De zenders betalen niet meer en CDS moet het betalen met abonnements gelden van de kijker... Uiteindelijk betaalt de kabelkijker voor Televisie en ook de satelliet kijker. Slimme truuk van de kabelaar dat glasvezel netwerk ;-) Glasvezel een slimme truuk van de kabelaars? Mischien wel. Ze zijn alleen vergeten de glasvezel tot aan de deur neer te leggen. Fiber-to-home dus. Pas dan kan de consument maximaal profiteren van het glasvezelnet. Dus niks geen gedoe met docsis modems en coax kabels. Gelukkig zijn er andere bedrijven die wel het belang van glasvezel inzien en dit ook gaan uitrollen (Reggefiber bijvoorbeeld). Landelijke uitrol is het nog niet maar het gaat wel de goede kant op. En natuurlijk gaat de digitale TV ook over glas. Als er in mijn woonplaats een glasvezel aanbieder zou komen zou ik per direct een abo nemen. Voor TV/internet/telefonie. Tot die tijd blijft het ADSL + schotel.
Satwatcher Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Origineel bericht van: Mister HaCk En digitenne heeft ook zijn hoogtepunt bereikt, dit zal(is) weer langzaam terug aan het lopen. namelijk is het een techniek wat niet verder uit te bouwen is of je moet over stappen op mpeg4 en meer bandbreedte. Dat van het teruglopen heb ik vernomen van iemand binnen kpn. Een oom bij CanalDigitaal, iemand binnen bij KPN. Maar een bekend onderzoekbureau in Europa dat voor SKO een marktonderzoek heeft gedaan die allemaal het tegendeel aanwijst. Namelijk dat KPN nog steeds stijgt. Het rijmt allemaal niet met elkaar. Zolang het aantal analoge kabelaansluitingen nog blijft dalen blijft Digitenne meer abonnees krijgen. Satwatcher ---------------------------------------
W3ird_N3rd Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Origineel bericht van: Satwatcher Het rijmt allemaal niet met elkaar. Zolang het aantal analoge kabelaansluitingen nog blijft dalen blijft Digitenne meer abonnees krijgen. Niet noodzakelijk. Een aantal mensen hebben het ook gezien met TV en/of hebben er geen tijd meer voor, en kijken alleen nog 1+2+3+regio via DVB-T. Dat levert geen abonnement op. En een enkeling download alles wat ie wil zien. Ik zou zelf denken ("gut feeling") dat kabel redelijk stabiel blijft (sommigen stappen over op Digitenne, anderen komen juist terug van Digitenne/CDS), Digitenne stijgt (omdat mensen het nog steeds ontdekken) en CDS daalt (omdat ze teveel lopen te hoeren en het aanbod van de kabel de laatste jaren ook alsmaar interessanter is geworden). Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Satwatcher Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Je ziet uit de laatste officiële kwartaalcijfers dat kabel nog steeds televisieabonnees blijft verliezen. De toename van het aantal digitale abonnees weegt niet op tegen de afname van het aantal analoge abonnees. Het verschil, minus de echt zeer beperkte groep mensen die jij hier aanhaalt want dat zijn toch niet echt de abonnnees die nog analoog kijken maar voor het merendeel zijn overgestapt naar digitale televisie, gaat toch ergens anders heen. Daarbij heeft Digitenne dus een grote aantrekkingskracht. Satwatcher ---------------------------------------
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen