Ga naar inhoud


[Kabel] DVB-T test via kabel


Outta space

Aanbevolen berichten

Citaat:
Nu is de situaatie illegaal in België (Ik ga hier Paullo weer mee op zijn kort lontje trappen) Telenet zet de VRT zenders achter de codeering, terwijl deze met staats gelden zijn betaald. Dus betaald men twee keer voor te kunnen kijken naar deze zenders. Telenet heeft daar weer een mooi verhaaltje voor dat het niet anders kan.


Zelfs in topics waarin ik niet meeschrijf, kun je het blijkbaar niet laten om het over mij te hebben.

Maar ik dacht wel dat daar pilletjes voor bestaan of een behandeling mogelijk was.

En wederom heb je volgens mij niet veel geluk, want hetgene je over Telenet schrijft, blijkt weer niet te kloppen. (maar dat is ondertussen meer de regel dan de uitzondering)

De zenders van de VRT zitten immers volgens hetgene ik daarover lees niet achter de codering en zijn met een eenvoudige DVB-c ontvanger te bekijken.

Zelfs de VRT heeft daar een persbericht over verspreid.

Je vindt het hier : http://www.vrt.be/extra/DiVRT.pdf
(lees vooral de laatste regel onderaan de voorlaatste bladzijde)

Ik heb zelf geen Telenet-aansluiting, maar volgens gebruikers op een forum over Telenet zijn deze en nog een aantal andere zenders vrij te ontvangen.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: grunnsat
Lange termijn visie is niet eenvoudig, zo blijkt maar weer.

Lange termijn visie is bijzonder eenvoudig. Ik en anderen op dit forum klagen al jaren over de (on)mogelijkheid om zonder gezeur een goedkope CAM in te kunnen zetten.

Bij de grote kabelbedrijven werken echter alleen maar figuren met dollartekens in hun ogen die graag hun goedgekeurde decoders door de strot van de consument drukken, nu krijgen ze de consequenties van hun beleid te zien.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
DVB-T
Digital Video Broadcast - Terestrial. Digitale televisie via de ether (bijvoorbeeld Digitenne). cry



"Terrestrial" refers to things having to do with the land or the Earth.

Kabel ligt toch op of in de aarde veronderstel Ik?
Het is niet omdat het T is dat het per definitie draadloos is.

Je kan die modulators ook kopen en sat signaal omzetten naar COFDM en uitstralen met een antenne of direct in je DVB-T TV proppen.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Nu is de situaatie illegaal in België (Ik ga hier Paullo weer mee op zijn kort lontje trappen) Telenet zet de VRT zenders achter de codeering, terwijl deze met staats gelden zijn betaald. Dus betaald men twee keer voor te kunnen kijken naar deze zenders. Telenet heeft daar weer een mooi verhaaltje voor dat het niet anders kan.


Zelfs in topics waarin ik niet meeschrijf, kun je het blijkbaar niet laten om het over mij te hebben.

Maar ik dacht wel dat daar pilletjes voor bestaan of een behandeling mogelijk was.

En wederom heb je volgens mij niet veel geluk, want hetgene je over Telenet schrijft, blijkt weer niet te kloppen. (maar dat is ondertussen meer de regel dan de uitzondering)

De zenders van de VRT zitten immers volgens hetgene ik daarover lees niet achter de codering en zijn met een eenvoudige DVB-c ontvanger te bekijken.

Zelfs de VRT heeft daar een persbericht over verspreid.

Je vindt het hier : http://www.vrt.be/extra/DiVRT.pdf
(lees vooral de laatste regel onderaan de voorlaatste bladzijde)

Ik heb zelf geen Telenet-aansluiting, maar volgens gebruikers op een forum over Telenet zijn deze en nog een aantal andere zenders vrij te ontvangen.

Greets


Dat is dan toch nog niet lang. laatste testen (om en bij 2 jaar terug) die Ik gedaan heb zat alles achter het kaartje. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: grunnsat
Lange termijn visie is niet eenvoudig, zo blijkt maar weer.

Lange termijn visie is bijzonder eenvoudig. Ik en anderen op dit forum klagen al jaren over de (on)mogelijkheid om zonder gezeur een goedkope CAM in te kunnen zetten.

Bij de grote kabelbedrijven werken echter alleen maar figuren met dollartekens in hun ogen die graag hun goedgekeurde decoders door de strot van de consument drukken, nu krijgen ze de consequenties van hun beleid te zien.


nou jongens laten we niet gelijk denken dat de kabelbranche dit echt op grote schaal gaat invoeren, we hebben het hier over REKAM en Caiway die bij mekaar goed zijn voor 160K aansluitingen, rond 3% van nederland...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het ook over een aanbieder die volgend jaar als eerste kabelbedrijf de stekker uit analoog wil, en ook kan, trekken. Bij UPC en Ziggo hoef je dit soort dingen op korte termijn niet te verwachten. Door de recente besluiten van de OPTA om bij deze bedrijven de analoge kabel open te stellen voor derden.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Nu is de situaatie illegaal in België (Ik ga hier Paullo weer mee op zijn kort lontje trappen) Telenet zet de VRT zenders achter de codeering, terwijl deze met staats gelden zijn betaald. Dus betaald men twee keer voor te kunnen kijken naar deze zenders. Telenet heeft daar weer een mooi verhaaltje voor dat het niet anders kan.


Zelfs in topics waarin ik niet meeschrijf, kun je het blijkbaar niet laten om het over mij te hebben.

Maar ik dacht wel dat daar pilletjes voor bestaan of een behandeling mogelijk was.

En wederom heb je volgens mij niet veel geluk, want hetgene je over Telenet schrijft, blijkt weer niet te kloppen. (maar dat is ondertussen meer de regel dan de uitzondering)

De zenders van de VRT zitten immers volgens hetgene ik daarover lees niet achter de codering en zijn met een eenvoudige DVB-c ontvanger te bekijken.

Zelfs de VRT heeft daar een persbericht over verspreid.

Je vindt het hier : http://www.vrt.be/extra/DiVRT.pdf
(lees vooral de laatste regel onderaan de voorlaatste bladzijde)

Ik heb zelf geen Telenet-aansluiting, maar volgens gebruikers op een forum over Telenet zijn deze en nog een aantal andere zenders vrij te ontvangen.

Greets


klopt,is bijna 2 maand zo dat de VRT zenders FTA zijn te zien op de telenet kabel,en nog een paar andere die ook deels op sat FTA zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat is dan toch nog niet lang. laatste testen (om en bij 2 jaar terug) die Ik gedaan heb zat alles achter het kaartje. smile


Ik heb ook niet geschreven dat het al lang is.

Jij schrijft dat Telenet de VRT-zenders achter de codering heeft zitten en blijkbaar is dat op grond van je testen van .... twee jaar geleden.

Zo kan ik natuurlijk in het topic over het verdwijnen van de Turner zenders bij TVVlaanderen schrijven dat ik ze vandaag nog altijd ontvang omdat ze twee jaar geleden nog in het pakket zaten....

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Dat is dan toch nog niet lang. laatste testen (om en bij 2 jaar terug) die Ik gedaan heb zat alles achter het kaartje. smile


Ik heb ook niet geschreven dat het al lang is.

Jij schrijft dat Telenet de VRT-zenders achter de codering heeft zitten en blijkbaar is dat op grond van je testen van .... twee jaar geleden.

Zo kan ik natuurlijk in het topic over het verdwijnen van de Turner zenders bij TVVlaanderen schrijven dat ik ze vandaag nog altijd ontvang omdat ze twee jaar geleden nog in het pakket zaten....

Greets


Volgens digitaal kijker is het dus maar 2 maand.
Dus zolang zijn ze dus nog niet gestopt met hun bandiete manieren!

Nu moeten ze ook nog de COFDM protocol leren kennen. En dan kunnen de klanten van Telenet digitaal kijken zonder die bugbox te kopen/huren

Dat geld steken ze beter in een mooie TV, dat ze op alle systemen kunnen gebruiken. Dan hebben de mensen hun vrijheid, maar Telenet kennnende zal dat er nooit van komen. Ze zijn nu hun mpeg2 boxen aan het slijten tegen dump prijzen. (lees verkopen hun rommel die niemand nog wil en morgen verkopen ze U de HD troep box) Dat is dus 3 keer afgezet!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het mooi dat Caiway dit doet en wil maar alleen duidelijk maken dat dit voor de abbonees alleer maar een vrijheid geeft. Dus alle kabel boeren zouden dit moeten doen.

 

Geen gedoe met boxen, helaas betekend dit wel dat de abbonees een nieuwe TV dienen aan te schaffen (indien men zonder box met 2de AB wenst te werken)

 

Dit geeft de mensen tenminsten de vrijheid. Dit TV werkt op al de verschillende systemen. Is dus net als toen met analoog.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp


Dit geeft de mensen tenminsten de vrijheid. Dit TV werkt op al de verschillende systemen. Is dus net als toen met analoog.

mvg


maar de kabelboeren zijn geen nutsbedrijven. Vrijheid of geen vrijheid van receiver is een keuze van de kabelboer. Die heeft namelijk dik betaald voor die aansluiting in je huis.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid
Origineel bericht van: TokeMUp


Dit geeft de mensen tenminsten de vrijheid. Dit TV werkt op al de verschillende systemen. Is dus net als toen met analoog.

mvg


maar de kabelboeren zijn geen nutsbedrijven. Vrijheid of geen vrijheid van receiver is een keuze van de kabelboer. Die heeft namelijk dik betaald voor die aansluiting in je huis.


Dat was voorheen toch ook zonder receiver van de kabelboer?

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt.

 

en toen had je, iig in nederland, alleen analoog, geen internet, telefoon of digitale televisie, en vaak de gemeente eigenaar van de aansluiting. Zoiets als REKAM smile

 

Oh en KPn liet je nog een telefoon toestel 'leasen' voor 2,50 gulden per maand en een leuk vast maand tarief... want concurrentie was er niet.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan bij jullie niet het zelfde als hier.

 

Je betaald je analoog pakket en diezelfde zenders krijg je er digitaal bij.

 

Als ze deze zenders nu in DVB-T verzenden en de betaal zenders (extra pakketen) achter hun box. dan is toch iedereen gelukkig.

 

Geen gezeur en gezeul met tweede(derde,vierde,vijfde,...) box inclusief kaartje. Maar gewoon TV('s) aansluiten en klaar is klara.

 

Dat maakt het toch allemaal aantrekkelijker. Want dat is wat de meeste mensen nu als struikel blok zien. Extra AB, box, stroomverbruiker, ...

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...