Ga naar inhoud


Vergulde scartkabel


Aanbevolen berichten


heb er geen verstand van, maar weet wel dat je oude uitspraken en berichten zou kunnen doorlezen om jezelf een oordeel te vormen over de zin en noodzaak

 

je kunt natuurlijk ook het gewoon proberen en zelf testen

met een zwarte euroscart of met een ixos flatcable gold euroscart

 

maar dan moet je een winkellier zo gek krijgen dat je hem eventueel kunt terugbrengen en geld terug krijgt.

 

ciao

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Gewoon een goede SCART kabel kopen. Daar bedoel ik mee: NIET made in China.

 

Je moet erop letten dat de video en audio aders afzonderlijk afgeschermd zijn. Dat is alles.

Alles vergulde is flauwekul en loop met een boog om dat "high-end" gedoe...alles voodoo en onzin die de verkopers zelf ook nog gelovem.

Tenzij je afgezet, vern**kt en gen**id wilt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet zo 1-2-3 te controleren maar je mag ervan uitgaan dat alle scart kabels met een lengte van plusminus 1,50m en een prijs van > € 15,= kwaliteitskabels zijn en dan meestal ook nog verguld.

Nu weet ik ook wel dat de prijs niets over de kwaliteit zegt maar als je bij een bonafide zaak een scartkabel van € 15,= koopt dan heb je meestal een goede kabel.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kevbin 7
hoi,

ik neem aan dat er genoeg leden zijn die wat meer ervaring met die scartkabel hebben.van hun wil ik graag een antword krijgen.

mvg. kevbin


jij bent een mooie, zeg crazy
ik schreef dat ik er geen verstand van heb
maar ik heb wel positieve ervaringen ermee

(en die tip die ik gaf heb ik destijds ook zelf uitgevoerd met de ixos en een oehlbach)
ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kevbin 7
hoi,

ik heb mijn lcd tv en dvd recorder met een goedkope scartkabel van een paar euro verbonden mijn vraag is kloppen de verhalen wel over de vergulde scartkabel's dat ik dan veel betere beeld en geluid krijg?
wie heeft er verstand van?

mvg. kevbin


Het zijn analoge signalen, dus die hebben eerder baat bij betere kwaliteit kabel als digitale signalen. Kijk eens bij Vivanco, die hebben een leuk assortiment tgen redelijke prijzen. Als je niet gek bent weet je ook waar je die dingen kunt kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

die kabels hebben dus wel degelijk hun nut ! als de prijs te rechtvaardigen is ? dat is een andere zaak.

Als je in het high-end segment van audio en beeld gaat spelen , sluit je een versterker van 10.000 euro ook niet aan met belledraad. en verbind je een DVD speler van 9000 euro ook niet met een cinch kabeltje van uit het grootwarenhuis .

Ze hebben indd hun nut ! maar nogmaals prijs/kwaliteit ??? hangt ervan af hoe zot je bent, of hoe kapitaalkrachtig je bent.

Ik weet één ding ! als je high-end wilt moet de hele schakel hig-end zijn.

Als huis,tuin en keuken gebruik op een plasma of lcd van 900 euro hang je geen scart van een paar 10 tallen euros, die speelt evengoed met een scart van 5 euro.

 

groeten

jan.

------------------------------------------------

VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats

Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaan we weer met de eeuwige discussie... Geloof me, heel veel zit tussen de oren; ik heb het zelf meegemaakt in een luistersessie. Een dure interlink vervangen voor een normaal goede (20x zo goedkoop).... Het viel totaal niet op, enkel was men erg boos na afloop. Het kón niet hetzelfde klinken.

 

Net zoals de speciale voedingskabels van 150 euro.. Men vergeet voor het gemak even de overige meters in de muur en de 10 tallen kilometers tot de centrale.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k

Het is nog niet bewezen met metingen,
(...)
Maar dat kabels moeten inspelen is een feit![/i] sickcry:D
Ik ga even liggen hoor :D


Als iets nog (steeds) niet bewezen is met metingen, kan het inderdaad nooit een feit zijn.

Wat hooguit een feit is, is dat er veel cowboyverhalen rondgaan over kabelkwaliteit en inspelen. En dat de fabrikanten van deze gouden en platina kabels vast met een big smile in vergulde Porsches rijden. eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...