tosca Geplaatst: 11 juli 2009 Geplaatst: 11 juli 2009 Hallo allemaal Heb een dreambox 7000 en heb daar een harde schijf ingezet. Het gekken is dat hij hem heeft gevonden,maar als ik wil opnemen lukt me dat niet . Moest eerst de schijf formateren staat er.heb dat gedaan maar is nu al 24 uur bezig beetje lang dus. Heb hem maar opnieuw opgestart,vind wel de harde schijf maar doet niks . Wat doe ik fout? Heb er PLI jade 3 erin zitten Vast weer bedankt voor jullie hulp Groeten Aad
Ptje Geplaatst: 11 juli 2009 Geplaatst: 11 juli 2009 Wellicht de harde schijf niet als master gejumperd ?
tosca Geplaatst: 11 juli 2009 Auteur Geplaatst: 11 juli 2009 Sorry dat ik het niet snap ,maar wat betekend dat. Het is een Maxtor 6Y120LO , master (123 gb).
Gast Mark Blomen Geplaatst: 11 juli 2009 Geplaatst: 11 juli 2009 Je kunt je Harde Schijf op master, slave of cable select zetten. Dit is onafhankelijk van welke schijf je gebruikt. Meestal zit er een Jumper ( Klein zwart pinnetje) langs de IDE aansluiting van je harde schijf. Bij een Maxtor staat dit ook op de stikker hoe deze moet zitten. Zoals bij de afbeelding master is afgebeeld moet je dan ook de jumper plaatsen.
Rakker71 Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Hier hetzelfde probleem als tosca (met PLI Jade 3). Hier staat ie wel op master en schijf gaat ook meteen bij opstarten van DB spinnen. Formatteren duurt een eeuwigheid dus dit proces afgebroken. DB opnieuw opgestart, schijf wordt loei heet maar is niet bereikbaar. Ik heb het met meerdere schijven geprobeerd maar geeft hetzelfde resultaat. Wie oh wie heeft een oplossing. Bij voorbaat dank, Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Gast bobelen Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 probeer eens om de schijf in je computer te hangen en te formateren op fat 32 dan terug plaatsen in de box
Rakker71 Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 Dat heb ik gedaan met 1 schijf gedaan maar krijg dan nu de melding: Geen harddiks gevonden! Bij een herstart hoor je de schijf ook niet spinnen. In een oud topic heb ik gelezen dat je dan de originele DM image erin moet zetten, dan formatteren en daarna Pli weer terug zetten. Kan iemand mij bevestigen of dit inderdaad werkt voordat ik die moeite ga doen. Of zijn er andere oplossingen? Ik hoor het graag. Bij voorbaat dank voor jullie eventuele hulp. Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Gast Mark Blomen Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Hallo, Ik had hetzelfde probleem, tot vandaag! Ook DM7000 met Pli Jade3 Mijn oplossing: Een software Update gedaan in het menu van de dreambox Hoofdmenu - Instellingen - Systeem instellingen - Software Update - Internet Update - Pli Jade3 20090627 Vervolgens heb ik via Telnet geformateerd mkfs.ext3 /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 en alles werkt naar behoren.
Tonskidutch Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 fijn dat je het kunt oplossen... maar mijn (als ik die intern zou hebben met opnames) hdd formateren zou niet mijn oplossing zijn geweest want dan was ik al mijn filmpies kwijt! van welk oorspronkelijk image voorafgaand aan Pli jade3 KOM je? uitgaande van de oorspronkelijke vraag: enkel als je een nieuwe disk inbouwd kun je wel eens dergelijke problemen hebben daar het detectie principe niet correct werkt mijn ervaring is, dat je beter een factory reset kunt doen, dus het reeds vooraf geinstalleerde image reset... en opnieuw instelt waarbij alle hardware detectie volgens oorspronkelijke instellingen worden doorlopen Rakker schreef het deels al, waarin dze methode besloten ligt door teruggaan naar een origineel image en dan weer Pli (hetgeen tweemaal een initiele reset is) komt de hdd op z'n plek terecht...! neem dus aan dat je niet een filmgevulde hdd zomaar gaat formateren "als oplossing" na het installeren van een nieuw image. ciao Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
Loui (K) Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Volgens mij komt dit ook voor in Gemini 4.60 Een maat van mij heeft daar ook een 120Gb hardeschijf in gezet en ook geformateerd maar die kan maar 20 min opnemen en dan is de schijf vol.Ook hier is zo in het menu niks aan te veranderen.Eigenlijk moesten de makers van gemini en Pli de optie die ook in de Orginele rel110.img van Dream Multimedia er gewoon in zetten.Daar kun je wel de harde schijf gewoon formateren binnen enkele minuten.
quattro Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Da's toevallig! Deze week met precies hetzelfde zitten stoeien... Oplossing: - In het menu even kijken voor welke toepassingen de HD gebruikt wordt. (bijv. EPG enzo) Overal een andere lokatie voor kiezen (bijvoorbeeld flash of USB). Dus ook voor opnemen even een andere plek kiezen!!!! - DB even uit en weer zetten - Niks doen op de DB - DCC opstarten en via telnet de hdd formatteren. Dit was voor mij de oplossing. Volgens mij zit de oorzaak erin dat de HDD niet geformatteerd kan worden zolang hij gemount is. En zolang hij gebruikt wordt om bijv EPG op te slaan of als standaardlokaties voor opname kan hij niet geunmount (en dus ook niet geformatteerd) worden. VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen